Test: Hyundai ioniq 5 (84 kWh, RWD) premium N-line

Test

Ne le kozmetika ... Po prenovi s še večjo uporabnostjo!


Čeprav je Hyundaijev paradni konj med električnimi avtomobili ioniq 5 že kar precej časa na slovenskih cestah, še vedno privlači poglede s svojo na čistih linijah temelječo izstopajočo podobo, ki je tako posebna, da je ioniq 5 izjemno prepoznaven. A ioniq 5 ne izstopa samo s svojo podobo, temveč tudi zmogljivostmi in po prenovi s še večjo uporabnostjo.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Pri Hyundaiju so se kar temeljito lotili prenove ioniqa 5, saj ne gre le za kozmetične spremembe pri zunanjem videzu, temveč tudi za tehnološko posodobitev. Zaradi nekoliko spremenjenih odbijačev, tako prednjega kot zadnjega, je avto poslej z dolžino 465,5 cm dva centimetra daljši kot pred prenovo, širina, višina in medosna razdalja pa so ostale nespremenjene. To tudi pomeni, da je prostornost potniške kabine nespremenjena, a tudi ni bilo nobene potrebe po njenem spreminjanju, saj je tako na prednjih sedežih kot na zadnji klopi več kot dovolj prostora. Na zadnji klopi lahko dva potnika sedita zelo udobno, saj je prostora za kolena več kot dovolj tudi za dvometraše, naklon naslona asimetrično deljene zadnje klopi pa si potnika lahko nastavljata po svoji želji. Tretji potnik lahko sedi na sredini, a je precej utesnjen po širini, pa tudi oblika sedalnega dela klopi ni namenjena tretjemu potniku. Velik in lahko dostopen je prtljažni prostor, ki je seveda povečljiv s preklopom naslona zadnje klopi v ravno dno. 

Med opaznejšimi spremembami na karoseriji je tudi za 5 cm daljši zadnji usmernik zraka (spojler).

Dobrodošle spremembe v notranjosti

Nekaj sprememb je tudi pri voznikovem delovnem okolju. Za lažje in hitrejše upravljanje so na sredinsko konzolo dodali nekaj gumbov za gretje sedežev, gretje volana in pomoč pri parkiranju. 
Površino za brezžično polnjenje mobilnika so prestavili na vrh sredinske police, tako da ima voznik telefon vedno pri roki. Nekoliko so spremenili tudi razpored gumbov za upravljanje klimatske naprave in infozabavnega sistema. Ta je tudi posodobljen, deluje hitro in učinkovito. 

N-line za športni videz

Videz ioniqa 5 je lahko tudi bolj športen, če je opremljen s paketom N-line. Ta vsebuje nekoliko drugačna odbijača s črnimi in sivimi poudarki, osvetljeno letvico v zgornjem delu prednjega odbijača, črno lakirani vzvratni ogledali, poudarjene stranske pragove, zaščitne obloge kolotekov v barvi karoserije in aerodinamična 20 palčna platišča s širokimi pnevmatikami dimenzije 255/45 R20. V potniški kabini izstopajo črna notranjost z rdečimi šivi in dodatki na sedežih, vratih, armaturni plošči in sredinski konzoli, športna prednja sedeža s prevleko iz usnja in blaga, usnjen volanski obroč in aluminijasta pedala. Če se kupec temu paketu odreče, prihrani 1200 evrov.

Videz ioniqa 5 je lahko tudi bolj športen, če je opremljen s paketom N-line

Več dosega

A veliko bolj pomembne kot vsi lepotni popravki so tehnične spremembe. Največja je nedvomno vgradnja večjega akumulatorskega sklopa, kar omogoča večji doseg z enim polnjenjem elektrike. 
Pri šibkejši različici so zmogljivost povečali za nekaj manj kot 5 kWh, pri večjem akumulatorskem sklopu, ki je bil vgrajen tudi v preskusni avto, pa so zmogljivost povečali za 6,5 kWh na 84 kWh, s čimer se je doseg po WLTP merilnem protokolu povečal za približno 70 km na 570 km. Na našem preskusu je avto porabil 18,9 kWh elektrike na 100 km, kar pomeni doseg nekaj manj kot 450 km. 
Večji akumulatorski sklop seveda pomeni tudi nekaj večjo skupno maso avtomobila, ki zdaj presega 2,1 tone. Kljub temu pa električni motor s 168 kW konične moči nima nobenih težav, da avtu ne bi zagotavljal zelo dobrih pospeškov, še zlasti, če voznik izbere športni program vožnje - na voljo sta še varčevalni (eko) in običajni, a tudi pri teh dveh je ioniq 5 suvereno kos vsem voznim zahtevam. Motor poganja zadnji kolesi in še zlasti na slovenskih mokrih, spolzkih cestah voznik hitro občuti zmogljivost motorja, še zlasti pri odločnejših pospeševanjih iz ovinkov. Elektronski nadzor stabilnosti deluje včasih malce z zamikom, a še vendarle dovolj učinkovito. 

