Test: Volkswagen caravelle 6.1 2.0 TDI DSG 4motion comfortline

Test

Dotik - digitalna prenova, ki voznikovo okolje približa tistemu v osebnih avtomobilih


Caravelle je že dolgo oznaka za Volkswagnov prestižen kombi za prevoz potnikov, ki je pred kratkim doživel temeljito tehnično prenovo obeleženo z oznako 6.1. Kaj to pomeni?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 

 

Pregleden in udoben, a ne najbolj okreten

Gre za digitalno posodobitev po vzoru informacijskih sistemov, medtem ko osnovna zgradba avta in tudi njegova tehnika večinoma ostajata nespremenjeni. Oznaka 6.1 je najbolj opazna na armaturni plošči. Instrumentna plošča je namreč lahko digitalna s kar 10,25 palčnim zaslonom, kar omogoča različne nastavitve. Caravelle ima tudi sredinski 9,2 palčni digitalni zaslon s prikazom različnih podatkov, a ta še ni tako napreden kot v najsodobnejših Volkswagnovih osebnih avtih, tako da upravljanje še poteka predvsem prek dotikov stikal. Voznikovo delovno okolje je  zelo podobno kot v osebnih avtih, le voznikova ergonomija je nekoliko drugačna: sedi se zelo visoko (in se je temu primerno treba visoko povzpeti na sedež, kar velja tudi za sovoznika), preglednost naprej in na stran je odlična. Volanski mehanizem je poslej elektromehanski, kar omogoča zelo natančno vodenje in tudi dovolj povratnih informacij o legi avta na cesti.

Caravelle je na voljo v dveh dolžinah: na preskusu smo imeli daljšo različico, dolgo 5,3 metra (krajša je dolga 4,9 metra) in z medosno razdaljo 3,4 metra. Avto je suvereno kos daljšim ovinkom, njegova dolžina pa seveda vpliva na okretnost na ostrih ovinkih, pa seveda tudi pri parkiranju, kjer je v veliko pomoč vzvratna kamera, ki jo je treba doplačati.

Caravelle je na voljo v dveh dolžinah: na preskusu smo imeli daljšo različico, dolgo 5,3 metra (krajša je dolga 4,9 metra) in z medosno razdaljo 3,4 metra.

Znani pogonski sklop in prostora na pretek

Preskusni avto je poganjal znani 2-litrski turbo dizelski motor v različici s 110 kW, ki se odlikuje s prožnostjo in uglajenim delovanjem - prav tako kot 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko. Stalni štirikolesni pogon z lamelno sklopko zagotavlja odličen prenos moči na vse vrste podlage. Poraba goriva se glede na način in hitrost vožnje - občuten je vpliv aerodinamike in mase avta - giblje od dobrih 8 do 12 litrov goriva na 100 km. Je pa vožnja prijetno tiha tudi pri večjih hitrostih.

Kupci lahko izbirajo različne konfiguracije sedežev. Preskusni avto je imel osem sedežev - pet posamičnih in klop v tretji vrsti, ki jo sicer lahko tudi enostavno vzamete iz avta, a le ob pomoči dvojih rok. Prostora za sedenje je več kot dovolj, prav tako tudi za prtljago, saj je za zadnjo klopjo prtljažnik dolg kar 110 cm.

Oznaka 6.1 je najbolj opazna na armaturni plošči. Instrumentna plošča je namreč lahko digitalna s kar 10,25 palčnim zaslonom, kar omogoča različne nastavitve. Caravelle ima tudi sredinski 9,2 palčni digitalni zaslon s prikazom različnih podatkov, a ta še ni tako napreden kot v najsodobnejših Volkswagnovih osebnih avtih, tako da upravljanje še poteka predvsem prek dotikov stikal.

 

Pod črto ...

Z osnovno opremo comfortline je avto solidno opremljen, a za večino asistenčnih sistemov - ponudba je res obsežna - in tudi za opremo za večje udobje je treba doplačati, tako da se osnovna cena dobrih 50.000 evrov hitro povzpne za petino ali več - pri preskusnem avtu na 63.765 evrov.

Všeč nam je + 

digitalizacija po vzoru osebnih avtov, prožen motor, uglajen DSG menjalnik, zelo dobre vozne lastnosti, odličen prenos moči na cesto, zelo dobra prostornost, širok nabor asistenčnih sistemov

Ni nam všeč -

velikost avta pri manevriranju, večina asistenčnih sistemov za doplačilo, isofix pritrdišča le na sedežih v drugi vrsti

Z daljšo različico caravelle nikoli ne boste v zadregi, kam z osmimi potniki in njihovo prtljago, vozili se boste zanesljivo in udobno, vse to pa se odraža tudi v ceni. 

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 110  kW (150  KM) pri 3250 vrt./min, največji navor: 340  Nm pri 1500 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 7-stopenjski avtomatiziran DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 530,4  cm, širina: 190,4 cm, višina: 197  cm, medosna razdalja: 340  cm, masa praznega vozila: 2063 kg, dovoljena skupna masa: 3080  kg, prtljažnik: ni podatka, posoda za gorivo: 80 l.
Zmogljivosti in doseg: največja hitrost: 178  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 12,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 8,7 l/100 km, izpust CO2: 182 g/km, poraba na testu: 9,4 l/100 km.
Cena:  Porsche Slovenija: 50.572 EUR

  

Ključne besede


TestTest avtavolkswagenvolkswagen caravelle