Kratek test: Hyundai kona 1.6 GDi HEV impression

Test

Raznolikost - ob bencinski, dizelski ter električni, sedaj tudi hibridna različica


Hyundai kona ponuja veliko raznolikost pri izboru pogona: na običajne motorje z notranjim izgorevanjem (bencin, dizel), s hibridnim pogonom ali zgolj z električnim motorjem.

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic 
Hibridni sistem s sistemsko močjo 103 kW (141 KM) avtu zagotavlja suverene zmogljivosti z glasnim pospeševanjem, največja hitrost pa je omejena na le 160 km/h.

Alternativa dizlu, a morda samo na papirju

Hibridni pogon, s katerim je bila opremljena preskusna kona, je kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in električnega motorja, ki električno energijo dobiva iz akumulatorja z zmogljivostjo 1,56 kWh. To avtu omogoča tudi krajše vožnje zgolj na elektriko, a voznik nima vpliva na delovanje hibridnega sistema - ne more sam vključiti zgolj električnega pogona. Posebnost Hyundaijevega hibridnega pogona je prenos moči prek avtomatiziranega 6-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, kar pripomore k uglajenosti delovanja pogonskega sistema.

Hibridni sistem s sistemsko močjo 103 kW (141 KM) avtu zagotavlja suverene zmogljivosti z glasnim pospeševanjem, največja hitrost pa je omejena na le 160 km/h. Hibridni sistem naj bi bil alternativa dizelskemu pogonu, a pri porabi goriva se ni ravno izkazal: povprečna poraba 6,2 litra bencina na 100 km ni prav nič izjemen dosežek - le 9 decilitrov na 100 km manj kot pri koni s trivaljnim litrskim bencinskim motorjem.

Avto je dobro vodljiv, nagibanje karoserije je majhno, saj je vzmetenje trdo in v kombinaciji z 18-palčnimi kolesi udarce z zelo kratkih grbin prenese na potnike. Zaradi omejene bočne preglednosti nazaj sta priporočljiva vzvratna kamera in sistem za opozarjanje na prečni promet za avtom. Ta dva sta že v serijski opremi najboljše različice impression, ki zagotavlja tudi številne druge asistenčne sisteme. Dokupiti je treba - za 300 evrov - le dobro delujoč radarski tempomat in - za 750 evrov - navigacijski sistem v kombinaciji s kakovostnim ozvočenjem Krell.

Avto je dobro vodljiv, nagibanje karoserije je majhno, saj je vzmetenje trdo in v kombinaciji z 18-palčnimi kolesi udarce z zelo kratkih grbin prenese na potnike.

Pod črto ...

S ceno 26.900 evrov se kona s hibridnim pogonom visoko ceni, višje cene pa prihranek pri gorivu ne povrne prav hitro.   

Všeč nam je +

prostornost potniške kabine, zmogljiv hibridni sistem, zelo zanesljiva lega na cesti, zelo dobra opremljenost z asistenčnimi sistemi

Ni nam všeč -

majhen prihranek pri porabi goriva, bočna preglednost nazaj, blaženje kratkih grbin, 

Zaradi omejene bočne preglednosti nazaj sta priporočljiva vzvratna kamera in sistem za opozarjanje na prečni promet za avtom. 

 

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1580 cm³, največja moč: 77 kW (105 KM) pri 5700 vrt./min.; elektro motor: največja moč: 32 kW (43,5 KM); litij-ionski akumulator zmogljivosti 1,56 kWh; sistemska moč hibridnega pogona: 103,6 kW (141 KM), največji navor: 256 Nm. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa: dolžina: 416,5 cm, širina: 180 cm, višina: 156,5 cm, medosna razdalja: 260 cm, masa praznega vozila: 1495 kg, dovoljena skupna masa: 1880 kg, prtljažnik: 378 - 1316 l, posoda za gorivo: 38 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,4 l na 100 km, izpust CO2: 101 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 26.900 EUR
Posebnost Hyundaijevega hibridnega pogona je prenos moči prek avtomatiziranega 6-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko, kar pripomore k uglajenosti delovanja pogonskega sistema.

 

 

  

Ključne besede


TestHyundaiTest avtaHyundai kona