Med 33 otroškimi varnostnimi sedeži, ki smo jih temeljito preskusili tokrat, je kar nekaj novih sedežev. Izdelovalci sedežev z vse hitrejšim ritmom na trg pošiljajo novosti: dobro vedo, da v skladu s tržnimi zakonitostmi kupci najraje segajo po “novih” sedežih, ki - vsaj na papirju - obljubljajo tudi izboljšane lastnosti. Če k temu prištejemo še nove blagovne znamke in nova imena “starih” sedežev, imajo kupci kar nekaj težav, da se znajdejo med pestro ponudbo. Letošnji AMZS test otroških varnostnih sedežev je pokazal, da večina sedežev v trgovinah ponuja dobro varnostno zaščito, enostavno upravljanje s sedežem in dobro ergonomijo. Eden od preskušenih sedežev je dobil najboljšo oceno zelo dobro, dva sedeža pa sta dobila oceno slabo in odsvetujemo njuno uporabo.
AMZS s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami že nekaj desetletij opravlja in objavlja teste otroških varnostnih sedežev. V tem času se je naš test, ki ga v svojih publikacijah in prek digitalnih medijev objavlja večina evropskih avtomobilskih klubov in potrošniških organizacij, uveljavil kot pomemben pripomoček pri nakupnih odločitvah uporabnikov. A zelo resno ga jemljejo tudi izdelovalci sedežev, ki dobro vedo, da bodo sedež, ki je na našem testu dobil slabo oceno, le težko prodali vse bolje obveščenim kupcem. Na to dejstvo smo sodelujoči pri testiranju zelo ponosni: z gotovostjo lahko zatrdimo, da so sedeži, ki so razstavljeni na policah trgovin, varnejši in kakovostnejši tudi zaradi naših testov. Takšen sloves smo dosegli tudi z nenehnimi izboljšavami in posodobitvami testiranja; zaradi posodobitev testnih protokolov in meril testiranja letošnji rezultat niso neposredno primerljivi z rezultati testov zadnjih nekaj let. Letos smo namreč zamenjali testni avto: namesto karoserije VW golfa smo za letošnji preskusni trk uporabili karoserijo VW pola, kar je povzročilo nekaj manjše pojemke pri preskusnih trkih. Letos smo za preskusne trke uporabili tudi nove preskusne otroške lutke z novimi tipali, pri preskusu upravljanja in ergonomije pa odslej uporabljamo tri nove avtomobile - trivratno ford fiesto, cestno-terenskega VW T-roca in družinskega citroena berlinga z drsnimi bočnimi vrati in tremi ločenimi sedeži namesto zadnje klopi.
En sedež zelo dober, dva slaba
Tudi letos smo 33 otroških varnostnih sedežev ocenili glede na varnost, upravljanje, ergonomijo in vsebnost škodljivih snovi. Sedež silver cross dream, ki smo ga namestili na dream i-size isofix osnovo, je edini sedež, ki je na letošnjem testu dobil oceno zelo dobro, ki je najvišja možna ocena na testu. 22 drugih sedežev smo ocenili z oceno dobro, 7 sedežev je dobilo oceno zadovoljivo, en sedež oceno pomanjkljivo, dva sedeža pa sta dobila oceno slabo, kar pomeni, da odsvetujemo njun nakup.
Sedež tex baby eris i-size testa ni prestal, ker se je varnostna zaponka integriranega varnostnega pasu pri čelnem trku razletela in pas ni zadržal lutke v sedežu. V sedežu babyauto buddy i-size smo na laboratorijskem v tekstilni oblogi ugotovili preveliko vsebnost sredstva proti gorenju TDCP - vrednosti presegajo dovoljene vrednosti, ki veljajo za otroške igrače. Zaradi teh pomanjkljivosti - kljub ostalim dobrim lastnostim - sta sedeža dobila najslabšo skupno oceno.
Tudi tokrat nas je razveselilo dejstvo, da so bočni trk vsi sedeži prestali vsaj z oceno zadovoljivo.
Rezultati testa: kliknite za povečavo
Značilnosti preskušenih sedežev
Sedeži za do leta in pol stare otroke
Sedež maxi cosi coral (z osnovo familyfix3) je nov Maxi Cosijev sedež za dojenčke, ki omogoča, da v avtu pustimo osnovo, dojenčka pa prenašamo z notranjim vložkom, ki je zelo lahek. Sedež v avto lahko pritrdimo tudi brez osnove; na preskusnih trkih se je dobro obnesel, namestitev pa je enostavna, tako da je sedež dobil skupno oceno dobro. Sedež je enak kot Bebe Confortov sedež coral.
Dobro oceno je dobil tudi sedež joie i-snug, ki smo ga preskusili z advance osnovo in brez nje; z isofix osnovo je sedež dobil malce boljše ocene pri upravljanju. Sedež nuna pipa next je na testu dosegel dober rezultat, je pa ocenjevalce zmedla bočna zaščita, ki je otežila pravilno nameščanje v avto. Sedež silver cross dream z i-size osnovo zagotavlja zelo dobro zaščito pri trku. Tudi brez bočnih elementov odlično ščiti otroka pri bočnem trku. Pri prevozu novorojenčkov je treba uporabljati poseben vložek. Zaradi odlične varnostne ocene je sedež dobil najboljšo možno skupno oceno zelo dobro.
