Deset dni potovanja v klasično oblikovanem mansardnem avtodomu prepričljivo odgovori na vprašanje, zakaj tovrstna zasnova nadgradnje še vedno ponuja največ udobja za družino.
Oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
Zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Udobje notranje višine in štirih vedno pripravljenih postelj
V široki ponudbi dolenjske tovarne počitniških vozil Adria mobil je mansardni oziroma alkoven coral XL s spalnico nad vozniško kabino in pogradom v zadnjem delu še vedno eden ključnih prodajnih adutov. Zakaj? Ker gre za uveljavljeno izbiro družin, saj jim ponuja veliko notranjega prostora, pri katerem izstopajo predvsem višina in štiri ločene postelje, ki jih med dnevno in nočno postavitvijo tlorisa ni treba zlagati oziroma spuščati. Po drugi strani spalna grba, v kateri je razkošno zakonsko ležišče dimenzij 210 x 140 cm s pravo vzmetnico, vzame svoj davek na poti. Pri avtocestni potovalni hitrosti (110 km/h) zračni tok, ki se upira v previs mansarde, ustvari upor, ki poveča porabo goriva vsaj za liter in pol, kar v povprečju pomeni okoli 12 litrov na 100 kilometrov.
Začetniki ne smejo pozabiti na višino
Predvsem manj izkušeni vozniki in najemniki se morajo zavedati, da skoraj tovornjaška višina (309 cm) zahteva precej previdnosti pri vožnji: poleg izogibanja cest z nizkimi podvozi ali ozkimi ulicami je potrebna še dodatna pozornost pri parkirnih manevrih pod krošnjami dreves v kampu in pri višinskih ovirah na parkiriščih pred trgovinami.
Na cesti je skoraj 7,3 metre dolg in 2,3 metra širok avtodom presenetljivo dobro vodljiv, le pri avtocestnih prehitevanjih in sunkih burje se hitro začuti vpliv visokih ter po površini zajetnih bočnih površin. A kdor potuje in ne hiti, z upravljanjem te hiše na kolesih ne bo imel težav, če bo le prilagodil hitrost. Nekaj previdnosti in predvsem zmernosti je kljub obilici prostora v prtljažniku, ki ga je z dvigom spodnjega ležišča pograda (210 x 90 cm) mogoče še povečati, treba imeti pri zalogah hrane in počitniške opreme, saj za vožnjo pripravljen coral tehta skoraj tri tone, kar pomeni le dobrih 500 kg nosilnosti. Zato svetujemo, da pred potjo ne napolnite posode za čisto vodo do vrha, vselej spraznite straniščno kaseto in na ustreznem mestu izpustite odpadno vodo.
Precej dela s kilogrami ima Citroenov 2,2-litrski dizelski motor z razmeroma skromno zalogo moči in navora (88 kW in 300 Nm). Prestavna razmerja 6-stopenjskega ročnega menjalnika so sicer zelo dobro izračunali, a predvsem na dolgih avtocestnih klancih in razgibani cesti, kot je jadranska magistrala, mora voznik precej pogosto posegati po prestavni ročici.
Pri nakupu ali najemu velikega mansardnega avtodoma s citroenom jumperjem kot nosilcem nadgradnje vsekakor svetujemo izbiro močnejše motorne različice s 103 ali 121 kW moči in s 340 oziroma 370 Nm navora. Vožnja bo prijetnejša in najverjetneje tudi energetsko učinkovitejša. Z najšibkejšim motorjem si ne predstavljamo, da bi na vlečni kljuki vlekli še dve toni težak čoln, kolikor dopušča podatek v coralovi homologaciji.
Pri izbiri baznega vozila koncerna PSA še vedno pogrešamo aktivne varnostne pripomočke, ki bi vožnjo avtodoma predvsem na avtocesti in mestih naredile varnejšo ter bolj sproščeno.
Prava hiša na kolesih
Veliko pohvalo si zasluži razpored bivalnega dela, v katerem lahko prespi celo 7 oseb. Na voljo je velika prostorna jedilnica z dvema mizama. Kuhinja sicer nima pečice, ima pa obilico predalov, štedilnik s tremi kuhališči in veliko uporabnih površin. Zlasti v času epidemije je velika prednost uporabna kopalnica z ločeno tuš kabino in učinkovito plinsko pečjo z grelnikom tople vode, ki štiričlanski družini brez težav zagotovi toplo prho. Ob 142-litrskem hladilniku, 100-litrski zalogi čiste vode, 85-litrski posodi za prestrezanje umazane vode, razsvetljavi v varčni LED tehniki in dvema jeklenkama plina coral na poti ponuja veliko svobode, saj je treba zaviti v kamp z ustrezno infrastrukturo za praznjenje stranišča in oskrbo z vodo le vsak tretji dan.
Pod črto ...
