Test: Mazda 3 G122 plus

Test

Značajski premik - kupejevsko oblika, filigransko natančna vodljivost in kar nekaj avtomobilskega prestiža.


Nova mazda 3, dolgoletna stalnica Mazdine družinske ponudbe, je dobila kupejevsko obliko, filigransko natančno vodljivost in kar nekaj avtomobilskega prestiža. Kaj je s tem izgubila?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Preprosto lepa, skrivnostno lepa ...

Na pogled nova mazda 3 navduši - ne samo zaradi zelo zanimivo oblikovanega zadnjega dela z zajetnima stebričkoma, pač pa tudi zaradi všečne evolucije Mazdinega oblikovalskega jezika. Tudi notranjost očara - zaradi čistih in minimalističnih oblik armaturne plošče, zaradi na otip zelo kakovostnih materialov in vzorne ergonomije voznikovega prostora. Pri Mazdi ne skrivajo, da z novo trojko ciljajo na zahtevnejše kupce, a davek na ta premik plačata prostornost in uporabnost: na zadnji klopi je prostor za kolena in glave odmerjen dokaj skopo, predvsem pa je počutje zaradi ozkih bočnih stekel precej temačno in utesnjeno. Tudi vidljivost iz avta - predvsem nazaj - je slaba. Uporabnost prtljažnika, ki je sicer le za nekaj litrov manjši od prtljažnika v prejšnji generaciji mazde 3, kazi visok nakladalni rob, vse skupaj pa bo verjetno od nakupa odvrnilo marsikaterega kupca, ki od avta pričakuje več uporabnosti in prilagodljivosti.

Tudi notranjost očara - zaradi čistih in minimalističnih oblik armaturne plošče, zaradi na otip zelo kakovostnih materialov in vzorne ergonomije voznikovega prostora.

Stroj s starinskim značajem in najsodobno tehniko

Po svoji poti pri Mazdi že nekaj časa stopajo tudi pri motorjih: zaenkrat je avto na voljo le z 2-litrskim bencinskim dvovaljnikom s starinskim značajem in najsodobno tehniko: brez pomoči turbinskega polnilnika motor zmore (le) 90 kW, moč pa na prednji kolesi - prek ročnega menjalnika z zelo natančnimi in kratkimi gibi prestavne ročice - podaja zelo zvezno in linearno. Motor je zelo dobro zvočno zadušen, pa tudi zelo učinkovit: tudi zaradi samodejnega odklopa dveh valjev ob manjših obremenitvah in blagega hibridnega sistema poraba goriva le redko seže prek 8 l/100 km, brez večjega naprezanja pa lahko dosežemo manj kot 7 l/100 km.

Mazda 3 s tem motorjem - na zmogljiv, tehnično inovativen in gospodaren bencinski motor skyactive X bo treba še počakati - ni športnik, čeprav bi glede na odlično podvozje prenesla bistveno več moči. Čvrsta karoserija in skrbno umerjeno podvozje ter vzmetenje zagotavljata zelo natančno in lahkotno vodljivost, med ovinki ni težko najti - in obdržati - pravilne linije. Zelo uravnoteženo vzmetenje je dopolnjeno z dobro zvočno zatesnjenostjo potniške kabine. Odlično.
Novo mazdo 3 lahko dobite v dveh osnovnih opremskih različicah in z dodatnimi paketi opreme ter dodatkov; preskusna mazda 3 je bila opremljena z bogatim naborom varnostnih sistemov, ki pozorno gledajo na cesto pred in za avto - ki med drugim tudi ne pustijo, da bi se avto preveč približal oviri ali spredaj vozečemu avtu. Ob paketu stilskih in prestižnih dodatkov (tudi z usnjem na sedežih in armaturni plošči) ne ostane več veliko neizpolnjenih želja: zato je cena 25.290 evrov visoka le na prvi pogled.

Na pogled nova mazda 3 navduši - ne samo zaradi zelo zanimivo oblikovanega zadnjega dela z zajetnima stebričkoma, pač pa tudi zaradi všečne evolucije Mazdinega oblikovalskega jezika.

Pod črto ...

Mazda 3 je rahločuten avto, ki popiha na dušo zahtevnejšim voznikom. A takšen značajski premik pomeni tudi manj družinske uporabnosti: zanimivo bo opazovati odziv kupcev.

Všeč nam je +

izrazna in všečna oblika, odlična vodljivost, bogata oprema

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, skromne zmogljivosti, preglednost iz avta

Uporabnost prtljažnika, ki je sicer le za nekaj litrov manjši od prtljažnika v prejšnji generaciji mazde 3, kazi visok nakladalni rob.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 90 kW (122 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 213 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 446 cm, širina: 179,5 cm, višina: 143,5 cm, medosna razdalja: 272,5 cm, masa praznega vozila: 1349 kg, dovoljena skupna masa: 1875 kg, prtljažnik: 358 - 1026  l, posoda za gorivo: 51  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 197 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,4 s, normna poraba goriva kombinirano (WLTP): 6,3 l/100 km, izpust CO2: 142 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena: Mazda Motors Slovenija 25.290 EUR
Čvrsta karoserija in skrbno umerjeno podvozje ter vzmetenje zagotavljata zelo natančno in lahkotno vodljivost, med ovinki ni težko najti - in obdržati - pravilne linije.

 

Ključne besede


TestTest avtaMazdaMazda 3