Na mladih se gradi prometna varnost!

Na poti

Finale izbora Najboljši za volanom 2021


 

Kljub peklensko vročemu poletnemu dnevu je bilo v AMZS centru varne vožnje na Vranskem v velikem finalu vozniške olimpijade mladih čudovito vzdušje. Deset deklet in deset fantov se je z vso vnemo, tekmovalnostjo in zanimanjem podalo na asfalt, kjer so inštruktorji znova pripravili pet izredno zanimivih izzivov, ki so zahtevali veliko zbranosti, natančnosti, znanja, potrpežljivosti in tudi kanček sreče. Zmagati v finalu tako konkurenčnega izbora nikoli ni lahka naloga, zato je zmaga še toliko slajša. Laskavega naslova najboljše mlade voznice in voznika Slovenije sta se izjemno razveselila Neca Galičič in Žiga Žur, ki sta predvsem s svojo sproščenostjo dokazala, da res uživata v vožnji. To bosta seveda na odgovoren način kot zmagovalca in ambasadorja varne vožnje lahko počela še celo leto, saj sta domov odpeljala vsak svojega novega forda focusa.

AMZS je letos že peto leto zapored izpeljal vozniško olimpijado mladih, ki je s svojim zgledom in vplivom že prerasla meje Slovenije. Generalni sekretar AMZS mag. Jure Kostanjšek poudarja, da smo v Sloveniji zasnovali zelo pomemben izbor, ki v vseh pogledih predstavlja vzor dobrega, načrtnega dela vseh sodelujočih in pomembno vpliva na prometno varnost: “Zelo me veseli, da smo ta dogodek izvedli že petič zapored in skupaj s partnerji ugotavljamo, da imamo z njim eno najboljših ter najučinkovitejših preventivnih kampanj na področju prometne varnosti, predvsem za mlade. Vse to se na koncu pozna tudi na res navdušenih udeležencih. Zelo zadovoljni so tudi partnerji, ki v projektu puščajo svoje močno družbeno odgovorno sporočilo in so nenazadnje deležni tudi velike pojavnosti s plemenitim namenom. Ta izbor predstavlja veliko in uspešno zgodbo. Želim si, da jo skupaj z mladimi sodelujočimi in močnimi partnerji peljemo naprej v smeri doživete in varne mobilnosti za volanom.”

Oglejte si video reportažo s finala AMZS izbora najboljše mlade voznice in najboljšega mladega voznika Slovenije 2021.

Foto: Srhljiva nesreča motoristov, pa avtomobilsko ravnotežje s 500 litri vode na hrbtu

Čudovito je bilo opazovati sodelovanje tekmovalcev pri izzivih; medsebojno so se spodbujali in celo pomagali z nasveti. Znova smo videli tudi zavidljivo raven znanja prve pomoči in predvsem pogumnega ter zavzetega pristopa k ponesrečenim. Sodelavci Rdečega križa Slovenije, ki ob Policiji že od začetka sodelujejo v izboru, so pripravili srhljivo prizorišče prometne nesreče motoristov. Tekmovalci so morali oskrbeti dva ponesrečenca z odprtima zlomoma nog, rane pa so bile zaradi mojstrske, skoraj filmske maske videti kot čisto prave in celo krvavitev je bilo treba zaustaviti. Večina mladih je to preizkušnjo opravila zelo dobro, nekateri celo z odliko in so si na kraju dogodka zaslužili čestitke policista in izkušenih sodelavcev Rdečega križa.

Tekmovalci so morali oskrbeti dva ponesrečenca z odprtima zlomoma nog


Na vročem asfaltu poligona so udeleženci seveda morali pokazati tudi veliko vozniškega znanja. Med vajami je po atraktivnosti nedvomno izstopala terenska preizkušnja, ki je bila za večino prvo srečanje z avtomobilskim ravnotežjem pri hitrosti pešca. Čez drn in strn ter celo globoko vodno oviro je bilo treba natančno usmerjati velikega Fordovega terenskega pick-upa rangerja raptorja. Da je bila naloga še težja, so AMZS inštruktorji nanj pritrdili plastično posodo s 500 litri vode, ki je imela v zgornjem delu odprtine. Na cilj je bilo treba prek zahtevnega terena v najkrajšem času pripeljati z najmanj polite oziroma razlite vode. Voznice in vozniki so v ostalih vajah morali pokazati tudi občutek za usmerjanje oziroma vodenje avtomobila v slalomu z žogo na strehi, policisti so z laserskim merilnikom pod drobnogled vzeli njihov občutek za ustrezno varnostno razdaljo. Zelo zanimiv je bil boj z neusmiljenimi fizikalnimi zakoni in zdrsom na hidravlični plošči, ki je spodnesla zadek avtomobila, avto pa je bilo treba obdržati v smeri vožnje. V odprtem prometu so izkušeni AMZS učitelji šole vožnje preverili, kako dobro so tekmovalci odpeljali izpitno vožnjo.

