Hyundai kona ponuja veliko raznolikost pri izboru pogona: na običajne motorje z notranjim izgorevanjem (bencin, dizel), s hibridnim pogonom ali zgolj z električnim motorjem.
Oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
Zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Alternativa dizlu, a morda samo na papirju
Hibridni pogon, s katerim je bila opremljena preskusna kona, je kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in električnega motorja, ki električno energijo dobiva iz akumulatorja z zmogljivostjo 1,56 kWh. To avtu omogoča tudi krajše vožnje zgolj na elektriko, a voznik nima vpliva na delovanje hibridnega sistema - ne more sam vključiti zgolj električnega pogona. Posebnost Hyundaijevega hibridnega pogona je prenos moči prek avtomatiziranega 6-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, kar pripomore k uglajenosti delovanja pogonskega sistema.
Hibridni sistem s sistemsko močjo 103 kW (141 KM) avtu zagotavlja suverene zmogljivosti z glasnim pospeševanjem, največja hitrost pa je omejena na le 160 km/h. Hibridni sistem naj bi bil alternativa dizelskemu pogonu, a pri porabi goriva se ni ravno izkazal: povprečna poraba 6,2 litra bencina na 100 km ni prav nič izjemen dosežek - le 9 decilitrov na 100 km manj kot pri koni s trivaljnim litrskim bencinskim motorjem.
Avto je dobro vodljiv, nagibanje karoserije je majhno, saj je vzmetenje trdo in v kombinaciji z 18-palčnimi kolesi udarce z zelo kratkih grbin prenese na potnike. Zaradi omejene bočne preglednosti nazaj sta priporočljiva vzvratna kamera in sistem za opozarjanje na prečni promet za avtom. Ta dva sta že v serijski opremi najboljše različice impression, ki zagotavlja tudi številne druge asistenčne sisteme. Dokupiti je treba - za 300 evrov - le dobro delujoč radarski tempomat in - za 750 evrov - navigacijski sistem v kombinaciji s kakovostnim ozvočenjem Krell.
Pod črto ...
S ceno 26.900 evrov se kona s hibridnim pogonom visoko ceni, višje cene pa prihranek pri gorivu ne povrne prav hitro.
Všeč nam je +
prostornost potniške kabine, zmogljiv hibridni sistem, zelo zanesljiva lega na cesti, zelo dobra opremljenost z asistenčnimi sistemi
Ni nam všeč -
majhen prihranek pri porabi goriva, bočna preglednost nazaj, blaženje kratkih grbin,
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1580 cm³, največja moč: 77 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min.; elektro motor: največja moč: 32 kW (43,5 KM); litij-ionski akumulator zmogljivosti 1,56 kWh; sistemska moč hibridnega pogona: 103,6 kW (141 KM), največji navor: 256 Nm. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. |
Mere in masa: | dolžina: 416,5 cm, širina: 180 cm, višina: 156,5 cm, medosna razdalja: 260 cm, masa praznega vozila: 1495 kg, dovoljena skupna masa: 1880 kg, prtljažnik: 378 - 1316 l, posoda za gorivo: 38 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,4 l na 100 km, izpust CO2: 101 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | Hyundai Avto Trade: 26.900 EUR |