Priprava avtomobila za prodajo je pomembna, če želite vaš avto dobro prodati. To seveda terja nekaj časa in truda. Če boste upoštevali naše nasvete, avta ne boste le hitreje prodali, ampak boste zanj morda dobili tudi več denarja …
Rabljeni avtomobili se danes praviloma prodajajo prek oglasov. Eden od glavnih prodajnih adutov pri prodaji rabljenega avta je transparentnost objavljenega oglasa, ki vključuje tudi VIN številko (številko šasije) in je del oglasov na portalu www.DoberAvto.si, ki je namenjen vsem, ki ste v fazi prodaje ali nakupa novega ali rabljenega avtomobila. Kaj nam pove VIN številka? To je neke vrste osebna izkaznica avtomobila, ki omogoča, da se prek platforme Avtolog, ki je del spletnega portala www.DoberAvto.si, pri vseh oglasih izpiše zgodovina tehničnih pregledov in seveda kilometri, ki so zabeleženi ob tem.
Če torej želite svoj avto prodati na transparenten način, ki prinese zaupanje kupca, oglas objavite na portalu www.DoberAvto.si. A pri prodaji avtomobila velja upoštevati še nekaj drugih nasvetov.
Pred prodajo očistite avto!
Najmanj, kar morate storiti je, da poskrbite za čistočo in urejenost svojega avtomobila znotraj in zunaj. To lahko postorite sami ali pa ga prepustite rokam izkušenih strokovnjakov, ki imajo znanje, opremo in ustrezna čistila za čiščenje najbolj trdovratne umazanije.
Pri rabljenem avtomobilu je jasno, da ta ne more biti enak kot takrat, ko je nov zapeljal iz salona. Znaki uporabe in obrabe so do neke mere pričakovani, a umazan in po možnosti še smrdeč avto že ob ogledu lahko odvrne kupca, hkrati pa porodi dvom, da je bil avto ustrezno vzdrževan.
V kakšnem stanju je avto?
Pred prodajo preverite, če delujejo vse električne naprave - od luči in brisalnikov do smernikov, avtoradia, klimatske naprave in zaslonov v notranjosti.
Nujno tudi preverite vse tekočine v vašem avtomobilu in jih po potrebi dolijte, na primer tekočino za pranje stekel, hladilno tekočino, zavorno tekočino, motorno olje. Če je raven katerekoli tekočine pod spodnjo mejo, boste imeli pri prodaji težave, kupec pa bo lahko zbijal ceno.
Preverite tudi, če so pnevmatike (vključno z rezervno, če jo avto ima) v dobrem stanju in če vsi mehanski deli dobro delujejo. Globina profila pnevmatik bo seveda vplivala na ceno; manjša kot je in bolj kot so pnevmatike pri koncu, bolj bo padla cena celotnemu avtomobilu. Če imate dodaten set zimskih ali letnih pnevmatik, ki jih lahko ponudite, je to dodaten prodajni adut v primerjavi s podobnimi avtomobili na trgu, ki tega nimajo.
Če naletite na manjše težave ali poškodbe - na primer počeno steklo žarometa in velike vdolbine ali praske - te lahko odvrnejo kupca od nakupa, zato jih je smiselno popraviti. Popravilo takšnih manjših poškodb običajno zahteva le nekaj časa in denarja, lahko pa pripomore k povečanju vrednosti prodajne cene vašega avtomobila.
Če vaš avtomobil zahteva večja popravila, je morda najbolje, da jih prepustite kupcu, če jih je pripravljen sprejeti; resna popravila lahko na koncu pogosto stanejo več kot vrednost, ki bi jo dodali prodajni ceni vašega avtomobila.
Tehnični pregled opravite pred prodajo
Če bo vašemu avtomobilu kmalu potekel tehnični pregled, razmislite o novem pregledu. Ne le zato, da bo avto zaradi sveže opravljenega tehničnega pregleda bolj privlačen za potencialne kupce, temveč tudi zato, ker boste bolje vedeli, v kakšnem stanju je dejansko avto. Vsaka očitna težava je namreč priložnost, da vam bo kupec nižal ceno.
Urejena dokumentacija in rezervni ključ
V pripravo avtomobila za prodajo spada tudi urejena dokumentacija. Ob prodaji boste morali priložiti prometno dovoljenje in homologacijo. Če homologacije nimate, je treba urediti duplikat. Zberite vso dokumentacijo, ki jo imate za avto: od računa o nakupu, potrdila o opravljenem tehničnem pregledu do podatkov o vseh storitvah ali popravilih, ki ste jih opravili v preteklosti. Če imate potrjeno servisno knjigo z vpisanimi servisi, je to odlično orodje za lažjo prodajo, saj transparentno prikažete vse, kar je bilo na avtu postorjenega. Če nimate servisne knjige, priložite vsaj račune o opravljenih servisih; vaš avto bo bolj privlačen za potencialnega kupca. Popolna dokumentacija pripomore k mirnosti, ki jo prinaša zavedanje, da je bilo za avtomobil poskrbljeno tako, kot je predvidel izdelovalec.
Pregled avtomobila pred nakupom
Vaš avto, ki ga nameravate prodati, pa lahko seveda pripeljete v AMZS na temeljit pregled pred nakupom. V servisni delavnici vam bo neodvisni AMZS strokovnjak po predhodnem naročilu temeljito pregledal avto pri več kot 100 kontrolnih točkah in ob koncu tudi izdal uradno neodvisno poročilo. Gre za storitev, ki traja približno 2 uri in ki jo AMZS ponuja po ceni 110 evrov. Za člane AMZS cena s popustom znaša 88 evrov.
Če prodajate električni avto, se lahko odločite tudi za test akumulatorskega sklopa: gre za meritev, ki pokaže, kakšno je stanje akumulatorskega sklopa oziroma kolikšna je stopnja degradacije akumulatorskega sklopa. Ker je akumulatorski sklop najdražji del avta, je to tudi najpomembnejši podatek za morebitnega kupca; s takšnim potrdilom boste nedvomno lažje, hitreje in tudi bolje prodali vaš električni avto.
Ustrezno nastavljena cena
Za konec pa še priporočilo izkušenih prodajalcev: ko določate ceno, se pozanimajte, kaj pravi trg. Gre za preprosto razmerje med ponudbo in povpraševanjem. Če v prvih dneh od oddaje oglasa vlada veliko zanimanja za vaš avto, potem ste dobro zadeli ceno glede na starost, prevožene kilometre in ohranjenost. Vedno povabite kupca, da si pride avto ogledat v živo in šele potem začnite sklepati morebitne kompromise glede cene. Tudi pravilo “prvi kupec - najboljši kupec” se pogosto izkaže za učinkovito. Če je torej nekdo zelo zainteresiran za vaš avto, razumno pretehtajte, če je morda najbolje, da mu ga kar takoj prodate - in ne čakate na čudežno visoko ponudbo, ker takšne najverjetneje ne bo.
Imate čas za prodajo?
Za konec še mnenje o tem, ali prodajati avto samostojno ali prodajo prepustiti avtomobilskemu trgovcu, pri katerem imate ogledan naslednji avto. Nič ni narobe, če najprej sami poskusite prodati avto: pri avtomobilskih trgovcih boste za svoj avto praviloma iztržili manj denarja - razlika je običajno od nekaj sto evrov do približno tisoč evrov, odvisno od avtomobila, ki ga prodajate.