Kako lahko spremenjen logotip spremeni podobo avtomobila, zelo nazorno kaže dacia sandero. Namesto nekdaj nevpadljivega logotipa, ki je sovpadal z zasnovo Daciinih modelov, z novim, sodobnim logotipom romunska znamka v Renaultovi lasti jasno izpričuje, da želi v korak s sodobnimi trendi.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Dacia je zgodba o uspehu, kajti iz njenih tovarn je prišlo že več kot deset milijonov avtomobilov, od tega več kot štiri petine po letu 2004, ko je vajeti prevzel Renault in z loganom začel izjemno uspešno pot. Pomemben delež pri tem ima sandero, dobre štiri metre dolga klasično zasnovana petvratna kombilimuzina, ki je ravno dovolj velika, da brez težav lahko zadovolji zahteve manjše družine.
Optični popravki
S prenovo je sandero dobil na novo oblikovan prednji del s spremenjeno masko z že omenjenim novim logotipom in dvema predeljenima prečkama, kar daje vtis, da je avto širši kot je v resnici.
Nova sta tudi žarometa, ki sta kombinacija LED in klasične, halogenske zasnove - dnevne in zasenčene luči so v LED tehnologiji, dolge luči pa so halogenske - prepoznavne pa so po svetlobnem traku v obliki črke ipsilon. Spremenjeno obliko je dobil tudi prednji odbijač. V zadnjem delu je prenovljeni sandero prepoznaven po izstopajočem napisu Dacia in po zadnjih lučeh, ki imajo svetlobni trak - tako kot žarometa - tudi v obliki črke ipsilon.
Skromna, a uporabna notranjost
V potniški kabini padejo v oči spremenjene reže za ventilacijo, sicer pa gre za že znano obliko armaturne plošče s prečnim tekstilnim trakom in z izstopajočim zaslonom doplačljive multimedijske naprave, ob katerem sta tudi držalo za mobilni telefon in USB vtičnica. Prek nje lahko uporabljate tudi zrcaljenje telefona na zaslon (Android Auto in Apple Car Play), a je žična povezava zapletena in zahteva precej potrpežljivosti. Multimedijska naprava, za katero je treba doplačati 465 evrov, omogoča prostoročno telefoniranje in ima vgrajeno navigacijo.
Z opremo expression sandero vozniku zagotavlja dobro ergonomijo, saj je volan dvojno nastavljiv, po višini nastavljiv voznikov sedež ima zadosten pomik. Potniška kabina je prostorna glede na velikost avta, prtljažnik je dovolj velik za vsakdanje potrebe, je pa precej kratek in ima dokaj visok nakladalni rob. Zapiranje prtljažnih vrat ni najbolj priročno. Uporaben je strešni prtljažnik, kjer lahko vzdolžni prečki postavite prečno za namestitev raznih nosilcev.
Pod podkrovom motornega prostora stari znanec
Tehnična zasnova sandera je ob prenovi ostala nespremenjena. Preskusili smo različico z litrskim trivaljnim bencinskim motorjem s 67 kW, ki je bil že doslej na voljo v sanderu, znan pa je tudi iz različnih Renaultovih modelov. Motor ima značilen zvok trivaljnika, je dovolj prožen in zmogljiv, da je brez težav kos vsakdanjim prometnim zahtevam - tudi zato, ker je sandero lahek avto, saj prazen tehta manj kot 1,2 tone, a se to pozna tudi pri uporabi in vožnji avta. Prenos moči je prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika z dokaj dolgimi gibi prestavne ročice, pri prestavljanju v šesto prestavo pa je včasih treba malce potrpljenja zaradi nenatančnosti menjalnika. Sklopka, menjalnik in motor tudi niso najbolje usklajeni, zato včasih ob prestavljanju pride do tresljaja, ki vpliva na udobje v vožnji. Vožnja po avtocestah je zaradi močnega piša vetra okrog karoserije glasna.
Gospodarnost motorja je sprejemljiva, saj je bila povprečna poraba na našem preskusu 6,3 litra bencina na 100 km.
Udobno in robustno
Vzmetenje je dokaj čvrsto, kar pripomore k manjšemu nagibanju v ovinkih, a ima nekaj težav z blaženjem udarcev s kratkih grbin. Ob tem je podvozje tudi dokaj glasno. Vodenje avta je zanesljivo, volan je dovolj neposreden, a z dokaj omejenimi povratnimi informacijami. V ovinkih avto dokaj hitro zdrsne prek prednjega dela, a tedaj je v pomoč dovolj učinkovit sistem za nadzor stabilnosti.
Za večje udobje v potniški kabini je treba dokupiti samodejno klimatsko napravo za 210 evrov.
Skromna varnostna oprema
Sandero je dokaj skromno opremljen z asistenčnimi sistemi, ki jih tudi ni mogoče dokupiti kot dodatno opremo. Serijsko je vgrajen klasičen tempomat z upravljanjem na volanu. Za doplačilo so na voljo tipala za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj, vzvratna kamera in sistem za opozarjanje vozil v mrtvem kotu, kar stane skupaj 440 evrov. Kartica namesto ključa za daljinsko odklepanje stane 390 evrov.
Pod črto
Sandero 1.0 TCe expression stane 16.590 evrov, za kovinsko barvo je treba dodati še 560 evrov. S samodejno klimatsko napravo, tipali za parkiranje vzvratno kamero in sistemom za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, multimedijskim sistemom z navigacijo in prostoročno kartico se cena poveča še za tisočaka in pol. Ja, očitno so časi, ko so Daciini avtomobili izstopali z zelo nizko ceno, minili.
Všeč nam je +
prostornost v kabini, dovolj zmogljiv motor, glasna vožnja po avtocesti
Ni nam všeč -
skromna opremljenost z asistenčnimi sistemi, zapiranje prtljažnika
Tehnični podatki
Dacia sandero stepway 1.0 TCe expression
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 67 kW (90 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 160 Nm pri 2100 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni šeststopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 409,9 cm, širina: 178,4 cm, višina: 152,8 cm, medosna razdalja: 260,4 cm, masa praznega vozila: 1189 kg, dovoljena skupna masa: 1578 kg, prtljažnik: 328 -1108 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 172 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 127 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km. |
Cena: | GA Adriatic: 16.590 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |