Nova mazda 3, dolgoletna stalnica Mazdine družinske ponudbe, je dobila kupejevsko obliko, filigransko natančno vodljivost in kar nekaj avtomobilskega prestiža. Kaj je s tem izgubila?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Preprosto lepa, skrivnostno lepa ...
Na pogled nova mazda 3 navduši - ne samo zaradi zelo zanimivo oblikovanega zadnjega dela z zajetnima stebričkoma, pač pa tudi zaradi všečne evolucije Mazdinega oblikovalskega jezika. Tudi notranjost očara - zaradi čistih in minimalističnih oblik armaturne plošče, zaradi na otip zelo kakovostnih materialov in vzorne ergonomije voznikovega prostora. Pri Mazdi ne skrivajo, da z novo trojko ciljajo na zahtevnejše kupce, a davek na ta premik plačata prostornost in uporabnost: na zadnji klopi je prostor za kolena in glave odmerjen dokaj skopo, predvsem pa je počutje zaradi ozkih bočnih stekel precej temačno in utesnjeno. Tudi vidljivost iz avta - predvsem nazaj - je slaba. Uporabnost prtljažnika, ki je sicer le za nekaj litrov manjši od prtljažnika v prejšnji generaciji mazde 3, kazi visok nakladalni rob, vse skupaj pa bo verjetno od nakupa odvrnilo marsikaterega kupca, ki od avta pričakuje več uporabnosti in prilagodljivosti.
Stroj s starinskim značajem in najsodobno tehniko
Po svoji poti pri Mazdi že nekaj časa stopajo tudi pri motorjih: zaenkrat je avto na voljo le z 2-litrskim bencinskim dvovaljnikom s starinskim značajem in najsodobno tehniko: brez pomoči turbinskega polnilnika motor zmore (le) 90 kW, moč pa na prednji kolesi - prek ročnega menjalnika z zelo natančnimi in kratkimi gibi prestavne ročice - podaja zelo zvezno in linearno. Motor je zelo dobro zvočno zadušen, pa tudi zelo učinkovit: tudi zaradi samodejnega odklopa dveh valjev ob manjših obremenitvah in blagega hibridnega sistema poraba goriva le redko seže prek 8 l/100 km, brez večjega naprezanja pa lahko dosežemo manj kot 7 l/100 km.
Mazda 3 s tem motorjem - na zmogljiv, tehnično inovativen in gospodaren bencinski motor skyactive X bo treba še počakati - ni športnik, čeprav bi glede na odlično podvozje prenesla bistveno več moči. Čvrsta karoserija in skrbno umerjeno podvozje ter vzmetenje zagotavljata zelo natančno in lahkotno vodljivost, med ovinki ni težko najti - in obdržati - pravilne linije. Zelo uravnoteženo vzmetenje je dopolnjeno z dobro zvočno zatesnjenostjo potniške kabine. Odlično.
Novo mazdo 3 lahko dobite v dveh osnovnih opremskih različicah in z dodatnimi paketi opreme ter dodatkov; preskusna mazda 3 je bila opremljena z bogatim naborom varnostnih sistemov, ki pozorno gledajo na cesto pred in za avto - ki med drugim tudi ne pustijo, da bi se avto preveč približal oviri ali spredaj vozečemu avtu. Ob paketu stilskih in prestižnih dodatkov (tudi z usnjem na sedežih in armaturni plošči) ne ostane več veliko neizpolnjenih želja: zato je cena 25.290 evrov visoka le na prvi pogled.
Pod črto ...
Mazda 3 je rahločuten avto, ki popiha na dušo zahtevnejšim voznikom. A takšen značajski premik pomeni tudi manj družinske uporabnosti: zanimivo bo opazovati odziv kupcev.
Všeč nam je +
izrazna in všečna oblika, odlična vodljivost, bogata oprema
Ni nam všeč -
prostor na zadnji klopi, skromne zmogljivosti, preglednost iz avta
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 90 kW (122 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 213 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 446 cm, širina: 179,5 cm, višina: 143,5 cm, medosna razdalja: 272,5 cm, masa praznega vozila: 1349 kg, dovoljena skupna masa: 1875 kg, prtljažnik: 358 - 1026 l, posoda za gorivo: 51 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 197 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,4 s, normna poraba goriva kombinirano (WLTP): 6,3 l/100 km, izpust CO2: 142 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km. |
Cena: | Mazda Motors Slovenija 25.290 EUR |