Test: Hyundai kona electric 160 impression

Test

Izvirnik - Pri Hyundaiju so kono druge generacije zasnovali kot električni avto


Pri Hyundaiju so kono druge generacije zasnovali kot električni avto, ki pa ima lahko tudi bencinski ali hibridni pogon. O tem, kako se izkaže z bencinskim motorjem, smo že pisali, tokrat smo preskusili kono v njeni prvinski zasnovi, torej z električnim motorjem.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Električna kona je na prvi pogled enake oblike kot bencinska - a le na prvi, bežen pogled. Poznavalsko oko hitro ugotovi, da električna različica nima plastičnih obrob okrog odprtin za kolesa in zato deluje bolj elegantno oziroma manj terensko. Druga hitro opazna razlika so premične žaluzije na prednjem odbijaču. Seveda pa električno zasnovo izdaja tudi napis electric na zadnjem delu avta. 
Tudi pri električni koni poudarek prednjemu delu daje ozek svetlobni trak čez celotno širino avtomobila na mestu, kjer se konča pokrov motornega prostora. LED žarometa sta vgrajena pod zaščitnim steklom na obeh robovih avtomobila in sta tako majhna, da sta skoraj neopazna. Podobno je tudi v zadnjem delu avta, ki ga prav tako zaznamuje ozek trak po celi širini avtomobila. 

Oblikovni zaščitni znak: ozek LED svetlobni trak po celi širini avtomobila.

Več prostora, več uporabnosti

Nova kona - tudi električna - je križanec oziroma cestni terenec, čeprav s 16-centimetrsko oddaljenostjo od tal ni ravno prilagojena za premagovanje zahtevnejšega terena. So pa sedeži postavljeni dovolj visoko, da zagotavljajo enostavno vstopanje v avto in izstopanje iz njega, voznik pa ima zaradi višjega sedenja tudi dober pregled nad dogajanjem v prometu. Nova kona ima 266 cm dolgo medosno razdaljo, v dolžino je zrasla na 435 centimetrov, s čimer se spogleduje že z za razred večjimi tekmeci. Predvsem pa ji tolikšna dolžina zagotavlja več kot dovolj prostora na prednjih sedežih, prav tako pa je - tudi ob povsem nazaj pomaknjenih prednjih sedežih - dovolj prostora za kolena tudi na zadnji klopi. Tudi po višini v avtu ni zadrege s prostorom tudi za glave višjeraslih potnikov. S prirastkom v dolžino je kona dobila tudi večji prtljažnik, ki je pri električni koni še večji kot pri bencinski, saj meri 466 litrov, kajti pod prtljažnim dnom je prostor za razne drobnarije, lahko tudi za polnilni kabel. A prostor za polnilni kabel je tudi v prednjem delu avta - treba je seveda dvigniti pokrov motornega prostora - v posebnem predalu. Priključek za polnjenje akumulatorskega sklopa je v prednjem odbijaču, kar na nekaterih polnilnicah ni najbolj priročno. 

Prtljažnik je seveda povečljiv s preklopom naslona zadnje klopi, ki je deljen v razmerju 40:20:40. Ožji srednji del omogoča tudi prevoz ozkih daljših tovorov, kot so smuči. Vrata prtljažnika se ob doplačilu lahko odpirajo ob pomoči elektrike.

Digitalna avantgarda

Avantgardnost kona izpričuje tudi v potniški kabini, še posebej z voznikovem delovnim okoljem. Instrumentna plošča in osrednji zaslon - oba sta velika po 12,3 palca - sta združena v skupni zaslon, ki sega vse do sredine armaturne plošče. Najpomembnejše informacije voznik dobi tudi na projecirnem zaslonu na vetrobranskem steklu - še posebej dobrodošla je informacija o hitrosti, da se voznik lažje izogne opozorilnemu pisku ob prekoračitvi dovoljenje hitrosti. Pohvalno je, da pri Hyundaiju niso povsem podlegli digitalizaciji, saj je pod osrednjim zaslonom na armaturni plošči tudi kar nekaj tipk oziroma stikal, ki zagotavljajo bližnjice do posameznih nastavitev. Tako se v novi koni dobro počutijo tudi tisti, ki ne prisegajo zgolj na digitalno upravljanje z različnimi sistemi. Prav tako je nekaj stikal tudi na volanskem obroču.

