Na motorju: Podaljševalnik dosega in doživetij

Na poti

Sta Hondina kompaktna motocikla idealna za dopolnitev mobilnosti v hišah na kolesih?


Potovanje z dolgim, visokim in širokim avtodomom ima ob vsem udobju potovanja s hišo na kolesih tudi mobilnostne omejitve. Zato številni avtodomi s seboj vozijo kolesa, električne skiroje ali za seboj celo vlečejo prikolice z majhnimi avtomobili. Tokrat smo preskusili dva Hondina 125 kubična motocikla, ki sta dovolj zmogljiva tudi za daljše dnevne izlete in hkrati dovolj kompaktna, da ju lahko zapelje v večino prtljažnikov več kot 7 metrov dolgih avtodomov, voznih z izpitom B kategorije. 

Po Evropi je vedno več mest, zgodovinskih in naravnih znamenitosti, ki v svoji neposredni bližini prepovedujejo parkiranje za počitniška vozila. Nemalokrat pa je tudi dostop v mestno središče ali na plažo preozek, da bi z večjim avtodomom lahko varno prišli do točke, ki jo želite obiskati. Pa tudi bivanje v kampu, ko je avtodom predvsem v vlogi hiše in ne vozila, ko imate zunaj razpeto senčilo in postavljeno kamp opremo, večkrat zahteva kakšno rešitev mikromobilnosti. Četudi vsak dan z avtodomom ne zamenjate lokacije, ni prav prijetno, če morate za vsak nakup v bližnjem mestu z njim zapustiti parcelo.

Honda monkey v tovornem prostoru avtodoma. Niti ogledal ni bilo treba sneti.

Velika izbira pomožnih prevoznih sredstev, a kaj izbrati?

Seveda ima vsaka oblika mikromobilnosti v avtodomu svoje prednosti in slabosti. Kolesa, če le niso električna, bodo zahtevala “fit” posadko, če boste hoteli na njih raziskovati bližnjo okolico razgibane mediteranske obale ali razglednih poti v Dolomitih, Alpah, Durmitorju … Večji motocikli bodo zahtevali dodatno prikolico ali pa močne oziroma robustne ter težke nosilce, ki seveda povečujejo dolžino in maso počitniškega vozila. Največ varnostnih zadržkov in pomislekov pa imamo do uporabe bolj ali manj zmogljivih električnih skirojev. Tu opozarjamo na dve težavi: majhna kolesa, povezana z vse višjimi hitrostmi (predvsem predelanih skirojev), in požarno varnost pri izdelkih neuveljavljenih izdelovalcev iz Daljnega vzhoda, na kar opozarjajo tudi gasilci. V kleteh stanovanjskih blokov so gasilci tudi pri nas že posredovali zaradi samovžiga akumulatorjev, slabe kakovosti in napak na polnilni opremi takih skirojev. Si predstavljate tveganje, če tak skiro zagori v prtljažniku avtodoma na trajektu? Poleg tega pa le res redki pri vožnji električnega skiroja uporabljajo ustrezno osebno zaščitno opremo, saj zakon od odraslih oziroma polnoletnih oseb niti ne zahteva čelade. 

Honda monkey, enosedežnik retro videza in kompaktni športnik honda MSX 125A grom. 

Pozor! Koda 125 ne velja za vožnjo v tujini.

S poenostavljeno potjo za pridobitev vozniškega izpita A1 kategorije ali kode 125, ki tudi voznikom avtomobilov omogoča vožnjo 125-kubičnega motocikla ali skuterja do največ do 11 kW moči, je mikromobilnost v avtodomu ponovno obudila še en zelo uporaben, praktičen, udoben in tudi razmeroma varen način prremikanja okoli stacioniranega avtodoma - kompaktni motocikel. Ob tem velja opozorilo, da koda 125 velja le za vožnjo po slovenskih cestah. Kdor bo bližnjo ali nekoliko daljšo okolico kampa ali utrip velikih mest v tujini želel raziskovati za krmilom takega motocikla ali skuterja, bo obvezno moral opraviti izpit A1 kategorije. 

Foto:  Idealni hondi za avtodomarje? 

O široki ponudi 125-kubičnih skuterjev smo v Motoreviji že pisali. Večina jih je prevelikih, da bi jih brez težav peljali v tovornem prostoru avtodoma. Idealno rešitev glede na razmerje med velikostjo, zmogljivostjo in opremo ponujata dva kompaktna Hondina motocikla - ikonični enosedežnik monkey in dvosedežni MSX 125A grom. Oba sta opremljena tudi z ABS zavornim sistemom in dovolj zmogljiva, da boste na njih lahko premagovali tudi večje razdalje na dnevnih izletih. S strokovnim sodelavcem Motorevije, izkušenim motoristom Petrom Kavčičem, smo se na tak enodnevni turistični izlet po okolici dolenjske prestolnice odpeljali naravnost iz garaže skoraj 7,7 metra dolgega avtodoma adria matrix supreme MB 670 SL. Ob tem velja izpostaviti, da smo posamičlen motor brez težav zapeljali v zaprt tovorni prostor nad zadnjim previsom avtodoma, ob privezanem motociklu pa je ostalo še dovolj prostora za kamp opremo. Poleg tega pa oba malce več kot 1,7 metra dolga motorja z nizkim sedežnim položajem odlikuje še zelo obvladljiva masa, saj pripravljena za vožnjo tehtata le 103 oziroma 104 kilograme. Daljši previsi pri avtodomih namreč v povprečju dovoljujejo največ od 150 do 200 kilogramov tovora v prtljažniku. 

