Čeprav je imela platnena streha v stoletni evoluciji avtomobilskega razvoja pomembno vlogo, je danes vse redkejši pojav, pa čeprav vožnja s kabrioletom sodi med najbolj pristna vozniška doživetja. Lahko križanje avtomobilskih svetov platnu zagotovi nov zagon? Na lep jesenski dan smo v Volkswagnovem T-rocu odprli golfovo platneno streho in preverili, če je ta najnovejši posebnež res kabriolet za vsak dan oziroma za vse letne čase.
V Motoreviji smo za volanom klasičnega športnega kabrioleta pred časom že smo raziskovali, zakaj kabrioleti, ki ponujajo zelo pristno vozniško doživetje, izginjajo. Žal so trenutni avtomobilski časi kabrioletom nenaklonjeni. Zakaj? Trije ključni dejavniki sodobnega sveta - ekstremno vreme, kronično pomanjkanje časa in na gram natančna matematika sodobnih pogonov - kabriolete postavljajo na seznam ogroženih avtomobilskih vrst.
Življenje najde pot …
… pravi pravilo naravne evolucije, ki je z genetskimi spremembami številne vrste uspešno prilagodilo spremembam okolja. Je torej tehnološka evolucija s sodobno avtomobilsko genetiko sedaj ustvarila križanca, ki se bo s platneno streho znal prilagoditi okolju in začel novo vrsto kabrioletov za vsak dan? Da, pravijo inženirji v v Wolfsburgu, ki so v 70 let stari genski banki Volkswagnovih uspešnih kabrioletov poiskali tiste najbolj dominantne lastnosti in jih skupaj z golfovo platneno streho prenesli v sodobnega križanca. Dva navidez nezdružljiva svetova so predstavili kot kabrioletskega T-roca. To so naredili v svojem značilnem pragmatičnem slogu - z njim ne postavljajo trendov, ampak ponujajo uporaben avto brez napak, ki so jih naredili tekmeci. Razvoj so pocenili tako, da so nanj namestili golfovo platno, streho pa v luči celoletne uporabe dodatno izolirali in okrepili, da se pri večjih hitrostih ne napihuje.
Ljudski kabriolet ima potencial
Z elektrohidravlično pomično platneno streho in dvobarvno notranjostjo T-roc cabriolet ohranja kanček imenitnosti, hkrati pa ponuja vse ključne prednosti križancev: višje sedenje, udobnejše vstopanje (vsaj na prednja sedeža), večjo oddaljenost od tal, dobro preglednost, mišičast videz in povsem uporaben 280-litrski prtljažnik. Avto je dovolj drugačen, da je zanimiv in hkrati dovolj prostoren, da je lahko tudi družinski avto. Ljudskost podčrtuje s ceno, ki se začne pod 30 tisočaki in z možnostjo izbire med dvema sodobnima varčnima ter čistima bencinskima motorjema (1,0 in 1,5 TSI) s 85 ali 110 kW moči. Na prvi pogled se morda zdi, da je Volkswagen ustvaril oblikovnega mutanta, ki nima nič skupnega z eleganco klasičnega kabrioleta in posledično tudi ne prihodnosti. A moč znane, malce čokate in simpatične oblike z visokimi boki pri kupcih volkswagnov hitro zbudi simpatije, kar kažejo tudi rezultati ankete, ki smo jo opravili na družabnem omrežju Instagram.
A če ni uspelo Range Roverju s precej bolj vpadljivim modelom evoque cabrio ali pa Nissanu z muranom, zakaj bi Volkswagnu s T-rocom? Morda zato, ker T-roc cabriolet predstavlja nadgradnjo zelo uspešnega, uveljavljenega in več kot aktualnega družinskega cestnega terenca? Ker svojo uporabnost podčrtuje tudi z možnostjo vleke do 1,5 tone težke prikolice? Ali zato, ker se kot avto za vsak dan postavlja z zelo dobro zvočno zatesnjenostjo strehe, sodobnimi varnostnimi sistemi in dobro dostopnostjo do zadnjih sedežev zaradi podaljšane medosne razdalje?
Tople barve jeseni in misel na zimo, ki ne zmrazi
Za prave vozniške užitke z vetrom v laseh ne sme biti ne prevroče in ne premrzlo. Je potem kabriolet lahko avto za vse letne čase? Prav v tem pogledu T-roc izstopa s svojo prilagodljivostjo: ko se iz megle pripeljete na sočno podeželje, lahko med vožnjo do hitrosti 30 km/h v vsega devetih sekundah, kolikor rabi mehanizem za zlaganje strehe, začutite značilen občutek svobode. Kabina je prostorna, sedi se višje, visoka stekla brez okvirja pa dobro krotijo veter; brez nameščene vetrne mreže - ta povsem ukroti prepih, a T-roca spremeni v dvosedežni kabriolet - smo ob zmerni vožnji po podeželskih cestah brez pretiranega prepiha in mraza uživali jesenske prizore. Tudi ob zloženem platnu je polno opravilna klimatska naprava, ki vplivu jeseni ali celo zime dodaja blagodejen topel zračni tok.
