Ob preskusu (dizelskega) mercedesa GLB pred dvema letoma smo zapisali, da gre zaradi prostornosti in uporabnosti za najbolj ljudskega od mercedesov. Vse to velja tudi za električno različico EQB, le cena ni prav nič ljudska …
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
GLB je tudi v električni različici EQB kompakten cestni terenec, ki z dolžino skoraj 4,7 metra in z medosno razdaljo skoraj 2,83 metra ponuja zelo prostorno kabino - celo tako prostorno, da si za doplačilo (več kot 1500 evrov) lahko omislite še dodatna sedeža v tretji vrsti, s čimer je EQB prvi električni sedemsedežni osebni avto na trgu.
Če dodatnih sedežev v tretji vrsti ne rabite, dobite nadvse uporaben prtljažnik s prostornino od 495 do 1710 litrov, hkrati pa izjemno prostorno notranjost z za 14 cm vzdolžno pomično zadnjo klopjo, zelo bogato odmerjenim prostorom za kolena in zaradi kombijevsko povišane karoserije tudi za glave.
Dva motorja in 4x4 na zahtevo
EQB 300 4matic ima dva električna motorja - zmogljivejšega asinhronega spredaj, manjšega sinhronega s permanentnim magnetom pa zadaj. V večini voznih razmer avto poganja motor spredaj, motor zadaj pa se vklopi, ko kolesa rabijo več oprijema. EQB 4matic seveda ni pravi terenski avto, na kakšnem zahrbtno poledenelem ali blatnem klancu pa nas lahko potegne iz težav.
Akumulatorski sklop pod karoserijskim dnom z (neto) zmogljivostjo 66,5 kWh na tehtnico doda nekaj-sto dodatnih kilogramov (avto tehta 2175 kg), s katerimi motorja s sistemsko močjo 168 kW in 390 Nm navora nimata veliko dela; takšen EQB do 100 km/h pospeši v 8 sekundah, značilno električno učinkovita pa so tudi vmesna pospeševanja - vse do največje hitrosti 160 km/h, ko elektronika prekine pospeševanje. Ob serijsko vgrajeni toplotni črpalki in izboljšanem termalnem nadzoru akumulatorskega sklopa je učinkovitost pogona precej boljša kot v manjšem EQA, ki smo ga preskusili letos spomladi: avtu smo namerili povprečno porabo energije 18,9 kWh/100 km, kar je le nekaj več od tovarniško obljubljene normne porabe goriva. Večja učinkovitost se pozna tudi pri energetsko potratnih avtocestnih vožnjah, zato je po našem mnenju EQB veliko boljši potovalni električni avto kot EQA. Z enim polnjenjem lahko prevozimo najmanj 350 km; avto na polnilnici z izmeničnim tokom lahko polnimo z 11 kW, na hitrih polnilnicah pa z do 112 kW.
Pohvale si zasluži tudi lahkotna in natančna vodljivost; EQB sicer ne more povsem skriti svoje mase, a jo prikrije z udobnim vzmetenjem in dobro zvočno zatesnjenostjo.
Pod črto ...
EQB 300 4matic je eden uporabnejših družinskih električnih avtov, ki bolj kot z mercedesovskim prestižem navduši s svojo uporabnostjo. Prav radi bi ga priporočili vsem, pa ga ne upamo - brez dodatne opreme stane namreč 63.000 evrov, z dodatno opremo pa 71.000 evrov …
Všeč nam je +
prostorna kabina, učinkovit pogon, lahkotne vozne lastnosti, udobje in počutje
Ni nam všeč -
(pre)visoka cena, velika masa, številna doplačila
Tehnični podatki
Mercedes EQB 300 4matic
Motor in prenos moči: | spredaj asinhroni električni motor, zadaj sinhroni električni motor, največja sistemska moč: 168 kW (228 KM), največji navor: 390 Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 66,5 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 112 kW (DC). Stalni štirikolesni pogon, samodejni reduktorski menjalnik s stalnim razmerjem. |
Mere in masa: | 468,4 cm, širina: 183,4 cm, višina: 169,1 cm, medosna razdalja: 282,9 cm, masa praznega vozila: 2175 kg, dovoljena skupna masa: 2580 kg, prtljažnik: od 495 do 1710 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8 s, normna povprečna poraba električne energije: 18,1 kWh/100 km, izpust CO2: 0 g/km, poraba na testu: 18,9 kWh/100 km, normni doseg: 422 km, povprečni doseg na testu: 360 km. |
Cena: | Star Import: 62.900 EUR |