AMZS raziskava: Vsi na (motorno) kolo za zdravo okolje?

Avto-moto

Možnost vožnje motornega kolesa z motorjem prostornine do 125 kubičnih centimetrov z vozniškim dovoljenjem B kategorije


Motorno kolo velja za učinkovito, okretno in cenovno dostopno prevozno sredstvo. Izkušnje iz nekaterih držav in prometnih ureditev kažejo, da lahko motorna kolesa delno ali v celoti nadomestijo osebne avtomobile pri zagotavljanju osebne mobilnosti. Še zlasti v večjih mestih, ki jih pestijo gost promet, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, lahko bolj množična uporaba motornih koles zmanjša število osebnih avtomobilov na cestah, s tem pa tudi gnečo. Motorna kolesa so tudi prijaznejša do okolja kot osebni avtomobili.

Prometni tok: tudi prepočasi je lahko nevarno

V Sloveniji sedanja prometna ureditev dovoljuje vožnjo koles z motorjem oziroma mopedov z izpitom B kategorije, a imajo ti mopedi oziroma kolesa z motorjem omejeno moč motorjev in največjo hitrost vožnje, zato so le pogojno uporabni kot sredstvo vsakodnevne mobilnosti; so prepočasni za mestne vpadnice, hitre ceste in avtoceste. Na cestah, kjer je z njimi dovoljeno voziti, so s svojimi zmogljivostmi tudi bistveno počasnejši od največje dovoljene hitrosti, ki na mestnih vpadnicah znaša 60 km/h ali 70 km/h, na primestnih regionalnih cestah pa 90 km/h. Vozniki mopedov in manjših skuterjev tako ne morejo varno slediti prometnemu toku, poleg tega pa so izpostavljeni nevarnim prehitevanjem tovornjakov in drugih večjih vozil, ki so na cesti hitrejša. Celo nekateri traktorji so že hitrejši od mopedov in majhnih skuterjev. 

V nekaterih evropskih (in drugih) državah je mogoče z izpitom B kategorije voziti motorna kolesa s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov, ki so za razliko od skuterjev in koles z motorji prostornine do 49 kubičnih centimetrov dovolj zmogljiva za varno vključenost v promet, zagotavljajo pa tudi dovolj udobja za vsakodnevno mobilnost.

Ne spreglejte: Na Peugeotov trikolesni metropolis 400i smo namreč sedli brez bogatih motorističnih izkušenj – pravzaprav tako, kot nanj sede tipičen uporabnik oziroma kupec takšnega trikolesnika. Kaj smo ugotovili med preskusom? Tri kolesa namesto izkušenj ...

Za krmilo 125-kubičnega skuterja z B kategorijo?

Pri nas je treba za vožnjo motornih koles z motorji do 125 kubičnih centimetrov pridobiti vozniško dovoljenje A kategorije, kar pomeni, da morajo tudi vozniki, ki so že pridobili vozniško dovoljenje B kategorije, še enkrat v šolo vožnje in tako na teoretičnem kot praktičnem izpitu pridobiti vozniško dovoljenje A kategorije. Po naših izkušnjah takšni pogoji za vožnjo marsikaterega voznika odvrnejo od nakupa in uporabe motornega kolesa.

Bi možnost vožnje motornega kolesa oziroma skuterja s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov z vozniškim dovoljenjem B kategorije prepričalo slovenske voznike v nakup in uporabo tovrstnih motornih koles? Vabimo vas, da sodelujte v AMZS raziskavi in nam zaupate, kaj si mislite o tem predlogu. Sodelovanje vam bo vzelo približno dve minuti časa. Anketa bo odprta do vključno 12. aprila 2021, rezultati pa bodo predstavljeni v majski številki AMZS Motorevije, ki bo izšla 22. aprila 2021.

Ključne besede


skutermotoristiMotorjivarna mobilnostAMZS raziskavavarna vožnja