Pred dobrima dvema letoma je Volkswagen zaključil 10-letno izdelavo prvega amaroka v svoji tovarni v nemškem Hannovru; po nekaj premora bo konec tega leta nared nova generacija amaroka na novi osnovi, ki si jo tokrat deli s Fordovim rangerjem. Sodelovanje koncernov VW in Ford pri izdelavi nekaterih lahkih gospodarskih vozil koristi obema, saj poceni razvoj in tudi izdelavo; oba nova pick-upa namreč prihajata iz Fordove tovarne v južnoafriškem Silvertonu, a ponujata dovolj različni podobi in značaja, da sodelovanje ne bi smelo imeti večjega vpliva na nakupne odločitve in vzgibe.
Zanimivosti in dejstva: 4x4 - dve različici štirikolesnega pogona
Vsi amaroki na evropskem in slovenskem trgu bodo imeli štirikolesni pogon; klasični mehanski štirikolesni pogon z elektronskim preklopom med zadnjim ali štirikolesnim pogonom je namenjen obema štirivaljnima dizloma, amarok z V6 motorjem pa ima sredinsko lamelno sklopko, ki poleg preklopa med pogoni omogoča tudi stalni štirikolesni pogon. Obe različici pogona imata tudi reduktorski prenos moči, za doplačilo pa sta na voljo tako mehanska zapora sredinskega diferenciala kot sistem za samodejno spuščanje po strminah. |
Na krstni vožnji smo večino kilometrov prevozili za volanom najmočnejšega amaroka z dizelskim V6, 10-stopenjskim menjalnikom in najzmogljivejšim štirikolesnim pogonom, ki se mu na kolikor toliko dobrih cestah ni treba prav nič naprezati. Z ogromno motornega navora in 10 prestavami samodejnega menjalnika se amarok na vsak vozniški izziv odzove suvereno in odločno; razlike med obteženim in praznim avtom se ne čuti, s klanci pa opravi povsem brez naprezanja. Na zahtevni terenski vožnji po skalnati in peščeni podlagi na strmih vzponih in spustih se je odlično znašel tudi amarok s štirivaljnikom in preprostejšim od obeh štirikolesnih pogonov; z ostrejšima vstopnima kotoma se avto brez težav povzpne tudi na zelo visoke skalnate stopnice. |
Da je imel vodilno vlogo pri razvoju nove generacije pick-upa Ford, se navzven oziroma od daleč ne opazi; poleg platforme in tehnike, ki sta skrita očem, imata oba avta skupne le streho in steklene površine, vse, kar je pod linijo bočnih oken pa je izdelek Volkswagnovih oblikovalcev. To pomeni značilen, a posodobljen Volkswagnov prednji del, polkrožne kolesne odprtine oziroma obrobe blatnikov, rahlo nagnjen zaključek kabine oziroma varnostni lok nad kesonom, pa seveda velik napis amarok prek celotne širine vratic kesona.
Daljši in prostornejši
V primerjavi s predhodnikom je novi amarok precej zrasel; s 535 centimetri skupne dolžine je za 10 cm daljši kot prej, še pomembnejši pa je kar 17-centimetrski prirastek pri medosni razdalji, ki zdaj meri 327 cm. To ne daje le več razpoložljivega prostora med obema osema, pač pa je povečal tudi vstopna oziroma izstopna kot karoserijskih previsov spredaj na 30 stopinj, zadaj pa 26 stopinj; to omogoča vstope in izstope na precej strmejši teren kot doslej. Za poznavalce še podatek o previsnem kotu: ta zdaj znaša 21 stopinj. Amarok je od tal oddaljen največ 23,7 cm, lahko pa zabrede kar v 80 cm globoko vodo - 30 cm globlje kot doslej.
Robusten keson
Novi amarok bo v Evropi naprodaj le z dvojno kabino oziroma prostorom za pet potnikov. Pri tej različici keson v dolžino medi 162,4 cm in v širino 122,7 cm (med najožjima deloma), kar pomeni, da vanj brez težav lahko položimo europaleto. Ta je lahko naložena s težkim tovorom, saj ima amarok z dvojno kabino nosilnost 1,19 tone, za seboj pa lahko vleče tudi prikolico z maso 3,5 tone. Ob teži praznega vozila med 2,2 in 2,5 tone je treba seveda paziti na omejitev dovoljene skupne mase za vozniška dovoljenja B kategorije. Kot uporabno zanimivost za pustolovce velja omeniti tudi dovoljeno obtežitev strehe 350 kg, kar na primer omogoča namestitev šotora za štiri osebe.
