Test: Toyota prius 2.0 PHEV premium

Test

Odvod - inženirji stopili krepko čez priusovo prvotno filozofijo in naredili svojevrsten značajski in oblikovni odvod


Toyota je pred več kot četrt stoletja s hibridnim priusom, ki je bil prvi avto, v katerem sta bencin in elektrika sočasno ali vsak zase poganjala kolesa, za vedno spremenila avtomobilski svet. S 5. generacijo tega kultnega ekologa pa so Toyotini inženirji stopili krepko čez njegovo prvotno filozofijo in naredili svojevrsten odvod, pri katerem je zmogljivost pomembnejša od varčevanja …

Oblika in prostornost 3/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Priusov novi oblikovni, tehnološki in značajski odvod je nemogoče spregledati, saj njegova izrazito klinasta bočna silhueta z manj kot meter in pol visoko strešno linijo že od daleč spominja na nekatere športne avtomobile. Ko smo ga fotografirali, marsikateri mimoidoči niso mogli verjeti, da gledajo najnovejšo različico priusa. V peti generaciji je najbolj radikalna sprememba, da so z zmogljivejšim pogonom, odlično uravnoteženim podvozjem, s temeljito izboljšanimi zmogljivostmi in z videzom vozniške želje postavili pred učinkovitost in uporabnost. 

Glede oblikovne preobrazbe priusa je kar 83 odstotkov naših sledilcev na družabnem omrežju Instagram mnenja, da je prius postal vizualno bolj zanimiv avto, 17 odstotkov pa jih meni, da z novo obliko prius ni več pravi prius. 

Samo še z vtičnico …

Druga ključna sprememba pri novem priusu je dejstvo, da je prius, ki je namenjen stari celini, na voljo le še kot priključni hibrid. Njegov energetsko polovico gostejši litij-ionski pogonski akumulator, v katerem je po novem ob 30 odstotkov manj vgrajenih celic 13,6 kWh elektrike oziroma 4,8 kWh več kot priključno-hibridni prius prejšnje generacije. Večja zaloga elektrike se seveda pozna pri električnem dosegu, saj je tudi pogonski elektromotor kar 60 odstotkov zmogljivejši. 
Z novim priusom smo v električnem načinu prevozili največ 59 kilometrov; če bi se več vozili po mestu in v gostem primestnem prometu, bi navkljub zimskim temperaturam dosegli ali celo presegli 70-kilometrsko razdaljo. Večja zaloga elektrike prav pride tudi na avtocesti, saj v hibridnem načinu avto dlje in pogosteje “jadra” na električni pogon pri najvišji dovoljeni hitrosti 130 km/h. 

Polnilna oprema zahteva svoj prostor v plitvem prtljažniku.


Učinkovito upravljanje z energijo je še vedno ena od priusovih ključnih in najbolj prepričljivih tehnoloških vrlin, ki se je najbolj očitno pokazala pri porabi goriva. V primerjavi s prejšnjo generacijo smo na testu na 100-kilometrski razdalji zabeležili 7 decilitrov manjšo porabo goriva. Ob upoštevanju, da smo se veliko vozili na razdalje, pri katerih hitro porabimo zalogo energije v akumulatorskem sklopu, je povprečna poraba goriva 3,2 litra na 100 kilometrov vsekakor dober rezultat, sploh glede na zmogljivosti. 
Imamo pa pripombo na zmogljivost polnjenja. Številni priusovi tekmeci s priključno-hibridnim pogonom zlasti voznikom v večstanovanjski objektih omogočajo polnjenje na javnih polnilnicah z močjo 7,4 kW, kar pomeni, da je električna shramba polna v dobrih dveh urah. No, priusov akumulator lahko polnimo z največjo močjo le  3,3 kW, kar pomeni najmanj 4 ure polnjenja. Seveda zmore elektriko polniti tudi z dodatnim voznim programom za načrtno polnjenje med vožnjo, a je potem poraba goriva večja kot v hibridnem voznem programu.   

