Test: Audi Q8 e-tron 55 S line

Test

Prioritete - Audi se je odzval s temeljito prenovo svojega električnega zastavonoše


Leta 2019 je Audi s takratnim e-tronom quattrom prvič resneje zapeljal v električno prihodnost. V le štirih letih se je avtomobilski svet z razmahom elektrike postavil na glavo; e-tron quattro je dobil številne tekmece, avtomobilski trg pa je videti povsem drugače. Audi se je odzval s temeljito prenovo svojega električnega zastavonoše; z novim imenom Q8 je avto dobil nov položaj v Audijevi modelni paleti, temeljito posodobljeno tehniko in težko nalogo, zahtevne - in električno precej bolje izobražene - kupce prepričati, da se lahko kosa z najboljšimi. Preskusili smo Q8 e-tron v različici z dvema motorjema, večjim akumulatorskim sklopom in priljubljenim paketom opreme S-line. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Je pomembnejši doseg z enim polnjenjem ali udobje vzmetenja? Več šteje hitrost polnjenja akumulatorskega sklopa avta ali sedežno udobje? Je bolj pomemben prikaz razpoložljivih polnilnih postaj v multimedijskem sistemu avta ali kakovost ozvočenja? Odgovorov je verjetno toliko kot uporabnikov, a vendarle ugotavljamo, da se želje in potrebe kupcev električnih avtov razlikujejo od želja in potreb kupcev avtomobilov s klasičnimi pogoni. 
Pri Audiju namrreč vztrajajo, da je pomembno oboje - tako “električne” kot “klasične” lastnosti avtomobila. Zato je tale električni Q8 - ne glede na vrsto pogona - najprej značilen audi in šele zatem električni avto; je zelo udoben in kakovostno narejen, poln značilnih Audijevih vozniških in ergonomskih vrlin. 

Premalo električen?

Morda pa pri Audiju zavestno igrajo na karte klasičnih avtomobilskih kakovosti zato, ker pri električnih merilih avto ne navduši preveč? Ob prenovi je sicer dobil močnejša sinhrona električna motorja - prednji zmore 135 kW, zadnji 165 kW - , večjo sistemsko moč in navor (300 kW in 664 Nm), večji zalogovnik energije (akumulatorski sklop ima v tej različici zdaj 106 kWh neto zmogljivosti), za sekundo boljši pospešek do 100 km/h (5,6 sekunde) in - vsaj na papirju - tudi večji doseg z enim polnjenjem, a še vedno ga pesti hiba iz preteklosti: premajhna učinkovitost oziroma prevelika poraba energije v primerjavi z njegovimi tekmeci. Na našem preskusu je Q8 e-tron v povprečju porabil 26,1 kWh/100 km, kar je več kot pri njegovih glavnih tekmecih, predvsem pa na porabo energije preveč vpliva hitrost vožnje. Če na avtocesti vozite 130 km/h, se poraba hitro povzpne prek 30 kWh/100 km, za le 15 ali 20 km/h manjša hitrost pa jo spusti na 25 kWh/100 km. Res je, Q8 e-tron je skoraj 5 metrov dolg in skoraj 2 metra širok cestni terenec z maso prek 2,7 tone, a nekateri podobno veliki tekmeci so energetsko precej učinkovitejši. Q8 e-tron zato tudi z večjim akumulatorskim sklopom ne prepriča z dosegom: z enim polnjenjem komaj lahko naredimo 400 km, če se nam pa pri tem na avtocestah še malo mudi, doseg hitro pade pod 400 km.
Naš preskusni Q8 e-tron je imel za doplačilo vgrajen močnejši 22 kW polnilnik z izmeničnim tokom, z enosmernim tokom pa ga lahko polnimo z močjo največ 170 kW, čeprav smo na Ionityjevih polnilnicah dosegali največje polnilne moči 150 kW. 

Štejejo druge vrline

Je zaradi le povprečne učlinkovitosti Q8 e-tron kaj slabši avto? Za lovce na električne rekorde morda res, vsem ostalim pa se oddolži z odličnimi “klasičnimi” avtomobilskimi lastnostmi. Lahko celo zapišemo, da je vozniško morda celo najudobnejši audi v prodajni paleti, če ne štejemo podaljšane različice direktorske limuzine A8, pa še to prekaša v udobnosti vstopanja in izstopanja v avto. Njegovo podvozje, podprto z zračnim vzmetenjem, odlično gladi cestne neravnine in avtocestne valove, hkrati pa tudi zelo dobro skriva veliko maso; tudi na dolgih avtocestnih etapah Q8 e-tron ne utruja voznika in potnikov, za ka imata veliko zasluge zelo dobra prednja sedeža. 
Q8 e-tron je velik in težak avto, zato ne smete pričakovati športnih voznih lastnosti; bolje kot na zaviti gorski cesti se počuti na širokih podeželskih cestah. Le 5,6 sekunde do 100 km/h sicer pomeni zelo športne zmogljivosti, a tega smo pri električnih avtih zdaj že vajeni. So pa pri Audiju izboljšali odzivnost volanskega mehanizma v primerjavi s predhodnikom, ki je zdaj natančnejši in ponuja tudi več povratnih informacij. 
 

