Ali je predsednik vlade posredno priznal, da Slovenija ni naredila dovolj za prehod v trajnostno mobilnost?
Čeprav je v teh težkih časih drugega vala epidemije novega koronavirusa težko razmišljati o čem drugem kot o grozljivih številkah okužb, je prav, da ne pozabimo na ostale stvari, ki se tičejo naše družbe in prihodnosti. Ena od teh je zagotovo okolje, ki se mu ne piše nič dobrega - s koronavirusom ali brez njega.
O tem na srečo razmišljajo - in se pogovarjajo - tudi naši voditelji. Sredi oktobra so se na primer predsedniki vlad sestali na vrhu EU v Bruslju in se dogovarjali o ambicioznejših ciljih za zmanjšanje izpustov do leta 2030. Dogovorili se sicer niso nič, so pa pogovori očitno navdahnili našega predsednika vlade, da je kot prvi predsednik slovenske vlade po zelo dolgem času nekaj besed namenil tudi problematiki, s katero se vsak dan ukvarjamo pri Motoreviji in AMZS. Predsednik vlade Janez Janša je izjavil:
Nima smisla, da na veliko subvencioniramo električne avtomobile in ukinjamo dizle, potem pa kurimo premog v termoelektrarnah zato, da polnimo električne avtomobile. Tukaj so neke racionalne meje, ki jih je enostavno treba upoštevati.
Takoj smo zastrigli z ušesi, saj je predsednik vlade izrekel točno to, na kar pri AMZS in v Motoreviji opozarjamo že ves čas: da se prehod družbe v trajnostno mobilnost ne more zgoditi na ukaz. Tudi če ta pride iz Bruslja.
V kabinet predsednika vlade smo takoj poslali nekaj vprašanj v zvezi z omenjeno izjavo, saj nas zelo zanima, kaj je predsednik vlade mislil z njo, a do danes nismo prejeli nobenega odgovora. Tako lahko samo ugibamo, če za to izjavo stojijo kakšni konkretnejši ukrepi - tako glede električne mobilnosti kot tudi glede oskrbe z električno energijo - ali je predsednik vlade posredno priznal, da Slovenija ni naredila dovolj za prehod v trajnostno mobilnost. Glede na to, da je konec poletja Računsko sodišče, ki je revidiralo poslovanje Ministrstva za infrastrukturo pri udejanjanju e-mobilnosti (za leta 2016, 2017, 2018 in prvo polovico leta 2019), ugotovilo, da je bilo to le delno učinkovito, se bojim, da je bila izjava predsednika vlade izrečena iz nemoči.
Morda pa ta izjava pomeni, da bodo zdaj stvari začele potekati drugače; nenazadnje se vsaka pot k izboljšanju začne s priznanjem, da imamo težave … A že v prvem valu koronavirusase je pokazalo, da v najbolj zaostrenih razmerah avto - pa naj bo s klasičnim pogonom ali električen - ostaja glavno sredstvo mobilnosti. Brez nje so stvari še dodatno otežene.
Ostanite zdravi, mobilni, pazite nase in na druge!
Obstoječi in novi AMZS člani, ki boste v AMZS centru sklenili avtomobilsko zavarovanje in opravili registracijo vozila, boste prejeli vrednostno darilno kartico z dobroimetjem v višini 10 €.
Obstoječi in novi AMZS člani, ki boste v AMZS centru sklenili avtomobilsko zavarovanje in opravili registracijo vozila, boste prejeli vrednostno darilno kartico z dobroimetjem v višini 10 €.
Spletne strani AMZS uporabljajo piškotke za posebne namene. Osnovni so nujni za delovanje spletnih storitev. Piškotki analitike in trženja pa nudijo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejšo uporabo strani in prikaz ponudbe, ki je za vas pomembna. Več o piškotkih lahko preberete na strani piškotki.
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez namestitve nujnih piškotkov spletni strani, vam dostopa do spletnega mesta ne moremo omogočiti.
S sprejetjem funkcionalnih piškotkov omogočite možnost deljenje vsebin na družabnih omrežjih, prikaz modula za ocenjevanje člankov in shranjevanje vsebin med priljubljene.
S tovrstnimi piškotki nam dovoljujete, da zbiramo anonimizirane podatke o ogledu naših vsebin ter jih uporabimo za izboljšanje vaše uporabniške izkušnje.
S tovrstnimi piškotki dovoljujete, da podatke zbirajo in nadalje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu in izvajanje ciljno usmerjenega trženja.