Naj vas ne zavede sončna elektrarna na njegovi strehi, ki je serijsko nameščena v najvišji ravni opreme premium. Na sočnem parkirišču bo požela dovolj elektrike za 5 do 8 km vožnje. Ta elektrarna je bolj namenjena oskrbi sekundarnih porabnikov. Izhodna moč strešne elektrarne znaša 185 W. No, nekaj energije se pa skozi celotno življenjsko dobo vendarle dobi z njegove strehe. Naš testni prius še ni bil na cesti pol leta, pa je bilanca njegove skupne sončne elektrike pokazala 22,3 kWh. 

Prihranek materiala v prikjučnem-hibridu: namesto ene električne toyote, naredijo kar šest priusov

V štirih predhodnih generacijah je Toyota s priusom dokazala, da je mogoče združiti najbolje iz dveh popolnoma različnih energetskih svetov. Tudi zaradi tega dejstva se danes po svetu vozi več kot 23 milijonov Toyotinih hibridov in med njimi je dobrih pet milijonov priusov vseh generaciji.

Ob napovedi Toyote, da bo do leta 2040 v Evropi postala popolnoma ogljično nevtralna avtomobilska znamka, in smele napovedi o izdatni širitvi električnih modelov, se kar samo od sebe postavlja vprašanje, zakaj prius v 5. generaciji ni postal tudi povsem električni avto. Pri Toyoti poudarjajo, da prius kot priključni hibrid ponuja najbolj pragmatično rešitev učinkovite mobilnosti za najširši krog voznikov, ki v njem dobijo dovolj zmogljiv elektrificiran pogon, ki omogoča vožnjo po mestu brez izpustov. Poleg tega pa lahko iz dragocenih surovin, ki jih zahteva pogonski akumulator zmogljivosti 80 kWh za pogon ene električne toyote, izdelajo kar šest akumulatorjev za novega priusa. To pomeni, da tak hibridni prius, sploh glede na razmerje porabljene surovine, hitreje in učinkovito znižuje izpuste. 
To, kar obljublja njegov videz, znata skoraj v celoti izpolniti podvozje in pogon. Prius je vozniško veliko bolj natančen, odziven in občutno bolj poskočen ter iskriv avto.

Preobrat za vozniški doktorat

Da ponovni rojeni hibrid ni le marketinška floskula, je jasno tako na pogled kot za volanom. To ni več družinski, ampak vozniški prius. Ima na novo zgrajeno karoserijo na znani platformi TNGA, zato je čvrstejši, nižji in 4,6 centimetra krajši. To, kar obljublja njegov videz, znata skoraj v celoti izpolniti podvozje in pogon. Prius je vozniško veliko bolj natančen, odziven in občutno bolj poskočen ter iskriv avto. Ni športnik, a kljub temu hitrost 100 km/h doseže v 6,8 sekunde in zelo zvezno pospešuje tudi v daljše avtocestne klance. Avto ima skoraj še enkrat toliko moči, kot jo je imel prius prejšnje generacije.
Še vedno pa se malce neodločno oziroma sramežljivo odzove na hitre menjave smeri. Kljub temu, da vseskozi odlično drži stik s cesto in brez težah ohranja smer, se zdi, kot da mu inženirji z nastavitvami niso povsem dopustili, da bi kot prvi med ekologi prestopil na stran Toyotine športne družine GR. Tisti “skoraj” med izravnavo videza in voznih lastnosti pomeni malce pretirano nagibanje in nekoliko premalo poveden volan. A kljub temu se avto pelje in odziva dovolj dobro, da upraviči svojo novo drzno podobo in športnejši značaj ter predstavlja zelo dober kompromis med zmogljivostjo in učinkovitostjo. 
 

Dvolitrski bencinski štirivaljnik in močnejši elektromotor sta dober tandem, ki ob zelo zanesljivem menjalniškem prenosu eCVT zasnove (planetno gonilo) ponuja enostavno vožnjo; prius tudi z mesta odločno pospeši brez cukanja in brez vibracij …

Družinski ali imidž avto? 

