Na motorju: Od kode 125 do kategorije A2 in A ..

Promet

Prehod naj bo postopen!


Zagotovo se marsikateremu od novopečenih motoristov, ki so po preprostejši, hitrejši in cenejši poti prišli do dovoljenja za vožnjo motocikla do 125 kubičnih centimetrov za voznike z vozniškim izpitom B kategorije (koda 125), prej ali slej porodi ideja, da bi se presedel na večji in zmogljivejši motocikel. Ob zelo pestri in zelo raznoliki ponudbi “pravih” motociklov se je vsekakor težko odločiti za pravega. Bi si omislil 300-,350-, 400- ali 500-kubični skuter - ali raje posegel kar po motorju s 600 kubiki? Pri Motoavanturi v sodelovanju z Motorevijo ponujamo nekaj nasvetov za lažjo - in varno odločitev …
 
Od leta 2022 imamo v Sloveniji možnost poenostavljene pridobitve vozniškega dovoljenja za vožnjo motocikla do 125 kubičnih centimetrov oziroma motocikel A1 kategorije. Izjemen porast zanimanja in tudi registracij tovrstnih motorjev pričata o tem, da je bila to prava odločitev, saj se številni odločajo svojo mobilnost v mesecih, ki so primerni za vožnjo na dveh kolesih, reševati ali dopolniti s skuterjem ali motociklom. Zgodil pa se je še en fenomen, ki smo ga pri AMZS tudi pričakovali: ti novopečeni motoristi so spoznali, kako uporabni so ti stroji v boju z gnečo na cestah, kako cenovno dostopni in ekonomični so. Poraba goriva pri 125-kubičnih skuterjih in motociklih znaša nekje med 1,5 in 2 litroma bencina na 100 kilometrov, kar v primerjavi s stroški za gorivo pri avtomobilih pomeni lep prihranek denarja. 


A ti skuterji in motocikli imajo tudi pomanjkljivost oziroma omejitev; zaradi največje dovoljene moči 11 kW oziroma 15 KM je vožnja - predvsem pa pospeševanje - na odprtih glavnih cestah kar izziv. Tudi zato marsikateri voznik 125-kubičnega motorja prej ali slej začne pogledovati po močnejšem in hitrejšem motociklu ali skuterju. Z vozniškim dovoljenjem A kategorije se nam seveda odprejo neskončne možnosti pri izbiri močnejših oziroma zmogljivejših motociklov. A takšna sla po večji moči in večji hitrosti je lahko tudi nevarna;  preveč moči in večja teža prineseta cel kup novih vozniških izzivov, zato svetujemo, da naj bo prehod na močnejši motocikel postopen … 

Piaggio beverly 300 ali 400 stane od 5990 evrov naprej, piaggio medley in liberty 150 staneta 4000 evrov oziroma 3000 evrov, velja pa omeniti še vespo GTS 300 (na fotografiji) za dobrih 7000 evrov.

Ne preskakujte kategorij; znanje in občutke za krmilom gradite postopno 

Novopečenim motoristom svetujemo, da se s 125-kubičnega motocikla presedejo na motocikel, ki ga lahko vozijo z vozniškim dovoljenjem kategorije A2. Gre za motorna kolesa, ki jih zakon označuje kot tista, katerih moč motorja ne presega 35 kW in pri katerih razmerje med močjo motorja in maso vozila ne presega 0,2 kW/kg in ne izvira iz vozila z dvakrat večjo močjo. Gre za razred motociklov, ki je v zadnjih nekaj letih v Evropi v skokovitem porastu – tudi zaradi zelo atraktivne cene. Dober skuter ali motocikel te kategorije z vso varnostno asistenčno opremo (ABS, nadzor moči, nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa, TFT digitalni števci…) stane od dobrih 4000 do dobrih 7000 evrov. Pravzaprav stane toliko kot dobro električno kolo, le da se s takšnim vsestranskim, udobnim in uporabnim motorjem lahko odpelješ na dolg izlet.  
Praviloma gre za sodobne in varne motorje, ki so bili zasnovani po pravilih te kategorije, ne pa za šibkejše klone močnejših motorjev. To pomeni ugodno razmerje med maso in močjo, ki ga “zadušeni” motorji s prostorninsko večjimi motorji - na primer 600- ali 750-kubičnimi, ki so omejeni na 35 kW -, nimajo. Po testih in izkušnjah z enimi in drugimi motocikli in skuterji je razlika zelo velika, predvsem pri odzivanju na dodajanje plina med pospeševanjem. Skuter ali motocikel kategorije A2, ki ni “zadušena” različica večjega motorja, pospešuje in se odziva na plin bistveno bolj zvezno in predvidljivo. Večji, a omejeni motorji imajo zaradi omejitve v sistemu nepredvidljivo podajanje moči, ki jo v višjih vrtljajih preprosto “odreže”; morda ravno takrat, ko to moč najbolj potrebuješ, na primer pri prehitevanju. Zoprna reč! 
 

Skuter,  od katerega lahko upravičeno pričakujemo veliko, je honda ADV 350. Gre za terenski skuter, ki stane 6990 evrov.

Izbor nekaterih zanimivih motociklov in skuterjev kategorije A2

Motocikli: Honda ima široko paleto motorjev v tej kategoriji: od povsem novega retro modela GB 350 S, ki stane 5390 evrov, do bolj sodobno oblikovanega CB 500 hornet, ki stane 6690 evrov. Zelo zanimiva sta tudi potovalna enduro motocikla CRF 300 rally in NX 500, ki stane 7090 evrov. Za vse, ki iščejo motocikel z zelo nizkim sedežnim položajem, je zanimiv vsestranski scrambler CL500 za 7290 evrov. Ljubitelji italijanske Aprilie imajo na izbiro športni model RS 457 (cena 7290 evrov) in od letos tudi različico brez oklepa tuono 457. Zelo priljubljen in zanimiv je tudi kitajski CF moto MT 450 za 6390 evrov in indijski royal einfield 450 za 5590 evrov. V obeh primerih gre za potovalni enduro, prvi je zasnovan v sodobnem slogu, drugi v retro izvedbi. Omeniti moramo še modelno paleto avstrijskega KTM. KTM duke 390 in Husqvarna svartpilen 401 sta v osnovi narejena na enaki platformi in sta motocikla z najbogatejšo opremo v tem razredu. Pri KTM-u so za letošnjo sezono predstavili tudi potovalni enduro 390 adventure R, ki je zanimiv odgovor na zahteve trga po motociklih za sprejemljivo ceno. 
Skuterji: pri skuterjih je ponudba vselej pestra. Piaggio beverly 300 ali 400 stane od 5990 evrov naprej, piaggio medley in liberty 150 staneta 4000 evrov oziroma 3000 evrov, velja pa omeniti še vespo GTS 300 za dobrih 7000 evrov. Skuter, od katerega lahko upravičeno pričakujemo veliko, je honda ADV 350. Gre za terenski skuter, ki stane 6990 evrov. Če vam je bolj všeč mestna eleganca in odlična vetrna zaščita, je tu honda forza 350 za 6690 evrov. Pri Hondi imajo tudi zanimiv in v Evropi zelo dobro prodajan skuter SH 350 za 5890 evrov ali SH 150 za 4290 evrov. Bolj športnega videza je Yamahin skuter XMAX 300, ki stane 6599 evrov. 

KTM duke 390 in Husqvarna svartpilen 401 (na fotografiji) sta v osnovi narejena na enaki platformi in sta motocikla z najbogatejšo opremo v tem razredu.

Koda 125: za krmilo motocikla do 125 ccm z vozniškim dovoljenjem B kategorije

Si želite svojo vsakodnevno mobilnost olajšati in za krajše poti namesto avtomobila uporabljati motor? Po novem je pot do vozniškega dovoljenja za vožnjo motocikla do 125 kubičnih centimetrov za voznike z vozniškim izpitom B kategorije - tudi na pobudo AMZS - bistveno lažja. Način pridobitve kode 125 je odvisen od tega ali se želite z motociklom do 125 ccm voziti le v Sloveniji ali tudi v tujini. 

Ključne besede


HondaHusqvarnaKoda 125Na motorjuPiaggio

Oglasna sporočila