Nova generacija Fordovega potniškega kombija tournea družinski mobilnosti streže z vozniško dinamiko, izboljšanim blaženjem in prepričljivim pogonskim tandemom, v katerem odlično sodelujeta prožen dvolitirski turbo-dizelski motor in 8-stopenjski samodejni menjalnik. Kljub temu pa med ovinki custom še vedno ni na ravni nekdanjega galaxyja.
Na pogled …
Da novi custom še vedno ni pravi avtomobilski enoprostornež, se vidi na prvi pogled. Kljub nižji in širiši motorni maski z izrazitejšim motornim pokorovom ter elegantnejšo, celo malce dinamično podobo prednjega dela je od stebrička A naprej še vedno vse podrejenu izrabi prostora, vključno z dvostranskimi velikimi drsnimi bočnimi vrati in povsem navpično zaključenenm zadku. Oblika je sicer skladna, a še vedno dostavniška. Dvižna vrata prtljažnika so ogromna in so lahko zelo praktična kot nadstrešnica za piknik, manj priročna pa so na parkiriščih ali v garažnih hišah. Višina tournea customa namreč ostaja tik pod dvema metroma (196,1 cm). Pri dimenzijah pa velja omeniti, da je za 40 centimetrov podaljšana različica (L2) za družinski vsakdan morda celo malce prenerodna, saj v dolžino meri skoraj 5,5 metra.
Na cesti …
… je ta družinski kombi oziroma potniški dostavnik napredoval s temeljitimi posegi v zasnovo podvozja, ki so mu zadaj prinesli avtomobilske posamične obese. Pohvalo si zasluži za zelo dobro smerno stabilnost na avtocesti. Zahtevni vozniki bodo prikimali natančnejšemu in presenetljivo povednemu volanskemu mehanizmu. Za dostavniško osnovo si vozna dinamika zasluži čisto petico tudi z vidika lege na cesti, blaženja in dobro pridušenega nagibanja. Še vedno pa to ni povsem avtomobilska vožnja, ki bi z vozniško dinamičnostjo dosegla raven nekdanjega Fordovega velikega enoprostorneža galaxija ali nove generacije Volkswagnovega mulitvana. Je pa s svojo pogonsko zmogljivostjo in odlično prilagodljivim prostorskim razkošjem tak tourneo custom lahko odličen potovalnik za velike razdalje.
O značaju in talentih …
Ključni talent, ki hkrati močno izoblikuje še značaj tega vozila, je seveda velika prilagodljivost bogato odmerjenega prostora za potnike in prtljago. Medosna razdalja je dolga kar 3,5 metra. Ob vozniškem je na voljo še 7 sedežev, med katerimi so štirje opremljeni z lahko dostopnimi sidrišči isofix za pritrjevanje otroških sedežev. Sedeži srednje vrste so v talna vodila vpeti posamezno, v tretji vrsti pa je dvosedežna klop in še en posamičen sedež. Celoten sedežni tloris je na vodilih izjemno enostavno mogoče prilagajati glede na število potnikov oziroma tovorne zahteve. Vseh šest sedežev zadaj ima zložljiva naslonjala, sredinski sedeži pa na hrbtni strani še trdo plastično oblogo z držali za pijačo, ki postane priročna miza. Vseh šest sedežev je mogoče tudi razmeroma enostavno odstraniti iz avtomobila, kar pomeni, da tak potniški kombi hitro postane zastekljen furgon s petimi kubiki prostora in tovornim prostorom dolgim dobre tri metre. Zato je tak podaljšan tourneo custom s prilagodljivimi sedeži lahko z malce iznajdljivosti tudi odličen bivalni potovalnik za dva. V petsedežni postavitivi je denimo prtljažni prostor že tako velik in dolg, da je vanj mogoče zapeljati vsaj dve gorski kolesi. Tudi ob vseh treh sedežnih vrstah pa v prtljažniku ostane dovolj prostra za srednje velik pasji boks in cel kup prtljage. Zelo priročen je tudi nizek nakladalni rob, ki je od tal oddaljen dobrega pol metra.
Kaj povedo številke?
Številke najbolj očitno izpostavijo dobre strani njegovega dostavniškega porekla oziroma tesnega sorodstva s tovornim transitom. Nosilnost preseže tono, za seboj lahko vleče do 2,5 tone težko prikolico ali na vlečni kljuki nosi nosilec za težka električna kolesa, saj zmore 100 kilogramov vertikalne obremenitve vlečne kljuke.
Pri številkah velja omeniti še marljivih dizelskih 125 kW moči in predvsem 390 Nm navora, ki je na voljo med 1750 in 2500 motornimi vrtljaji na minuto. Prožen in prav nič robat dvolitrski stroj zelo dobro sodeluje z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki deluje zelo uglajeno, a njegovo upravljanje v samodejnem načinu prestavljanja je, milo rečeno, ergonomski spodrsljaj. Vrtljivo stikalo na obvolanski ročici je res nenavadno.
Pogonski tandem se izkaže še z dobro energetsko bilanco. Na naših vožnjah smo v povprečju porabili 8,7 litra goriva na 100 kilometrov. Pri poceni doplačilu (40 evrov) za večjo 70-litrsko posodo za gorivo to pomeni dobrih 800 kilometrov dosega.
Bi ga imeli?
Sodobno digitalen in nadpovprečno prostoren ter predvsem vozniško zelo suveren dostavniški enoprostornež s sodobnim digitalnim vmesnikom sync4, ki žal na 13 palcev velikem zaslonu še vedno ni dobil slovenskega izbirnika, in razmeroma celovito varnostno opremo, za katero je ob dobrih 51 tisoč evrov potrebno doplačati še skoraj 2500 evrov, nikakor ni poceni rešitev mobilnosti za veliko ali športno aktivno družino. Po drugi strani pa ni nič dražji od kakšnega srednjevelikega cestnega terenca ali karavana srednjega razreda. Kdor res potrebuje prostor ali pa si prostor lahko privošči, bo v takšnem podaljšanem potniškem kombiju nedvomno užival v vsem, kar ponuja njegova prilagodljivost. Dodaten motiv, ki lahko pozitivno vpliva na lastniški stroškovnik, je tudi 5 brezskrbnih let tovarniške garancije brez omejitve kilometrov.
Tehnična izkaznica

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina 1996 cm3, največja moč: 125 kW (170 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 390 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h:ni podatka s, normna poraba goriva kombinirano: 8 l/100 km, izpust CO2: 225 g/km, poraba na testu: 8,7 l/100 km. |
Cena: Summit motors Ljubljana: 51.200 EUR (56.980 EUR z dodatno opremo) |