IONIQ 5 je zelo dobro uravnotežen, njegovo vodenje je natančno, smerna stabilnost je zelo dobra, kar je še posebej pomembno za hitrejše vožnje po avtocestah - največja hitrost ioniqa 5 je zavidljivih 185 km/h.

Natančnejši med ovinki

Korak naprej je posodobljeni ioniq 5 naredil pri vzmetenju in vozni dinamiki. Nekaj sprememb na podvozju, spremenjeni blažilniki in tudi nekaj ojačitev za večjo togost karoserije je pripomoglo, da je avto zelo uravnotežen, njegovo vodenje je natančno, smerna stabilnost je zelo dobra, kar je še posebej pomembno za hitrejše vožnje po avtocestah - največja hitrost ioniqa 5 je zavidljivih 185 km/h. K dobremu počutju voznika in potnikov pripomore tudi tiha vožnja, k čemur pripomore izboljšana zvočna izolacija motorja.

Velik in lahko dostopen je prtljažni prostor, ki je seveda povečljiv s preklopom naslona zadnje klopi v ravno dno. 

Veliko opreme 

Ioniq 5 N-line s paketom opreme premium stane 56.040 evrov, s čimer kupec dobi zelo dobro opremljen avto. Ponudba doplačljive dodatne opreme ni prav obsežna. Še najbolj priporočljiv je nakup toplotne črpalke za 1200 evrov, za vse, ki avto parkirajo na ozkih parkirnih mestih pa paketa z oznako park za 1230 evrov, ki vsebuje sistem za parkiranje na daljavo (ob pomoči ključa vozila), 360 stopinjski prikaz okolice vozila in sistem za preprečevanje naleta ob vzvratni vožnji. 

Prtljažnik za polnilno opremo pod prednjim pokrovom.

Pod črto

Prenovljeni hyundai ioniq 5 N-line s svojim videzom in poudarjeno športnostjo še vedno privlači številne poglede. A še veliko bolj kot videz je pomembno, da je s prenovo postal vozniško še bolj uravnotežen kot predhodnik in da ima poslej daljši doseg, tako da se še lažje kosa s tekmeci - prav tako kot tudi s svojo ceno, opremljenostjo, 5-letno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov in 8-letno garancijo na akumulatorski sklop oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov. Prav tako ob nakupu velja upoštevati subvencijo slovenske države za električne avtomobile.
 

Všeč nam je +

oblika in podoba, prostornost, pogonska učinkovitost, zelo obsežna varnostna oprema, kakovost izdelave, doseg

Ni nam vešč -

nepopolni slovenski izbirniki multimedijskega sistema

Tehnični podatki

Hyundai ioniq 5 (84 kWh, RWD) premium N-line

MOTOR IN PRENOS MOČI: električni, 3-fazni sinhroni, največja konična moč: 168,1 kW (228,6 KM), stalna moč: 56 kW, največji navor: 350 Nm, litij-ionski polimerni akumulatorski sklop: 84 kWh, polnilnik: 10,5 kW (AC) in 350 kW (DC). Pogon na zadnji kolesi, 1-stopenjski reduktorski menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 465,5 cm, širina: 189 cm, višina: 160,5 cm, medosna razdalja: 300 cm, masa praznega vozila: 2121 kg, dovoljena skupna masa: 2590 kg, prtljažnik: 530 - 1587 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,3 s, normna poraba elektrike kombinirano: 17,2 kWh/100 km, poraba na testu: 18,9 kWh/100 km, normni doseg: 570 km, povprečni doseg na testu: 440 km. 
CENA: Hyundai Avto Trade: 56.040 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


HyundaiTest avtaElektrikaHyundai ioniq