anta fe v četrti generaciji izstopa s skladno in všečno obliko, s katero se lahko postavi ob bok prestižnejšim tekmecem. Se lahko tudi s tehniko?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Velik in dobro opremljen
Največji Hyundaijev cestni terenec je naredil velik preskok pri svoji obliki: od začetne samosvoje, polarizirajoče oblike z značilno prečno postavljeno kljuko na prtljažnih vratih se je skozi leta prelevil v avto, ki svojo družinsko pripadnost izpričuje predvsem z veliko prednjo masko in deljenimi žarometi, svojo podobo pa krepi z izbočenimi blatniki in s poudarjenimi kromiranimi obrobami stekel. Novi santa fe ni daljši od predhodnika, ima pa daljšo medosno razdaljo, kar se pozna v potniški kabini, kjer je v 5-sedežni različici – na voljo je tudi 7-sedežna – na zadnji klopi veliko prostora za kolena. Na sredini armaturne plošče ima svoje mesto 8-palčni dobro pregleden zaslon, upravljanje celotnega infotainment sistema pa je zelo enostavno: ali z gumbi ali na dotik.
8-stopenjski samodejni menjalnik in učinkovit štirikolesni pogon
Prtljažni prostor je lahko dostopen, ima visoko postavljeno dno, vanj pa gre 625 litrov prtljage – 40 litrov več kot pri predhodniku. Avto v najzmogljivejši različici poganja že dobro znani 2,2-litrski turbo dizelski motor s 143 kW, ki seveda izpolnjuje najnovejši okoljevarstveni standard 6d temp. Novost je 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki prestavlja uglajeno in je dobro usklajen z velikim navorom motorja, voznik pa lahko prestavlja tudi ročno z obvolanskima ročicama. Na delovanje menjalnika lahko voznik vpliva z izbiro voznega programa (smart, eco, sport, comfort). Prenos moči je na vsa štiri kolesa z naprednim štirikolesnim pogonom, ki prilagaja porazdelitev navora glede na izbrani vozni program in načinu vožnje. Sistem deluje zelo učinkovito, prenos moči je tudi na zelo spolzki podlagi zelo učinkovit. To je pomembno tudi pri morebitni vleki priklopnika, ki lahko tehta do 2 toni.
Santa fe je masivno grajen avto – prazen tehta več kot dve toni. To se pozna tudi v vožnji. Njegovo upravljanje je sicer lahkotno in tudi dovolj natančno, tudi lega na cesti je zelo zanesljiva z ne prevelikim nagibanjem karoserije, a vendarle santa fe ni avto za hitrostne rekorde.
Z najboljšo opremo impression ima santa fe serijsko vgrajene vse asistenčne sisteme, ki so na voljo: spisek je impresivno dolg, prav tako pa vse naprave in opremo za večje udobje in prestižnost.
Za vse skupaj je treba odšteti 50 evrskih tisočakov. Na prvi pogled veliko, a glede na zmogljivosti in opremljenost je to konkurenčna cena.
Pod črto ...
Hyundai santa fe prepriča tako s svojo podobo kot s tehniko. Veliko sodobnih asistenčnih naprav, motor, menjalnik in štirikolesni pogon pa avtu dajejo vse tisto, kar mora imeti cestni terenec.
Všeč nam je +
prostorna kabina in prtljažnik, prožen motor, učinkovit štirikolesni pogon, bogata oprema
Ni nam všeč -
okretnost, precejšnja masa avta
Tehnični podatki
MOTOR IN PRENOS MOČI: | dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 2199 cm³, največja moč: 147 kW (200 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 440 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni 8-stop. menjalnik. |
MERE IN MASA: | dolžina: 477 cm, širina: 189 cm, višina: 168 cm, medosna razdalja: 276,5 cm, masa praznega vozila: 2046 kg, dovoljena skupna masa: 2407 kg, prtljažnik: 625 – 1695 l, posoda za gorivo: 64 l. |
ZMOGLJIVOSTI: | največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,5/7,4/6,2 l na 100 km, izpust CO2: 162 g/km, poraba na testu: 8 l/100 km. |
CENA: | Hyundai avto trade: 50.300 EUR |