  

Osupljive številke

V izboru Najboljši za volanom imajo mladi vozniki in voznice priložnost potrditi, da so stereotipi res zgolj – stereotipi. Da mladost ni le norost, so tekmovalci dokazali s svojo zavzetostjo in osredotočenostjo. Kako veliko jim pomeni prometna varnost, pridobivanje novih izkušenj in tudi druženje ter vozniški napredek, dokazuje dejstvo, da je ena od mladih voznic v šoli zaprosila za prestavitev maturitetnega testa iz matematike, da je lahko nastopila v finalu izbora.



Zanimanje za tekmovanje je iz leta v leto večje, saj je letos spet sodelovalo rekordno število sodelujočih. Generalni sekretar AMZS mag. Jure Kostanjšek je postregel z osupljivimi številkami: “V petih letih je v projektu sodelovalo skoraj 20 tisoč mladih voznikov. Gre torej za jasno zavedanje mladih generacij, da so kljub svoji mladosti že upoštevanja vreden del družbe. V tem izboru vsako leto dokazujejo, da se znajo vesti zelo odgovorno, da si želijo dati svoj doprinos k varnejšim cestam oziroma prometu za vse nas. Pri AMZS se bomo vsekakor potrudili, da bo ta vozniška olimpijada mladih postala še privlačnejša in še bolj zanimiva. Morda bomo projekt razširili tudi v smeri lokalnih ali regionalnih predizborov.”

 

Užitek v znanju je tisto, kar šteje

Mag. Juretu Kostanjšku smo takoj po razglasitvi rezultatov kot iztočnico za komentar postavili našo trditev iz naslova. Potrdil je to, kar smo videli na poligonu: “Absolutno velja izrek, da se prometna varnost gradi na mladih. Mladi se v šolah vožnje naučijo pravilnih osnov, kar je temelj. Potem jih nemalokrat “pokvarimo”starejši vozniki s svojim načinom vožnje bolj na pamet in ne več toliko po predpisih. Mladi bi nam bili lahko s svojim svežim vozniškim znanjem v marsičem za vzor. Če bi se držali tega, kar prinesejo iz šol voženj, z dodatnega usposabljanja za voznike začetnike in z izbora Najboljši za volanom, bi vse ostale voznike s svojim vedenjem lahko potegnili v pravo smer. Ne preseneča niti dejstvo, da mladi vozniki še niso pripravljeni izpustiti volana in vožnje prepustiti umetni inteligenci. Zaenkrat je svoboda, ki jo omogočajo avtomobili v kombinaciji z užitki v vožnji, še vedno tako privlačna, da se ji bomo težko odpovedali. Mladi še vedno želijo voziti aktivno, nadzorovati, sodelovati, obvladovati in usmerjati avto ter nenazadnje tudi ustrezno reagirati v kritični situaciji. Na poligonu se je videlo, da uživajo v znanju. To je tisto, kar največ šteje in ima neposreden učinek tudi za zagotavljanje še boljše prometne varnosti.”

 

Dve slovenski ekipi jeseni potujeta na mednarodno tekmovanje

Po vzoru AMZS najboljše mlade voznike izbira vse več evropskih avtomobilskih klubov. Klubom iz Poljske, Bolgarije in Srbije se je minulo leto pridružil še avstrijski ÖAMTC. Ker je bil FIA mednarodni izbor najboljšega mladega voznika oziroma voznice (FIA Best Young Driver) lani zaradi epidemije covida-19 preložen, je letos predviden tako veliki evropski finale za leto 2020 kot za leto 2021. Na tekmovanju, ki bo 2. oktobra 2021 na Poljskem, bodo AMZS in Slovenijo zastopali letošnja zmagovalka in zmagovalec ter voznik, ki je po točkah najmanj zaostal(a) za najboljšima, to je drugouvrščeni Uroš Grubar. V AMZS ekipi Najboljši za volanom 2020 pa so lanska zmagovalca Petra Prašnikar in Matej Gorjan ter Tomo Dukarić.

Rezultati finala izbora 2021

Dekleta:

1. Neca Galičič
2. Taja Skube
3. Tina Vadnau
4. Monika Prašnikar
5. Nuša Žmak
6. Daša Zebec
7. Nastja Kovač
8. Anja Zidanšek
9. Patricija Hrastar
10. Hijacinta Stopar

Fantje:

1. Žiga Žgur
2. Uroš Grubar
3. Tomaž Kikelj
4. Gal Miketič
5. Simon Langus
6. Darjan Štajnmec
7. Aleš Rednjak
8. Timotej Valcl
9. Jan Tršan
10. Matija Cotič

Ključne besede


FordContinentalNajboljši za volanommladi voznikinajboljša mlada voznicaNajboljši mladi voznik ali voznica Slovenijenajboljši mladi voznik