Citroen berlingo tudi v novi generaciji zaradi svoje prilagodljivosti, prostornosti, dobrega razmerja med lastnostmi in ceno ostaja najbolj priljubljen družinski citroen. Z novim samodejnim 8-stopenjskim menjalnikom odlično skriva svoje dostavniško poreklo, poudarja pa uporabnost in udobje družinskega avtomobila.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Menjalnik vseskozi deluje zelo uglajeno
Že na prvem testu smo ugotovili, da je berlingo tehnološko precej bolj nov, kot je videti od daleč. Z izvirno podobo in voznimi lastnostmi - pelje se tišje, natančneje in bolj smerno stabilno - se je povsem približal priljubljenim križancem, ki pa jih vse po vrsti pusti za seboj z uporabnostjo. Pogonski tandem najmočnejšega dizelskega motorja s 300 Nm navora in 8-stopenjskega samodejnega menjalnika deluje odlično. Berlingo je dovolj odziven in še nekoliko bolj varčen, saj v primerjavi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in enakim motorjem na 100 kilometrov v povprečju porabi 3 decilitre manj goriva (testna poraba: 6,2 l/100 km).
Prestavna razmerja samodejnega menjalnika so izračunana tako, da motor ne izgublja prožnosti, saj vrtljaje ohranja v optimalnem območju glede na krivuljo navora. Na cesti se to pozna predvsem v odzivnosti. Berlingo tudi ob zasedenosti vseh petih ločenih sedežev in skoraj vseh razpoložljivih litrov v velikem prtljažniku, ne daje občutka, da mu zmanjkuje sape. Vožnja je zelo udobna in tudi v gostem prometu povsem brez stresa, saj menjalnik vseskozi deluje zelo uglajeno.
Kdor se veliko vozi po cestah vseh vrst, mu vsekakor priporočamo 1950 evrov doplačila za samodejni menjalnik. Ob tem menjalniku je za dodatnih 400 evrov na voljo dobro delujoč aktivni tempomat, ki zna pri nadzoru varnostne razdalje samodejno zavirati do popolne zaustavitve. Avto je odlično pregleden, ima veliko uporabnih predalov, celo pod stropom, le prednja sedeža bi lahko nudila več opore.
Pod črto ...
Za dobrih 24 tisočakov berlingo ponuja varen, udoben in prostorsko nadpovprečen paket družinske mobilnosti, ki mu ne gre očitati kakšne večje pomanjkljivosti. Je avto z zelo širokim spektrom uporabnosti.
Všeč nam je +
velik prtljažnik, prilagodljiva in prostorna kabina, samodejni menjalnik, preglednost, prožen motor
Ni nam všeč -
delovanje kamer za nadzor okolice, odzivnost stikala za zagon motorja, nenatančno branje prometnih znakov
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 440,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 188 cm, medosna razdalja: 278,5 cm, masa praznega vozila: 1667 kg, dovoljena skupna masa: 2105 kg, prtljažnik: 775 – 2126 l, posoda za gorivo: 53 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,4 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4 l/100 km, izpust CO2: 116 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | C Automobili Import: 24.690 EUR |