Električno pomičen rolo kesona
Pri malce bolje opremljenih različicah je notranjost kesona oblečena v trpežno plastiko, na voljo so pritrdilni prstani, ki jih lahko obremenimo s silo do 500 kg, višina stranic kesona pa je zrasla na 52,9 cm. Kot zelo uporaben se je na preskusni vožnji izkazal električno pomičen aluminijasti rolo, ki ga upravljamo s ključem avtomobila.
Panamericana in aventura
Različici amaroka, ki smo ju imeli priložnost preskusiti na južnoafriških cestah in kolovozih, sta nakazali, na katere kupce računajo pri Volkswagnu; opremska različica panamericana ima nekaj lepotnih in opremskih dodatkov za preživljanje prostega časa oziroma za terensko vožnjo, opremska različica aventura pa je bolj individualiziran in stilska. Na voljo bosta še slabše opremljeni različici life in style.
Fordovi dizelski motorji
Fordovo vodilno razvojno vlogo bodo poznavalci prepoznali tudi pri motorjih; čeprav jih Volkswagen označuje z oznako TDI, gre v resnici za Fordove motorje. Kupci bodo lahko izbirali med tremi dizelskimi motorji; osnovni 2-litrski zmore 125 kW in ima 405 Nm navora, močnejši od obeh dizleskih štirivaljnikov ima 151 kW in 500 Nm navora, najmočnejši pa je 3-litrski dizelski V6 s 184 kW in kar 600 Nm navora (50 več kot dizelski V6 v amaroku prve generacije) - ta motor ima Jaguarjevo poreklo.
Najšibkejša motorna različica bo na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom, srednja zmogljivostna različica s šeststopenjskim ročnim ali 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom, dizelski V6 pa zgolj z 10-stopenjsko avtomatiko.
Skrbno uravnoteženo vzmetenje
Pri tem poleg uporabnega navora in suverenega štirikolesnega pogona velja pohvaliti tudi zelo skrbno uravnoteženo vzmetenje, ki za razliko od pick-upov starejših zasnov nič več ne poskakuje čez luknje ob premajhni obteženosti. Še vedno gre sicer za klasično zasnovo z letveno šasijo, prednjimi vijačnimi in zadnjimi listnatimi vzmetmi, a s skrbno uravnoteženostjo je avto zelo udoben. Vzvojno je amarok dovolj čvrst, da zatrese notranjost le še na ostrih zaporednih luknjah, njegov razmeroma neposreden volanski mehanizem pa tudi na ovinkastih asfaltnih cestah omogoča natančno in odzivno vodenje. Skoraj 5 in pol metrov dolg avto seveda še vedno zahteva nekaj prostora pri parkirnih manevrih; njegov obračalni krog znaša skoraj 13 metrov.
Oprema osebnih avtomobilov
Pick-upi že dolgo niso več le delovna in tovorna vozila; amarok sicer zmore vse tovorne naloge, a zelo dobro lahko služi tudi kot mogočen, a zelo udoben avto za osebno uporabo. Kako udoben in avtomobilski je postal amarok, priča seznam opreme in dodatkov, ki sega od odličnih električno pomičnih prednjih sedežev do zelo dobrega zvočnega sistema Harman & Kardon. Njegov gornji del armaturne plošče je oblečen v umetno usnje s poudarjenimi šivi, korak s časom pa je ujel tudi z multimedijsko in komunikacijsko opremo - z na dotik občutljivim zaslonom na sredini armaturne plošče, z digitalnimi merilniki in veliko opreme, kakršne smo vajeni iz (dražjih) avtomobilov. Kot zanimivost velja omeniti, da ima amarok kot prvi in edini volkswagen pokonci postavljen zaslon multimedijske naprave, ki na Fordovo poreklo opozarja tudi z za VW netipično zasnovo uporabniškega vmesnika, ki deluje odzivno in je bogat z informacijami.
Amarok je lahko opremljen tudi s širokim naborom asistenlčnih sistemov - od (učinkovitega) sistema za ohranjanje smeri na voznem pasu do radarskega tempomata …
Pod črto
Novi amarok nadaljuje tam, kjer je končal njegov predhodnik; z dizelskim V6 ponovno ponuja suverene zmogljivosti za tiste, ki jim je štirivaljnik premalo, z na novo zglajeno podobo se še bolj odmika od tovornega porekla, z opremo, zelo dobrim podvozjem in udobjem pa še bolj osvaja kupce, ki takšnega poltovornjaka ne rabijo, ampak si ga vseeno želijo. K nam bo novi amarok zapeljal predvidoma marca prihodnje leto, cene pa še niso znane. Avto zagotovo ne bo poceni; v šestvaljni različici in z enim od obeh razkošnejših paketov opreme bo treba računati na kakšnih 60 evrskih tisočakov - in verjetno tudi njegov tehnični brat ford ranger ne bo nič cenejši …
Foto: južnoafriški kilometri v novem amaroku