Pozor: nevaren otroški varnostni sedež!

Otroški varnostni sedeži

Sedež Peg Perego Viaggio Twist z osnovo Base Twist ni prestal preskusnega trka.


V okviru rednega preskusa otroških varnostnih sedežev, ki ga AMZS opravlja s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami – test bo sicer objavljen letos junija –, smo pri sedežu Peg Perego Viaggio Twist z osnovo Base Twist ugotovili resne varnostne težave, zato že pred objavo celotnega testa obveščamo javnost, da omenjeni sedež ob morebitnemu trku lahko predstavlja nevarnost za otroka – in zato tudi odsvetujemo nakup. 

Kaj se je zgodilo?

Pri čelnem preskusnem trku s 15-kilogramsko lutko Q3, pripeto v nasprotni smeri vožnje, se je najprej od isofix osnove odtrgala podporna noga sedeža, nato pa se je od isofix osove odtrgala tudi školjka sedeža – in skupaj z lutko otroka poletela naprej. Zato obstaja velika in resna nevarnost, da se otrok v primeru čelnega trka poškoduje. 

Tudi preskusni trk s 15-kilogramsko lutko Q3, ki je bila v sedežu nameščena v smeri vožnje, je sedež prestal z velikim tveganjem za poškodbe otroka. Tudi pri tem preskusu se je najprej od isofix osnove odtrgala podporna noga, nato pa so sile, ki delujejo ob trku, raztrgale plastično ohišje podlage in preskusno lutko vrgle daleč navzgor in naprej. Obstaja velika nevarnost, da se otrok udari v prednji sedež ali streho vozila.

Pri preskusnem trku se najprej od isofix osnove odtrgala podporna noga, nato pa so sile, ki delujejo ob trku, raztrgale plastično ohišje podlage in preskusno lutko vrgle daleč navzgor in naprej.

AMZS odsvetuje nakup!

Zaradi očitne konstrukcijske pomanjkljivosti pri AMZS odsvetujemo nakup sedeža Peg Perego Viaggio Twist z osnovo Base Twist, saj v primeru trka ne more ustrezno zaščititi otroka. 

Pravice do vračila ali zamenjave že kupljenega sedeža na podlagi tega testa žal ni mogoče zahtevati, saj sedež izpolnjuje zakonske zahteve.  

Strožje zahteve AMZS testov

Čelni preskusni trki, opravljeni v okviru testa otroških sedežev, glede na resnost nesreče temeljijo na preskusnem trku avtomobilov organizacije Euro NCAP (čelni trk z zamikom pri hitrosti 64 km/h). Sedeži so na takšnem testu izpostavljeni bistveno večjim silam kot pri zakonsko predpisanih homologacijskih preskusih za otroške sedeže v skladu z Uredbo ZN št. 129. A naši preskusni trki so v zadnjih letih pokazali, da številni sedeži nudijo dobro zaščito tudi pri takšnih višjih zahtevah naših preskusov. Zato nakup sedeža "Peg Perego Viaggio Twist + Base Twist" ni priporočljiv.

Ključne besede


preskusni trkTest otroških varnostnih sedeževvarna mobilnostnasvet