Peugeot 3008, slovenski avto leta 2017, je po treh uspešnih tržnih letih dobil nekaj lepotnih in tehničnih popravkov.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Posodobitev motorne palete in menjalnika
Dosedanji 1,6-litrski dizelski štirivaljnik je naredil prostor novemu 1,5-litrskemu, 6-stopenjski samodejni menjalnik pa se je umaknil 8-stopenjskemu. Tako je na tehničnem področju 3008 ujel korak s tekmeci, pri podobi in notranjosti pa v resnici nikoli ni zaostajal.
Nov 1,5-litrski dizelski štirivaljnik ni najmočnejši dizel v ponudbi, predstavlja pa dober kompromis med zmogljivostmi in ceno; 300 Nm navora in zelo dober osemstopenjski samodejni menjalnik zagotavljata udobno vožnjo pri večini hitrosti in na večini cest. Le občasno, na kakšnem dolgem avtocestnem vzponu, avto zahteva zares odločno nogo na plinu. Peugeotova strategija zmanjševanja porabe goriva se je v tem primeru kar lepo obrestovala, saj 3008 v tej pogonski kombinaciji porabi med 5,5 in 6,5 litra plinskega olja na 100 km, kar je za družinskega cestnega terenca dober rezultat.
Ostalo pri tritisočosmici poznamo; unikatna zasnova voznikovega delovnega okolja z majhnim volanskim obročem zahteva nekaj privajanja, sicer pa je avto udoben in prostoren z dovolj velikim prtljažnikom tudi za večje družinske zahteve.
Temeljitejša posodobitev bi prav prišla Peugeotovemu multimedijskemu sistemu, ki zaostaja tako po vsebini kot po odzivnosti, avto tega razreda bi si zaslužil tudi več serijske varnostne opreme: za sistem za samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat, sistem za ohranjanje smeri vožnje in še nekaj sodobnih asistenčnih sistemov je treba pri paketu opreme allure dodatno seči v žep. Doplačila sicer niso draga - zaokrožen paket asistenčnih sistemov stane 1240 evrov - a nekateri tekmeci v serijskih paketih opreme ponujajo več varnosti.
Pod črto ...
S ceno približno 30.000 evrov takšen 3008 predstavlja uravnoteženo ponudbo Peugeotovih cestnih terencev: manjši 2008 s takšno pogonsko kombinacijo je cenejši za približno 5 tisočakov, večji 5008 pa je dražji za 5 tisočakov.
Všeč nam je +
uglajen samodejni menjalnik, prostornost potniške kabine, zmerna poraba goriva
Ni nam všeč -
multimedijski sistem, zmogljivosti, majhen volan
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 444,7 cm, širina: 184,1 cm, višina: 162 cm, medosna razdalja: 267,5 cm, masa praznega vozila: 1654 kg, dovoljena skupna masa: 2000 kg, prostornina prtljažnika: 520/1482 l, posoda za gorivo: 54 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 192 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,1 l/100 km, izpust CO2: 108 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena: | P Automobil Import:: 29.344 EUR |