Za taka motocikla nobena ulica ni preozka.

100-kilometrski izlet s povprečno porabo 1,8 litra goriva

Po prvih kilometrih je bilo jasno, da sta oba motorčka pravzaprav čisto prava motocikla, ki z 6,9- in 9,8-kilovatnima enovaljnikoma dosežeta tudi dobrih 100 km/h največje hitrosti, a hkrati ohranjata izredno okretnost in lahkotno vodljivost. Z njima prideš praktično povsod. Brez težav smo se peljali po najožjih ulicah mesta, se spustili po strmem makadamu do plaže ob Krki, uživali med ovinki vinorodnih gričev in za 100-kilometrsko raziskovanje Dolenjske ob tem porabili le malo goriva - povprečna poraba goriva pri obeh motociklih je le 1,8 l/100 km. To pomeni, da sta ta iskriva Hondina motorčka sposobna s polnima posodama za gorivo (5,6 l in 6 l) ponuditi blizu 200 kilometrov akcijskega radija okrog parkiranega avtodoma, in to v spodobnem potovalnem času. Toliko svobode si je težko zamisliti tudi z električnim kolesom. Na odprtih podeželski cestah ob slikoviti zeleni Krki je raziskovanje na takem motorčku res čudovito doživetje. Tu je še psihološki vpliv simpatičnosti dveh majhnih motorčkov: povsod sta zbujala nasmehe in s kakšnim velikim in težkim strojem ne bi vzbujala toliko pozornosti. Poleg tega pa sta oba tudi zelo udobna za vožnjo. Pa tudi na magistralki ali mestnih vpadnicah na 125-kubičnem motorju brez težav slediš prometnemu toku. Z ustrezno opremo in ABS zavorami je vse skupaj veliko bolj udobno in varno kot na električnem skiroju. S takim motorjem lahko avtodom parkiraš daleč tudi 20 ali 30 kilometrov pred vhodom v mestno gnečo velikega mesta in se vanj opraviš kot motorist brez strahu pred podvozi in iskanjem primernega, dovolj varnega, velikega in ne predragega parkirišča. 

V mestno središče po spominsko fotografijo - z lahkoto!

Ceneje kot na elektriko!

Kaj pa cena? No, po dolgem času lahko brez slabe vesti zapišemo, da upoštevajoč zmogljivosti, doseg, opremo, zanesljivost in kakovost ter nenazadnje tudi ugled znamke, oba motorja predstavljata relativno poceni dopolnitev mobilnosti. Sploh, ker ju bo lastnik s pridom lahko uporabljal vsak dan. Ikonični monkey, ki je res samo za enega, stane 4290 evrov, športni dvosedežni MSX 125A grom pa sprejme dvočlansko posadko in je zanj treba odšteti 3990 evrov - precej manj, ko je treba odšteti za srednje dobro opremljeno treking ali gorsko električno kolo … 

Kaj o obeh “mini” motociklih pravi izkušeni motorist?

Strokovni sodelavec Peter Kavčič je dolgoletni testni voznik motociklov, je bil pred tem izletom malce skeptičen predvsem glede svojevrstnega križanca monkeya, ki je naslednik posebneža iz 60. let: “Honda monkey je eden najbolj smešnih, a tudi posrečenih majhnih motociklov. Okrogla luč je klasika, ki ne gre nikdar iz mode. S svojim izgledom jasno nakazuje, da je to najmanjši scrambler med motocikli, ki zelo dobro neguje izročilo. Visoko nameščen izpuh, grobe cestno terenske gume, obilo kroma in šik karo vzorec na velikem in udobnem sedežu ga delajo zelo edinstvenega. Če bi ga prenesli v avtomobilski svet, bi bil to retro cestni terenec.”
Na tokratnem moto izletu se je z voznimi lastnostmi, ki so bližje zmogljivejšim motociklom izkazal, močnejši, malce večji honda MSX 125A grom, ki bolj suvereno niza ovinke. Peter pravi, da je razlika očitna: “Z lahkoto ga uvrstim v kategorijo športnih slečenih motorjev. Kot pravi “naked,” se zelo dobro spopade z ovinki, čeprav je seveda omejen (zakonsko) z močjo preizkušenega hondinega štiritaktnega enovaljnega motorja. Vedno sem v precepu, ali mi je všeč ali ne. Ko ga pogledam, ga ne morem jemati resno, a to mnenje vedno spremenim, ko sedem nanj in se peljem skozi mesto ali po ovinkih. S točno takšnim strojem lahko treniram na kartodromu v dirkaškem kombinezonu in pri tem pilim tehniko kot to počnejo mojstri dirk elitnega razreda  MotoGP.”

Izkušeni motorist Peter Kavčič.


 

Ključne besede


HondaAvtodomiNa motorju

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije