Pretres

Uvodnik

Če v teh dneh kupujete nov avto, obstaja velika možnost, da želenega avta ne boste dobili prav kmalu – ali pa ga sploh ne boste mogli več kupiti.


Avtomobilski izdelovalci so namreč do vratu zakopani v obsežne meritve izpuhov in porabe goriva vseh svojih avtov, ki jih morajo opraviti do letošnjega 1. septembra, ko v veljavo stopi okoljevarstveni standard euro 6c, zato številne različice avtomobilov trenutno niso naprodaj oziroma se jih ne da naročiti.

Še največ težav s tem imajo pri nas uvozniki in distributerji avtomobilov, ki svojim trgovcem – posredno pa kupcem – ne morejo zagotoviti želenih avtomobilov.Tudi zato na primer pri Volkswagnu ni več mogoče dobiti običajnega golfa GTI (na voljo je le različica performance), Renault je iz prodaje črtal scenica z blagim hibridnim pogonskim sistemom, BMW je ustavil prodajo večine svojih športnikov z bencinskim V8 motorjem, pri Porscheju pa trenutno prodajajo svoje avtomobile le še iz zaloge, novih pa ni mogoče naročati.

Avtomobilski izdelovalci govorijo o “ozkem grlu” pri pooblaščenih organizacijah, ki opravljajo meritve po novem – še zlasti zato, ker je treba po novem standardu euro 6c izmeriti izpuhe tudi različnim kombinacijam motorjev, menjalnikov, koles in dodatne opreme, kar pri ponudnikih z veliko različicami v ceniku pomeni veliko dodatnega dela. A za zastoj pri dobavi novih avtomobilov ni kriv samo zaostanek pri ponovnih meritvah izpuha, pač pa tudi dejstvo, da nekateri avtomobili kar naenkrat ne dosegajo več zahtevanih okoljevarstvenih standardov – vsaj ne pri meritvah po novem. Ob dizelskih avtomobilih – o tem več pišemo v posebnem članku – imajo težave tudi številni avti z bencinskimi motorji, kjer se je po uvedbi novih meritev pokazala težava, na katero smo v Motoreviji že opozarjali: sodobni bencinski motorji z neposrednim vbrizgom goriva v zrak izpustijo preveč trdnih delcev oziroma saj. Težavo učinkovito odpravi filter trdnih delcev, kakršne imajo vsi dizelski motorji, a pri vgradnji filtrov v avte z bencinskimi motorji avtomobilska industrija močno zaostaja.

Ljubitelji avtomobilov bomo seveda preživeli takšen manjši avtomobilski pretres – malce skromnejšo ponudbo, daljše dobavne roke in okrnjeno število različic v ceniku; v zameno bomo dobili realnejše podatke o porabi goriva, pa tudi avtomobile s čistejšim izpuhom.

Zaenkrat tudi nič ne kaže, da bodo avtomobili – kljub napovedani večji porabi goriva – kaj dražji, kot so danes. Trenutna vlada, ki opravlja tekoče posle, se ni hotela lotiti novega preračunavanja davka na motorna vozila, ki je odvisen od porabe goriva, zato tu (še) ne gre pričakovati sprememb. 

Med predvolilnimi napovedmi strank, ki se drenjajo pred vrati v parlament, pa kaj dosti več od floskul kot “50-odstotno državno subvencioniranje nakupa električnih vozil” o mobilnosti v prihodnosti tudi nismo slišali …

 

Ključne besede


ekologijaizpustiAMZSUvodnikPorabaMobilnostElektrikaEkologijaamzselektrika