Z asfalta na gozdno cesto
Ne predstavljamo si, da bi s športnim roadsterjem ali pa z velikim, elegantnim štirisedežnim limuzinskim kabrioletom z asfalta zavili na sprano in načeto gozdno cesto. Prilagodljivi T-roc cabriolet seveda ni terenec, a z večjo oddaljenostjo od tal in malce bolj robustnim značajem brez težav opravi tudi s kakšnim kolovozom in verjetno ga za volanom ni boljšega občutka, ko se v soncu in vonju po morju z odprto streho pripelješ v kakšen skrit mediteranski zaliv. Mi smo se z njim - zgoraj brez - odpravili po kostanj. Čudovita izkušnja. Kašen obarvan list pristane v kabini in še preden prideš do izhodišča, že dihaš z naravo.
Idealen za upokojene motoriste?
Doživljanje motorističnih občutkov v avtomobilu se na prvi pogled zdi povsem nemogoče. Pa je res nemogoče? Okrepljena in čvrstejša karoserija tega križanca omogoča precej dinamike med ovinki, spuščena streha in stekla pa zvrhano mero vetrnjaških užitkov oziroma pregovorno motoristično dihanje z okolico. V prtljažnik gre veliko več prtljage kot v kovčke potovalnega motocikla. Za volanom ne rabiš dežne obleke, čelado pa nadomesti kapa in na zahtevo je na voljo odlična vetrna zaščita tudi pri avtocestnih hitrostih. Seveda T-roc ne omogoča nagibov in okretnosti v prometnih zamaških, omogoča pa veliko drugega in to na veliko bolj varen način. Ko pride čas motorističnega pokoja, je svobodo odprte ceste in vsaj del motorističnih občutkov mogoče nadaljevati za volanom kabrioleta. Ne trdimo, da boste v Rimu z njim uživali tako kot na vespi in ne trdimo, da boste z njim na prelazih Dolomitov tako hitri kot na potovalnem enduro motociklu, zagotovimo pa vam, da boste v njem doživeli veter, uživali v razgledih in potovali udobneje kot na motorju!
Foto: Streho dol ...
Sneg in hud mraz sta po nižinah vse bolj redka pojava, kar pomeni, da se je brez strehe mogoče voziti tudi v hladnejših letnih časih.
Zakaj je na cestah vse manj kabrioletov?
Ekstremno vreme, kronično pomakanje časa in na gram natančna matematika
Vse ekstremnejši vremenski pojavi kot posledica klimatskih sprememb v željo po platneni strehi vnašajo dvome: ko udari neurje z orkanskim vetrom in padajočimi vejami ter debelo točo, vozniku kabrioleta ne bo lahko. Četudi sodobne platnene strehe odlično tesnijo in kljubujejo dežju, bo zadnja oziroma najmanj pomembna skrb, če boste le mokri. Kdor je kdaj preživel viharno noč v šotoru ve, kaj hočemo povedati. Skratka, okolje ima dejansko zelo velik vpliv na uporabno vrednost kabrioleta. Za prave vozniške užitke z vetrom v laseh namreč ne sme biti ne prevroče in ne premrzlo. Še tako velik zanesenjak v turobni jesenski megli ne bo spustil strehe in ni je klimatske naprave, ki bi v poletni pripeki v gneči na mejnem prehodu ohladila potnike, če na njih neposredno sveti sonce, okoli njih pa je seveda akumulirana vročina asfalta. Zaradi tega so kabrioleti v določenem obdobju tudi začeli dobivati trde strehe, ki naj bi povsem izničile vpliv okolja in povečale uporabnost kabrioleta v vseh letnih časih. Napaka. Kabriolet brez platna je kot človek brez značaja ali knjiga brez zgodbe.
Drug dejavnik, ki ogroža kabriolete, pa je čas oziroma način življenja sodobnega človeka. Ta dopušča vse manj priložnosti za užitkarske vožnje brez racionalno določenega cilja. Vozniško strastno življenje s kabrioletom zahteva čas, da ljubezen traja.
Potem je tu še novi avtomobilski svet. Svet, v katerem se voziti uči umetna inteligenca, avtomobilski značaj pa krojijo okoljski predpisi in podatek o izpustih postaja ključno merilo sodobnega avtomobila. Kabrioleti so zaradi strukturnih okrepitev karoserije težji, imajo okrnjen prtljažnik, ker je streho treba pač nekam zložiti, zato si ne predstavljamo še dodatnih 300 kg na račun električne shrambe in zvitka kablov v prtljažniku. Da, kabriolet je, upoštevajoč prodajne številke in zgoraj opisana dejstva, v svoji izvirni ideji ogrožena avtomobilska vrsta. V prihodnosti bo žal verjetno živel le še pri najbolj premožnih kupcih. Škoda.