V novi koni dobro počutijo tudi tisti, ki ne prisegajo zgolj na digitalno upravljanje z različnimi sistemi.

Dovolj moči - in zaloge energije

Zagon električnega motorja je prek okroglega gumba na armaturni plošči, prestavna ročica (bolje ploščica) je ob volanu, s čimer so dobili več prostora na konzoli med prednjima sedežema.
Preskusna kona je imela vgrajen močnejši 3-fazni sinhroni elektro motor  s 160 kW konične moči in 255 Nm navora, ki za svoje delovanje uporablja 390 V napetost. Močnejši motor je na voljo z zmogljivejšim akumulatorskim sklopom, ki lahko shrani do 65,4 kWh električne energije. Polnjenje je lahko prek hišne vtičnice z močjo približno 2 kW na uro, prek enosmernega polnilnika, ki zmore 10,4 kW na uro ali prek hitre 3-fazne polnilnice, ki avto lahko polni z do 100 kW moči. Pri želenem polnjenju na nekaterih hitrih polnilnicah s CCS priključkom je prišlo do težav pri povezavi polnilnice in avta ter polnjenje ni bilo mogoče, kar povzroči nekaj nelagodja, še zlasti, če je akumulator precej prazen in je treba poiskati drugo možnost polnjenja. Tudi pritiskanje polnilnega priključka v vtičnico ob povezovanju ni pomagalo. Vzroka za težave (so bile “krive” polnilnice ali avto) nam ni uspelo ugotoviti. Je pa zanimivo, da na nekaterih polnilnicah enake zasnove ni bilo nobenih težav s povezovanjem in polnjenjem.

Pri želenem polnjenju na nekaterih hitrih polnilnicah s CCS priključkom je prišlo do težav pri povezavi polnilnice in avta ter polnjenje ni bilo mogoče, kar povzroči nekaj nelagodja, še zlasti, če je akumulator precej prazen in je treba poiskati drugo možnost polnjenja.

Zmerna poraba energije

Elektro motor zagotavlja zelo dobre pospeške in odlično odzivnost, kar je še zlasti dobrodošlo pri prehitevanjih. Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi, a prav velike razlike med njimi ni zaznati, na izbran program pa opozarja tudi grafika merilnikov na instrumentni plošči. Zmogljivost elektro motorja, ki poganja prednji kolesi, je tako velika, da na bolj spolzkem vozišča lahko pride do spodrsavanja prednjih koles, a ESC deluje zelo učinkovito. Moč rekuperacije voznik lahko uravnava z obvolanskima ročicama, omogočena je tudi vožnja z e-pedalom, ko avto zavira z motorjem in voznik večinoma ne uporablja zavornega pedala. Je pa v vožnji zaznati, da je električna kona precej težja kot bencinska: prazna tehta namreč 1870 kg, njena dovoljena obremenitev je 350 kg.

Poraba elektrike je zelo odvisna od zunanje temperature, konfiguracije cest in seveda načina vožnje. Na našem preskusu se je poraba gibala med 12 in 25 kWh na 100 km, povprečje je bilo 16,4 kWh na 100 km.

