Časi, ko so terenski pick-upi službovali le kot robustni garači, so mimo. Prenovljeni mitsubishi L200 dokazuje, da je robustnost mogoče na uglajen in varen način spraviti tudi na asfalt.
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Kleni terenski stroj
Temeljito prenovljeni L200 z voznimi lastnostnimi predstavlja dober kompromis med delovnim strojem in osebnim avtomobilom. V robustno plastiko oblečen keson površine 2,2 kvadratna metra s 47,5 centimetra visokimi stranicami je mogoče opremiti po svojih željah, saj Mitsubishi ponuja pestro izbiro nadgradenj. Dvodelni trd pokrov na testnem L200 je prtljago zaščitil pred dežjem in snegom, a tesnjenje ni najboljše, saj prah najde pot pod pokrov. L200 je v najnižji točki (pod diferencialom) od tal oddaljen dobrih 20 centimetrov, kar je dobro za terensko vožnjo. Točka natovarjanja pa je postavljena precej visoko: 85 centimetrov nad tlemi.
Priklopljivi štirikolesni pogon “super select 4WD”, ki ga je mogoče vklopiti med vožnjo do hitrosti 100 km/h, predstavlja enega ključnih adutov tega avtomobila, saj na asfaltu vozniku zagotavlja več varnosti ali manjšo porabo goriva (izklopljen prednji pogon), na terenu pa preverjeno zmore priplezati zelo daleč, če so pod kolesi blato ali kamenje in se cesta postavi pokonci. Ob reduktorju in sredinski zapori diferenciala L200 podlagi kljubuje še s prilagojenimi offroad programi za vožnjo po skalah, pesku, blatu in snegu. Na strmih spustih ob pomoči sistema za nadzor hitrosti elektronika zelo zanesljivo nadzoruje hitrost v razponu od 2 do 20 km/h glede na naklon, oprijem in tovor. Voznik se osredotoči le na varno usmerjanje, vse ostalo naredita pogon in umetna inteligenca. Da gre za klenega terenca, ki se zna z naravnimi elementi boriti na daljše razdalje, dokazuje tudi povsem izklopljiv nadzor zdrsa in stabilnosti. Če voznik potrebuje navor na kolesih, ga bo dobil brez vmešavanja elektronike. Palec gor.
Glede na velikost je avto presenetljivo okreten, voznik pa ima na sredinskem zaslonu na voljo še živo sliko s kamer. Te mu s prilagodljivim, a po ločljivosti ne najboljšim pogledom olajšajo terenske in parkirne podvige.
Motor malo lenoben a varčen
Novi 2,2-litrski dizelski motor na terenu sicer odlično sodeluje s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom s pretvornikom navora in tudi 400 Nm navora je v kombinaciji z reduktorjem dovolj za suvereno premagovanje ovir. Na odprti cesti pa motor deluje preveč lenobno, a se oddolži z zelo zmerno porabo goriva. Ob izklopljenem prednjem pogonu je 2,1 tone težek pick-up brez težav porabil manj kot 8 litrov goriva na 100 km, testno povprečje pa smo s precej terenskih kilometrov končali s porabo 9,8 litra na 100 km.
Precejšen korak naprej je L200 naredil tudi pri udobju. Kljub zadnjim listnatim vzmetem manj poskakuje na neravninah, natančneje in odločneje vztraja v smeri ter ima bolj natančen volan. Kultiviranost na asfaltu izkazuje tudi s celostno podporo zanesljivo delujočih varnostnih sistemov, med katerimi je v kombinaciji z najvišjo ravnjo opreme instyle + tudi nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji, ki zaradi dolžine vozila zlasti v mestu pride zelo prav. Kabina sicer spominja na cestnega terenca, sedi se visoko, preglednost je odlična, sedeži so dovolj veliki, le ob treh metrih med osema bi na zadnji klopi pričakovali več prostora za kolena.
Testni L200 z vso dodatno opremo stane 36.175 evrov, kar je tako v primerjavi s tekmeci kot tudi upoštevajoč zmogljivosti, varnostno opremo in tehnološko doslednost zelo konkurenčna cena.
Pod črto ..
Terensko zmogljiv, atraktivno oblikovan in na cesti prepričljivejši mitsubishi L200 je sodoben avtomobilski šerpa, ki z odličnim pogonom in uporabnim kesonom združuje različne svetove.
Všeč nam je +
terenske lastnosti, samodejni menjalnik, nosilnost in vlečne zmogljivosti, zmerna poraba goriva, podoba
Ni nam všeč -
prostor na zadnji klopi, lenoben motor, tesnjenje pokrova kesona
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina 2268 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Priklopljiv štirikolesni pogon s sredinsko zaporo diferenciala, 6-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 530,5 cm, širina: 181,5 cm, višina: 178 cm, medosna razdalja: 300 cm, masa praznega vozila: 2110 kg, dovoljena skupna masa: 3110 kg, površina kesona: 2,2 m2, posoda za gorivo: 75 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 171 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 9,7 l/100 km, izpust CO2: 254 g/km, poraba na testu: 9,8 l/100 km. |
Cena: | AC Mobil: 33.400 EUR |
Tradicija
Mitsubishi ima dolgo in pestro zgodovino štirikolesnega pogona oziroma izdelave klenih terencev. Med njimi je eden najuspešnejših prav L200, pick-up s tonsko nosilnostjo, ki je v štirih desetletjih službovanja in dokazovanja v najtežjih voznih razmerah sedaj sprejel tudi izziv asfaltnih zahtev. Njegovi kupci niso več le gozdarji, gasilci, gradbeniki, posestniki, temveč tudi vozniki aktivnega življenjskega sloga, ki od takega avtomobila še vedno pričakujejo terenski pogum, vsestransko uporabnost in veliko vlečno moč, a hkrati pri vsakdanji mobilnosti zahtevajo več varnosti, več udobja in oblikovno všečen nastop. Na pleča, berite keson, mu je še vedno mogoče naložiti tono tovora, še vedno je zmožen vleči 3,1 tone težko prikolico, še vedno z lahkoto brede po več kot pol metra globoki vodi in še vedno ima zelo zmogljiv priklopljiv štirikolesni pogon, ki ga je mogoče vklopiti med vožnjo do hitrosti 100 km/h.
Terenske zmogljivosti:
oddaljenost od tal: 20,5 cm
bočni naklon: do 45 stopinj
izstopni kot: 22 stopinj
vstopni kot: 30 stopinj
prevojni kot: 24 stopinj