Q8 e-tron 55 ima dva električna motorja in zato štirikiolesni pogon: v prid učinkovitosti na običajni cesti in pri običajni vožnji avto poganja le zadnji motor oziroma kolesni par, ob speljevanju, “plinu” do konca in na spolzki podlagi pa deluje tudi prednji električni motor oziroma prednji kolesni par. Za občasne izlete na bolj spolzko podlago ali vožnjo po zasneženi cesti je to povsem dovolj, ni pa Q8 e-tron terenski avto.  

Izpiljena podoba

Z novim imenom je Audijev največji električni avto dobil tudi rahlo posodobljeno obliko - med drugim tudi novi 2-dimenzionalni logotip s štirimi krogi - in izpiljene podrobnosti v sicer znani notranjosti. Pri tej se občuti odzivnejši uporabniški vmesnik multimedijske naprave, opazi nove in še žlahtnejše materiale in sliši boljšo zvočno zaščito. Zanimiv je preobrat v prtljažniku: po novem gre v prtljažnik tega audija za 569 litrov prtljage, kar je skoraj 100 litrov manj kot prej. Razlog: vse različice imajo v zadku zdaj serijsko vgrajen nizkotonski zvočnik za boljšo zvočno izkušnjo. Kljub temu je prtljažnik dovolj prostoren za večino družinskih transportnih potreb. Ima pa zato Q8 e-tron tudi prednji prtljažnik oziroma “frunk” (skovanka angleških besed “front” (prednji) in “trunk” (prtljažnik)); vanj gre za približno 50 litrov prtljage, kar pomeni da vanj lahko lično pospravimo polnilne kable. 

Ima pa zato Q8 e-tron tudi prednji prtljažnik oziroma “frunk” (skovanka angleških besed “front” (prednji) in “trunk” (prtljažnik)); vanj gre za približno 50 litrov prtljage, kar pomeni da vanj lahko lično pospravimo polnilne kable. 

Pričakovano visoka cena

Po ceniku je treba za Q8 e-tron odšteti 91.160 evrov, z nekaj dodatne opreme (seznam je seveda zelo dolg in bogat) pa je cena našega Q8 narasla skoraj na 120.000 evrov. To je seveda veliko tudi za električne avte, a nič nenavadnega za nemškega izdelovalca visokega razreda. Mimogrede, če si želite Q8 e-tona s kupejevsko prisekanim zadkom in oznako sportback, bo treba pristaviti še približno 2000 evrov. 

Z novim imenom je Audijev največji električni avto dobil tudi rahlo posodobljeno obliko.

Pod črto

Kot smo napisali že v besedilu, novi Q8 e-tron ni avto za podiranje električnih rekordov pri porabi in dosegu - in ob tako visoki ceni tudi ni avto za racionalne kupce. Zato pa zelo učinkovito in nazorno demonstrira Audijevo tržno filozofijo, ki “klasične” avtomobilske lastnosti postavlja pred “električno” učinkovitost. Nenazadnje takšen električni Q8 ni bistveno dražji od bencinskega Q8 s podobno zmogljivim pogonom …

Všeč mi je +

prepoznavna in všečna oblika, prostornost v potniški kabini in prtljažniku, kakovostna izdelava, vozno in zvočno udobje

Ni mi všeč -

velika poraba energije, povprečen doseg, visoka cena 

Tehnični podatki

Audi Q8 e-tron 55 S line

Motor in prenos moči: 2 električna asinhrona motorja, motor spredaj 135 kW, motor zadaj 165 kW, največja konična sistemska moč: 300 kW (408 KM), največji navor: 664 Nm, akumulatorski sklop: 106 kWh (neto), polnilnik: 22 kW (AC) in 170 kW (DC). Pogon na vsa štiri kolesa, enostopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa: 491,5  cm, širina: 193,7  cm, višina: 161,9  cm, medosna razdalja: 292,8 cm, masa praznega vozila: 2717  kg, dovoljena skupna masa: 3180  kg, prtljažnik: 569 - 1567 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 5,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 20,1 kWh/100 km, poraba na testu: 24,9  kWh/100  km.
Cena: Porsche Slovenija: 91.160 EUR (z opremo: 117.836 EUR)

Ključne besede


AudiElektrikaElektrični avtiquattroAudi e-tron 55 quattroaudi Q8audi Q8 e-tronaudi Q8 e-tron 55

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik