11 predlogov za več varnosti

Promet

Bodo čez tri leta novi avtomobili precej varnejši?


Evropska komisija je predstavila sveženj ukrepov in predlogov za večjo varnost udeležencev v prometu. V središču nove varnostne strategije je obvezna vgradnja novih varnostnih sistemov v vse nove avtomobile od leta 2021 naprej; med temi so na primer sistem za samodejno zaviranje pred oviro (tudi pešci in kolesarji), sistem za nadzor utrujenosti voznika in sistem za preprečevanje naželene zapustitve voznega pasu. Kako bodo čez tri leta opremljeni novi avtomobili?

Evropska komisija predlaga, da naj bodo od leta 2021 vsi novi avtomobili, ki bodo naprodaj na trgih Evropske skupnosti, serijsko opremljeni s številnimi sodobnimi varnostnimi pripomočki. Evropska komisija je s tem predlogom potrdila trud številnih organizacij, ki se ukvarjajo z varnostjo v prometu - tudi evropskih avtomobilskih klubov, med katere spada AMZS, ki si že vrsto let prizadevajo, da bi bili sodobni varnostni sistemi vgrajeni v čim več avtomobilov.
S seznamom enajstih varnostnih sistemov in ukrepov, ki naj bi postali del serijske opreme novih avtomobilov, je Evropska komisija dokazala, da zelo pozorno spremlja razvoj varnostnih tehnologij v avtomobilski industriji. Če bo njihov predlog sprejet, Evropska komisija napoveduje, da bo tehnologija preprečila 10.500 smrti in 59.600 težko poškodovanih v prometnih nesrečah na evropskih cestah do leta 2030.

Sistem za prečni nadzor prometa s samodejnim zaviranjem pri vzvratni vožnji

 

Kako bodo morali biti opremljeni novi avtomobili čez tri leta?

Evropska komisija predlaga obvezno vgradnjo novih varnostnih pripomočkov in izboljšanje pasivne varnosti novih avtomobilov:

sistem za samodejno zaviranje pred oviro,
sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika,
sistem za preprečevanje neželene zapustitve voznega pasu,
kamera ali sistem za opozarjanje pri vzvratni vožnji,
sistem za samodejno uravnavanje hitrosti,
snemalnik za beleženje dogodkov (ob prometnih nesrečah),
inštalacija za vgradnjo alkoholne ključavnice,
samodejni vklop svetlobnih signalov v sili,
zahtevnejši čelni preskusni trk in izboljšano delovanje varnostnih pasov,
povečanje absorbcijske površine na avtomobilu za zaščito pešcev in kolesarjev ob trku,
izboljšana zaščita potnikov ob trku v steber.

“intelligent speed assistance” - za zanimivim imenom se skriva sistem, ki bi samodejno posegel v hitrost avtomobila -, če bi takšen ukaz na primer dobil od sistema za prepoznavanje prometnih znakov. A očitno naj bi bil sistem pripravljen tudi na ukaze od zunaj, kar je po mnenju kritikov prvi korak k strožjemu nadzoru nad vozniki.

Nekaj zanimivih predlogov

Večino predlaganih sistemov in ukrepov že dobro poznamo, saj redno pišemo o njih; v zadnjih letih je z njimi opremljenih vedno več avtomobilov, čeprav morajo kupci pogosto zanje dodatno seči v žep. O učinkovitosti sistema za samodejno zaviranje pred oviro, sistema za preprečevanje neželene zapustitve voznega pasu, kamere za vzvratno vožnjo in ostalih sistemov ne dvomi nihče, a na seznamu predlogov je tudi nekaj predlogov, ki že dvigujejo obrvi.

Takšen je na primer predlog o obvezni vgradnji sistema za samodejno uravnavanje hitrosti - pri Evropski komisiji so ga v angleščini poimenovali z “intelligent speed assistance”. Za zanimivim imenom se skriva sistem, ki bi samodejno posegel v hitrost avtomobila -, če bi takšen ukaz na primer dobil od sistema za prepoznavanje prometnih znakov. A očitno naj bi bil sistem pripravljen tudi na ukaze od zunaj, kar je po mnenju kritikov prvi korak k strožjemu nadzoru nad vozniki.

Tega področja se dotika tudi predlog o vgradnji snemalnikov za beleženje izrednih dogodkov, na primer nesreč. Gre za avtomobilske črne skrinjice, o katerih smo v Motoreviji že pisali; pomagale naj bi razjasniti vse okoliščine nesreče, a to pomeni tudi beleženje številnih drugih podatkov o ravnanju voznika.

Zanimiv je tudi predlog o tehnični predpripravi za vgradnjo alkoholne ključavnice. Po besedah predstavnikov Evropske komisije naj bi o obvezni vgradnji tega sistema odločale posamezne članice EU, a avtomobili bodo morali biti nanje očitno pripravljeni.

Kateri varnostni sistemi so že obvezni?

ABS: v vseh novih avtih od 2004
ESC: v vseh novih avtih od 2014
ISOFIX pritrdilne točke: v vseh novih avtih od 2013
TPMS (sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah): v vseh novih avtih od novembra 2014

 

Ključne besede


Varnostasistenčni sistemivarna vožnja