Adria coral XL axess je tipičen predstavnik zelo udobnih mansardnih avtodomov s prostornim in praktično zasnovanim tlorisom ter racionalno opremljenostjo za dolga družinska počitniška križarjenja.
Všeč nam je +
praktičen tloris nadgradnje, notranja višina, štiri stalne postelje, velika jedilnica, tuš kabina
Ni nam všeč -
poraba goriva, sidrišča isofix za doplačilo, višina, šibek motor
Tehnični podatki
Vozilo bivalne nadgradnje: | citroen jumper 6D 2,2 120 HP 35L z dizelskim, štirivaljnim, turbo motorjem, prostornina 2179 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik, poraba na testu: 11,9 l/100 km. |
Mere in masa: | dolžina: 729,9 cm, širina: 229,9 cm, višina: 308 cm, medosna razdalja: 403,5 cm, masa praznega vozila: 2927 kg, dovoljena skupna masa: 3500 kg, posoda za gorivo: 90 l, posoda za čisto vodo: 100 l, posoda za umazano vodo: 85 l, kasetno stranišče in prostor za plinski jeklenki 2 x 11 kg. |
Bivalna nadgradnja: | LED razsvetljava, akumulator 100 Ah (AGM), centralno stikalo za vklop 230 V napeljave, ločena tuš kabina, kemični WC, štedilnik z el. vžigom, absorpcijski hladilnik 142 l (elektrika in plin), 6 homologiranih sedežev z varnostnimi pasovi, 7 ležišč; pograd - dve ležišči 210 x 90 cm, ležišče v mansardi 210 x 140 cm, dve ležišče v sedežni skupini 190 x 133 cm in 174 x 65 |
Cena: | 61.012 EUR |
Kolikor postelj tudi sedežev z varnostnimi pasovi
Predvsem pri naših zahodnih sosedih Italijanih, pa tudi v Skandinaviji je ta oblika bivalna nadgradnje še vedno zelo priljubljena izbira med družinami, ki prosti čas rade preživljajo v hišah na kolesih. Zlasti, če družina tudi med počitnicami potuje na velike razdalje, so štiri vedno pripravljene ločene postelje in velika dineta prednost, ker lahko potniki takoj, ko ugasne motor, ležejo k počitku ali pa na postankih, denimo na vetrovni palubi trajekta, udobno zadremajo. Velik jedilni kot z visokim stropom je tudi zelo priročen prostor, kadar je zunaj veter, slabo vreme ali mraz. Takrat bo cela družina v taki dnevni sobi brez težav kartala ali igrala družabne igre. Vsak se bo lahko s knjigo ali elektronsko napravo v roki lahko umaknil v “kajuto svojega ležišča”, zagrnil zaveso in užival svoj mir. Glede na družinsko vlogo smo bili znova malce razočarani, ker je za sedež z isofix sidriščem treba pripraviti dodatne evre. Le za doplačilo je na voljo tudi dodatni varnostni pas oziroma sedež prilagojen sedmemu potniku. Veseli pa dejstvo, da kolikor je na voljo postelj, toliko je - sicer za doplačilo - na voljo tudi varnostnih pasov za varno vožnjo. Nadzorna plošča nad vhodnimi vrati z zaslonom na dotik omogoča enostavno upravljanje bivalnega dela s podatki o razpoložljivi energiji hišnega akumulatorja in zalogi vode.
Naravno kroženje zraka je boljše kot mrzel piš in ropotanje bivalne klime
Kljub temu, da smo na strehi imeli klimatsko napravo bivalnega dela, ki deluje, ko je avtodom pripet na električno omrežje, je sredi julija ob jadranski obali nismo uporabljali. Malo zaradi tega, ker menimo, da mora biti kampiranje z okoljskega vidika energetsko veliko bolj prijazno kot počitnikovanje v hotelu, predvsem pa zaradi učinkovitega zračenja številnih oken na stenah in strehi corala. Vsaka postelja ima svoje okno in če v kampu parkirate v senco drevesnih, dobro zračen avtodom zagotavlja odlično naravno mikroklimo s kroženjem zraka. Malce maestrala na parceli s pogledom na morje ugodje le še poveča. Vsa okna in tudi 60 cm široka vhodna vrata imajo nameščene komarnike. Ob invaziji os ter drugih eskadriljah insektov smo se predvsem za kosilo ali malico nemalokrat izpod tende preselili za mizo v zračno dnevno sobo. Pogrešali smo le strešno okno v mansardnem ležišču, kjer za prezračevanje skrbita dve manjši bočni okni. Okno spodnjega ležišča pograda v zadnjem delu tudi odlično nadomešča vzvratno kamero, poleg tega pa pri vožnji vozniku omogoča uporabo notranjega vzvratnega ogledala, kar je velika prednost. Le zaveso je treba odstreti!