Sedeži za do 4 leta stare otroke
Sedež besafe iZi twist B je v trgovinah na voljo s posebnim vložkom za novorojenčke ali brez njega. Sedež lahko namestimo le v nasprotno smer vožnje in je precej težak, zaradi česar je dobil nekaj slabšo oceno pri uporabnosti. Za boljšo bočno zaščito je treba namestiti bočni blažilnik trka, kar zahteva nekaj truda in pozornosti.
Britaxov sedež romer dualfix R je cenovno ugoden sedež, primeren tudi za novorojenčke, ki ga lahko namestimo v smer vožnje ali v nasprotno smer vožnje. Pri bočnem in čelnem trku smo zabeležili nekaj manjših pomanjkljivosti.
Sedež joie i-venture je naslednik sedeža joie isnug, opremljen pa je s posebnim okvirjem - “rebound bar” - za namestitev v nasprotno smer vožnje. Sedeža ni lahko namestiti, a skupna ocena je vseeno dobro.
Sedeži za do 7 let stare otroke
Pri sedežih za otroke do starosti 7 let (po standardu R44 so to sedeži skupin 0+/I/II) velja pripomniti, da sta nas sedeža maxi cosi beryl in bebe confort beryl, ki sta povsem identična, presenetila z nenavadno zasnovo: obrnjena v nasprotno smer vožnje sta namenjena otrokom do teže 13 kg, v smer vožnje pa otrokom do teže 25 kg. Če je otrok težji od 18 kg, je treba ob integralnih varnostnih pasovih uporabiti tudi avtomobilski varnostni pas, sicer je obremenitev isofix sidrišč prevelika. Zaradi zapletene namestitve sta sedeža dobila oceno zadovoljivo.
Sedeži za od leta do 4 leta stare otroke
Sedeža inglesina darwin toddler ne moremo uporabiti brez isofix osnove, namestimo pa ga lahko v smer vožnje ali v nasprotno smer vožnje. Ker je naprodaj samostojno (brez isofix osnove), lahko pride do napačne namestitve.
Sedež tex baby eris i-size je pri čelnem trku dobil slabo oceno, ker se je varnostna zaponka integriranega varnostnega pasu pri čelnem trku razletela in varnostni pas ni zadržal lutke v sedežu. Ker gre za nevarno pomanjkljivost, odsvetujemo nakup.
Blagovna znamka CBX je Cybexova nizkocenovna znamka, sedež CBX xelo pa je zasnovan na Cybexovem sedežu pallas, zato imata sedeža enake ocene.
Kindekraftov sedež oneto3 je cenovno ugoden sedež, ki je naprodaj predvsem v spletnih trgovinah. Po zasnovi je podoben kitajskemu sedežu weldone CN, ki smo ga preskusili pred dvema letoma - tako kot takrat smo tudi tokrat zabeležili nekaj slabosti pri preskusnih trkih.
Tudi sedeža osan flux isofix in osan flux plus sta kitajske zasnove in izdelave; različica plus, ki jo namestimo z avtomobilskim varnostnim pasom zahteva veliko pozornosti pri zapenjanju. Pri čelnem preskusnem trku smo zabeležili večje obremenitve glave preskusnih lutk: skupna ocena pri isofix različici je zadovoljivo, pri običajni različici pa le pomanjkljivo.
Sedeži za od 4 do 12 let stare otroke
Sedež cybex solution Z i-fix je Cybexov najdražji model, ki je že zasnovan po najnovejših i-size standardih za največje otroške sedeže - jahače. To se na primer vidi po tem, da ima zeleno obarvana vodila za varnostni pas. Je precej širok sedež, ki v avtomobilu zahteva kar nekaj prostora po širini. Dobri rezultati pri preskusnih trkih, a nekaj pripomb na kakovost izdelave.
Sedeža bebeconfort kore in maxi cosi kore, ki sta enaka, sta na voljo v dveh različicah: v različici pro imata vgrajeni svetilki, ki osvetlita zaponko avtomobilskega varnostnega pasu in tako olajšata pripenjanje. Dobri rezultati pri preskusnem trku in dobri skupni oceni.
Sedeža CBX yari in cybex solution B-fix imata podobni zasnovi in sta enostavnejši različici sedežev cybex pallas oziroma Z-fix brez zaščite za otrokov trebuh. Dosegla sta dobre rezultate za varnost in skupno oceno dobro.
Sedež babyauto buddy i-size je sedež nove španske blagovne znamke Babyauto. Gre za enostaven in uporaben sedež, ki je pokazal rahle slabosti pri varnosti, a dosegel dober skupni rezultat.
Sedeža chicco fold&go i-size in sedež hifold fit-and-fold sta zložljiva in preklopna sedeža, ki sta zaradi svoje zasnove uporabna kot prenosna sedeža za uporabnike, ki pogosto menjajo avtomobile. Namestitev Chiccovega sedeža ni povsem preprosta in dopušča tudi nekaj napak; ima na primer blazinico za podložitev diagonalnega dela avtomobilskega varnostnega pasu, ki pa zahteva natančno namestitev. Pri bočnem trku slabo zaščiti otrokovo glavo, zato je Chiccov sedež dobil skupno oceno zadovoljivo. Sedež hifold fit-and-fold je izdelek blagovne znamke Mifold, ki ga odlikuje prilagodljivost; zložimo ga lahko v veliko različnih konfiguracij. Pri nameščanju v avto smo opazili nerodno speljana vodila za diagonalni del avtomobilskega varnostnega pasu, ki je pri čelnem trku premočno pritisnil na vrat preskusne lutke. Slabši rezultat je sedež dosegel tudi pri bočnem trku. Dobil je skupno oceno zadovoljivo.