Seveda na porabo ob elektro motorju vplivajo tudi drugi porabniki, kot so klimatska naprava in drugi električni porabniki. Voznik lahko spremlja porabo in včasih začuden ugotovi, da motor porabi le 60 odstotkov energije, 40 odstotkov pa ostali porabniki. Ob polni napolnjenosti akumulatorja je normni doseg približno 500 km, ob 80-odstotni napolnjenosti približno 360 km. Izkazalo se je, da je obljubljeni doseg dokaj realen ob zmernih voznikovih zahtevah; kot že zapisano, je treba upoštevati konfiguracijo cest. Malce nenavadno je, da tudi pri vožnji navzdol po dolgih klancih samodejni izračun dosega ne upošteva rekuperirane energije.   

Spredaj je dodatno odlagalno mesto za polnilno opremo.

Uravnotežene vozne lastnosti

Tudi električna kona se odlikuje z vzvojno čvrsto karoserijo, podvozje je zelo dobro uravnoteženo, kar omogoča tudi dinamičnejšo vožnjo brez pretiranega nagibanja karoserije, zanesljivo lego na cesti in dovolj natančno vodenje z zadostnimi povratnimi informacijami, kaj se dogaja z avtom. Najbolj prepričljivo pa je vzmetenje, saj kljub 19-palčnim nizkopresečnim pnevmatikam avto zelo dobro blaži tudi udarce s kratkih grbin in ne stresa potnikov. K udobju pripomorejo tudi zelo dobri sedeži, ki so za doplačilo na voljo tudi z gretjem in prezračevanjem. 

Kona je tudi na elektriko avto z odličnimi voznimi lastnostmi.

Oprema: brez pomanjkljivosti 

Z najboljšo opremo impression je kona zelo dobro opremljena. Avto ima večino sodobnih asistenčnih sistemov, tudi dobro delujoč radarski tempomat z upravljanjem na volanu. Brezžična povezava AppleCarPlay sistema zrcaljenja telefona na osrednji zaslon deluje dobro. Vzvratna kamera zagotavlja zelo dobro sliko, za lažje manevriranje pa ima avto vgrajen tudi kamere za 360 stopinjski pogled okrog avta. Kona je opremljena z različnimi nadzornimi sistemi, ki jih zahtevajo novi predpisi, a znajo biti njihovi zvočni signali moteči, hkrati pa tudi nazorni - še posebej to velja za sistem, ki spremlja voznikovo osredotočenost na promet, saj hitro opozori, če voznikov pogled zatava na osrednji zaslon ali kam drugam. 

Električna kona ima ob doplačilu lahko na koncu konzole med prednjima sedežema vgrajeno tudi 220 V vtičnico, prek katere lahko polnimo zunanje porabnike.

Pod črto

Kona ima 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov in 8-letno garancijo na akumulatorski sklop z omejitvijo na 160.000 prevoženih kilometrov. S ceno 51.700 evrov (brez upoštevanih subvencij je električna kona bistveno dražja (brez subvencij za približno 20.000 evrov) od bencinske. Za brezskrbno vsakodnevno uporabo je zelo priporočljiva domača polnilnica.   

Ni nam všeč -

všečna oblika, prostornost v kabini in prtljažniku, zmogljiv elektro motor, dobra opremljenost z asistenčnimi sistemi

Ni nam všeč -

visoka cena, občasne težave pri polnjenju s CCS priključkom

Tehnični podatki

Hyundai kona electric 160 impression

MOTOR IN PRENOS MOČI: elektro, 3-fazni sinhroni, največja stalna moč: 53,3 kW, največja konična moč: 160 kW (217 KM), največji navor: 255 Nm. Li-on polimerni akumulator, zmogljivost: 65,4 kWh. Pogon na prednji kolesi, 1-stopenjski reduktorski menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 435 cm, širina: 182,5 cm, višina: 157,5 cm, medosna razdalja: 266 cm, masa praznega vozila: 1870 kg, dovoljena skupna masa: 2260 kg, prtljažnik: 466 - 1300 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 172 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 16,6 kWh/100 km, poraba na testu: 16,4 kWh/100 km.
CENA: Hyundai Avto Trade: 51.700 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


AMZS testHyundaiKonaelektrikaHyundai konaelektrični avti