Najbolj mešane občutke novi prius pusti pri uporabnosti. Kljub temu, da je manjši, ponuja precej dolgo medosno razdaljo, ki je z 275 centimetri še za 5 cm daljša, kot je bila, oziroma za 6 cm daljša kot pri cestno-terenskem RAV4. Kljub nizki strešni liniji bodo zadaj zato presenetljivo dobro sedeli do 180 cm visoki odrasli potniki. Pohvalo si zasluži sedežni položaj za volanom, kritiko pa slaba preglednost iz avtomobila in prostornina plitvega prtljažnika, ki z 284 litri spada v kategorijo majhnih avtomobilov. 
S priusom ne smemo vleči prikolice, uporaba strešnega kovčka pa v senco postavlja sončno elektrarno, ki sicer na parkirišču čez cel dan iz sončnih žarkov požanje elektriko za dodatnih 5 do 8 kilometrov dosega. Sončni paneli so del serijske opreme pri najvišji ravni premium. Palec pri uporabnosti dvigujemo za 230-votlno vtičnico. 
Prius bo z novo podobo zagotovo dobil kakšnega novega kupca, a hkrati je izgubil kar nekaj družinskih adutov. Taksisti ga ne bodo pogrešali, saj imajo tako ali tako na voljo ostale bolj prostorne in tudi cenejše hibridne toyote. 

Kot prvi hibrid je prius izpolnil vse, kar so od njega pričakovali, novi prius pa je postal avto za vozniško zahtevne kupce, ki si želijo drugačen, bolj atraktiven in zmogljiv avto, za uporabnost pa jim morda ni več mar.

Klasično digitalen

Malce navajanja zahteva še armaturna plošča oziroma ergonomija novega priusa. Ta povzema električno toyoto bZ4X, kar pomeni malce oddaljen pogled na samostoječi 7-palčni zaslon merilnikov za (pre)majhnim volanom. V notranjosti je prius izgubil nekaj svojega značilnega futurizma oziroma originalnosti, še vedno pa postreže z dobrimi in kakovostnimi materiali in razvaja z odlično zvočno zatesnjenostjo, ki še zlasti pride do izraza v električnem načinu vožnje.
Všeč nam je, da je prius ob celovitem podatkovnem digitalnem bogastvu velikega 12,3-palčnega zaslona z dobro video podporo nadzora parkiranja ohranil še vrstico analognih stikal za nadzor klimatske naprave, vklopa ogrevanja in hlajenja sedežev ter ogrevanja stekel. 

Ker so zaslon merilnikov premaknili daleč naprej, ni potrebe po projekcijskem zaslonu. Je pa pogled na merilnike daleč naprej proti cesti še vedno malce nenavaden. Pri navigaciji prius samodejno prepozna točke, kjer je mogoče maksimalno izkoristiti rekuperacijo energije, in točke, kjer bo voznik potreboval polno sistemsko moč. Bolj natančno nadzoruje smer in zna še povsem samodejno parkirati na izbrano parkirno mesto ter s posebnim tipalom samodejno preprečuje rošenje stekel. 

Pod črto

Priključno-hibridni prius ostaja poseben in zanimiv avto, ki za slabih 50 tisoč evrov ponuja veliko ugleda, veliko opreme, napredno tehnologijo, dobre vozne zmogljivosti in vozne lastnosti, a tudi slabšo uporabnost …

Všeč nam je + 

kakovost izdelava, izstopajoče dinamična oblika , bistveno boljše zmogljivosti, udobje v vožnji, električni doseg, učinkovitost, celovita varnostna oprema

Ni nam všeč -

preglednost, (pre)majhen prtljažnik

Kljub nizki strešni liniji bodo zadaj zato presenetljivo dobro sedeli do 180 cm visoki odrasli potniki.

Tehnični podatki 

Toyota prius 2.0 PHEV premium

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 1987 cm3, največja moč: 112 kW (152 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 190 Nm pri 4400 vrt./min. Sinhroni električni motor: največja moč: 120 kW, največji navor: 208 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop: 13,6 kWh. Sistemska moč hibridnega pogona: 164 kW (223 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik e-CVT.
Mere in masa:  dolžina: 459,9  cm, širina: 178,2  cm, višina: 143  cm, medosna razdalja: 275  cm, masa praznega vozila: 1605  kg, dovoljena skupna masa: 1995  kg, prtljažnik: 284 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 177 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 0,7 l/100 km, izpust CO2: 28  g/km, električni doseg: do 86 km, največji električni doseg na testu: 59 km, poraba goriva na testu: 3,2  l/100 km.
Cena:  Toyota Adria: 48.700 evrov

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


ToyotaTest avtapriuspriključni hibridtoyota priuselektrikaPHEV

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije