Nasvet: Varna pritrditev prtljage na motocikel

Nasveti

Manj je več - nekaj nasvetov kako se je treba lotiti pakiranja za dopust z motorjem.


Potovanje z motociklom je svojevrsten užitek. Dinamika vožnje je drugačna, saj svet okoli sebe doživljamo bolj pristno. Za krmilom motocikla občutimo veter, temperaturne razlike, sonce, dež, pa tudi sile, ki delujejo na motocikel in na nas. Zato smo motoristi nenehno v iskanju kompromisa, ko govorimo o prtljagi: manj prtljage pomeni več užitkov, več prtljage večjo težo in okornost med vožnjo. Zato smo zbrali nekaj nasvetov, kako se je treba lotiti pakiranja za dopust z motorjem.

Oglas
Oglas

Kamor koli že greste z motociklom, vedno morate pomisliti na to, kam boste spravili vsaj minimalno količino prtljage. Na izletu vas tudi v juliju in avgustu lahko preseneti ploha, zato je dežna obleka nujna, če ne mislite ob vsakem nalivu vedriti pod streho. Predlagamo dvodelno izvedbo, ki je zelo uporabna tudi za vožnjo v hladnejšem vremenu oziroma zjutraj ali zvečer, ko si lahko čez motoristično jakno oblečete še gornji del dežne obleke. Če ob tem pomislite še na obvezno prvo pomoč, minimalni komplet orodja za hitro popravilo pnevmatike in par ključev, v večini motociklov zmanjka prostora pod sedežem. Za krajše potovanje bo zato odlična izbira manjši nahrbtnik, kamor lahko spravite vse manjše kose oblačil ali lahko poletno obutev, kopalke in brisačo, ki vam na kratkem izletu pridejo še kako prav. 
A ko se na pot odpravite za več dni, je zadeva nekoliko drugačna, saj morate s seboj vzeti več prtljage. Seveda sta količina in vrsta prtljage močno odvisni od tega, kam greste in kje boste spali. Marsikateri avanturist bo s seboj vzel le spalno vrečo ali morda še visečo posteljo in bo zadovoljno spal, kjer se bo pač ustavil. Poznamo pa tudi primere, ko se na moto potovanje odpravijo kolegi motoristi, ki s seboj peljejo kompletno opremo za kampiranje in so na poti praktično samooskrbni. Eno ali drugo je v redu, tu ni prav ali narobe; uporabite tisto, kar vam osebno najbolj ustreza. 

Pri obtežitvi s prtljago upoštevajte tudi, da se motocikel pelje drugače, ko je polno obtežen ali prazen, oziroma ste na njem sami. Kako močno na vozne lastnosti vpliva dodatna teža, verjetno zelo dobro občutite že, ko vam za hrbet sede sopotnik. Prvilno nameščena prtljaga ohranja nizko težišče med vožnjo.

Varna pritrditev prtljage

Vedno - ampak res vedno - mora biti prtljaga varno pritrjena na motocikel. Ne samo zato, da med potjo kaj ne izgubite, ampak predvsem zato, da med vožnjo kak del oblačila ali opreme za kampiranje ne pride v stik z vročim izpuhom ali zadnjim kolesom. Najmanj, kar se vam bo pripetilo bo, da boste svojo pot nadaljevali z uničenim kosom prtljage, v slabšem primeru pa boste morali reševati težavo z navitim pritrdilnim trakom okoli zadnjega kolesa ali pa boste zaradi slabo nameščene ali pritrjene prtljage celo zleteli po tleh, ko bo ta zablokirala zadnje kolo. Še več, če vam z vašega motocikla pade prtljaga na vozišče in povzroči prometno nesrečo, boste zanjo tudi odgovorni. Zato razne elastične mreže in elastične trakove za pritrjevanje vedno uporabljajte le za pritrjevanje lahkih kosov prtljage, kot sta jakna ali spalna vreča, vse ostalo je treba na prtljažnik motocikla privezati z manjšimi pritrdilnimi pasovi. Pri tem seveda pazite, da preostali del traku ne plapola naokrog in se ne navije okoli kolesa. 

Pri pakiranju za daljšo pot, kjer nimate vedno vsega pri roki, vam bo v pomoč seznam vsega, kar potrebujete. 

Kako prtljaga vpliva na vožnjo in vozne lastnosti?

Pri snovanju novega motocikla je cilj oblikovalcev in inženirjev, da najdejo čim nižje težišče in kar se da centralizirajo maso motocikla. Zakaj je to pomembno? Zato, ker to bistveno vpliva na vozne lastnosti in užitek v vožnji ter seveda na varnost. Če nameravate motocikel na polno obtežiti s prtljago, potem nujno preverite največjo dovoljeno maso vašega motocikla, kar najdete v tehničnih podatkih oziroma v homologacijski dokumentaciji. Pretiravanje z obtežitvijo je lahko nevarno, saj lahko material na motociklu nekje popusti in le od sreče je odvisno, če se to ne bo zgodilo med vožnjo. 
Upoštevajte tudi, da se motocikel pelje drugače, ko je polno obtežen ali prazen, oziroma ste na njem sami. Kako močno na vozne lastnosti vpliva dodatna teža, verjetno zelo dobro občutite že, ko vam za hrbet sede sopotnik. Prednji del motocikla je lažji, pri zaviranju so pojemki drugačni, prevelika obremenitev vpliva na pnevmatike, ki so vaš edini stik s podlago. Tudi vzmetenje ima pri veliki masi težje delo pri zagotavljanju dobrega stika koles z vozno podlago. 
Zaradi centralizacije mase zato “top case” oziroma centralni kovček, ki je najbolj priljubljen pri motoristih, ni najboljša izbira, je pa najbolj praktična. V resnici je glede voznih lastnostih in težišča najboljša rešitev par bočnih kovčkov oziroma bočnih torb. Tudi “tank torba” ni slaba rešitev, je pa res, da gre v takšno torbo bolj malo prtljage in je namenjena bolj drobnarijam - ima podobno vlogo kot pri avtomobilih predal pred sovoznikom. 

Če nameravate motocikel na polno obtežiti s prtljago, potem nujno preverite največjo dovoljeno maso vašega motocikla, kar najdete v tehničnih podatkih oziroma v homologacijski dokumentaciji. Na daljših avanturističnih potovanjih težje stvari, kot je na primer orodje, vedno shranite na dnu stranskega kovčka.


Oglas
Oglas

Zaradi vsakega dodatnega kilograma, ki ne vpliva najbolje na vozne lastnosti motocikla in s tem tudi na varnost, priporočamo, da se z motociklom na potovanje odpravite čim lažji - in motor naložite tako, da vas prtljaga v ničemer ne ovira pri vožnji. Še nasvet: preden se odpravite na daljšo pot, se z dodatno naloženim motociklom na krajši vožnji spoznajte s spremenjenimi voznimi lastnostmi. 

Pri pakiranju poskrbite, da vas prtljaga ne ovira med vožnjo. 


 

Peter Kavčič

Ključne besede


motoristiMotorjiPočitnicePotovanjamotoristična sezona