Najboljša za volanom polagata na srce: Sprostite se in si zaupajte

Pogovarjali smo se z lanskima zmagovalcema izbora Najboljši za volanom Ano Menegalija in Maticem Tovornikom. Po njunem mnenju je recept za uspeh na izboru sproščenost in zaupanje v svoje znanje.


Kako se vama je spremenilo življenje po zmagi na AMZS izboru Najboljši za volanom? 

Ana: Po zmagi sem zaradi glavne nagrade lahko postala bolj samostojna, hkrati pa je zmaga prinesla tudi dodatno odgovornost, ker je del poslanstva zmagovalca tudi osveščanje ljudi okoli sebe o varnosti v prometu.

Matic: Življenje kot samo se mi ni spremenilo kaj dosti. So pa bili moji prijatelji in sokrajani zelo veseli oziroma ponosni, da je nekdo iz tako majhnega kraja, kot je Planina pri Sevnici, lahko zmagal na tekmovanju, kjer sodelujejo mladi iz celotne Slovenije, ter da sem na evropskem tekmovanju dosegel 5. mesto. Prav tako ni zmanjkalo vprašanj o tem, kakšna je bila izkušnja in kako je potekalo vse skupaj, zato sem prepričan, da se jih bo veliko udeležilo tekmovanja.

Najboljši za volanom 2023 Matic Tovornik (levo): "Vsem, ki se bodo udeležili izbora za najboljšega mladega voznika, bi svetoval, da naj se sprostijo in uživajo skozi celotno tekmovanje, kakorkoli se bo razpletlo, bo na koncu izkušnja fenomenalna."

Kako sta izkušnje, ki sta jih pridobila na tekmovanju, prenesla v vsakdanje življenje, na cesto?

Ana: Znanje z vseh nalog, ki smo jih opravljali na polfinalu in finalu, lahko uporabim na cesti. Pomembno pa je seveda tudi ohranjanje mirnosti, varna vožnja in znanje prve pomoči ter cestnoprometnih predpisov. Zagotovo lahko izkušnje s finalne vožnje in vožnje na mednarodnem tekmovanju na Dunaju uporabim tudi pri vožnji pod posebnimi pogoji, recimo v snegu in pri nizkih temperaturah.

Matic: Menim, da biti dober voznik pomeni zavedanje, da na cesti nikoli nisi najboljši in da sprejmeš dejstvo, da se o vožnji lahko vedno naučiš nekaj novega in koristnega. Že pred tekmovanjem sem z AMZS Centra varne vožnje na Vranskem odnesel kup koristnih informacij in napotkov o vožnji. Nič drugače ni bilo na tekmovanju, ko so inštruktorji varne vožnje in celotna ekipa AMZS pripravili sicer tekmovalni, a hkrati sproščen dogodek. Tam smo počeli stvari, ki jih v vsakdanjem življenju pri vožnji po cesti ne moreš početi in prav zato je bilo toliko bolj zanimivo in hkrati poučno. Sam zmage niti nisem pričakoval, sem pa vedel, da bom z Vranskega odšel vsaj z noro izkušnjo in kupom novega znanja.

Fordovo pumo sta lahko že dobro spoznala. Kaj so njene največje prednosti in kaj morda slabosti?

Ana: Največje prednosti so varnost, način vožnje, nizka poraba, udoben in topel ambient, prostornost in dodatna oprema. Slabost je morda edino ta, da jo bom vozila samo eno leto.

Matic: Ob prejetju Fordove pume sem bil izredno vesel in vedel sem, da ne bo ostala neizkoriščena. Pred tem si nisem nikoli mislil, da bom že tako kmalu imel nov avto. Ford Puma je sedaj z mano že skoraj eno leto in moram reči, da sem se nanjo kar malo navezal in jo bo težko vrniti nazaj. Enostavno je vsestranski avto. V njej brez težav peljem še štiri prijatelje in še vedno ostane nekaj prostora za prtljago, prav tako mi je všeč, da je avto malo višji, najbolj pa mi je všeč gretje sedežev in volana, ki je v hladnih zimskih mesecih prišlo še kako prav. 

Kam sta se z avtomobilom najprej zapeljala po zmagi na tekmovanju in kakšne poti še načrtujeta?

Ana: Najprej po zmagi sem se zapeljala domov, nato pa na družinsko kosilo, da smo proslavili zmago. Načrtujem še nekaj izletniških poti po Sloveniji in morda tudi nekaj kratkih v tujino.

Matic: Kot sem povedal že v intervjuju takoj po zmagi, sem se najprej zapeljal domov, saj še nisem mogel popolnoma dojeti, da je dejansko zdaj to moj prevoz za naslednje leto. Puma je v večini z mano na vsakdanjih poteh v službo in po drugih opravkih. Nekih izletov do zdaj z njo še nisem opravil, prav tako pa jih ne načrtujem v bližnji prihodnosti. Mogoče pa se bomo s prijatelji odpravili kam za konec, preden se s Pumo razideva.

Kakšna voznika bi rekla, da sta?

Ana: Sem mirna in defenzivna voznica. Vozim po pravilih in tako, da je varno zame in za vse udeležence v prometu. Vedno pa smo lahko še boljši, zato redno obnavljam znanje predpisov in prve pomoči ter sem v prometu vedno pozorna na vse udeležence.

Matic: Sam bi se ocenil kot dobrega voznika. So pa trenutki, ko tudi sam nisem zadovoljen s svojimi impulzivnimi reakcijami. Na splošno menim, da smo mladi boljši vozniki. Enostavno je sedaj proces pridobitve vozniškega izpita takšen, da mlade pripravi na nepredvidljive trenutke.

Najboljši za volanom 2024: rešite spletni test, soočite se z izzivi na poligonu in osvojite Oplovo corso ali katero drugo nagrado!

Kako se soočata s stresnimi in kritičnimi situacijami v prometu?

Ana: S stresnimi situacijami se poskušam soočati s čim bolj mirno glavo.

Matic: Menim, da se s kritičnimi situacijami soočam kar dobro. Zdi se mi, da ostanem miren tudi v stresnih situacijah, pa naj bo to med vožnjo v zasebnem času ali v službi.

Kaj so po vajinem mnenju ključni izzivi na področju prometne varnosti?

Ana: Predvsem uporaba telefonov v avtu. Skoraj vsak voznik pri rdeči luči na semaforju gleda v telefon. To zmanjšuje njihovo pozornost in odzivnost. Zelo podobno kot alkohol; izziv je tudi zmanjšati število alkoholiziranih voznikov.

Matic: Glede na moje izkušnje mislim, da se na področju prometne varnosti soočamo z več izzivi. Med njimi so neupoštevanje prometnih predpisov, hitra vožnja, vožnja pod vplivom alkohola in vpliv tehnološkega napredka na voznike. Menim pa, da se vse našteto pri novih generacijah voznikov upošteva bolj dosledno.

Kaj vaju je privabilo k sodelovanju na izboru Najboljši za volanom?

Ana: Za tekmovanje sem izvedela od prijateljice, ki je na tekmovanju že zmagala nekaj let nazaj. Odločila sem se sodelovati, ker se mi je zdelo, da dobro vozim in na koncu se je dobro izšlo.

Matic: Sam sem se tekmovanja udeležil že dve leti prej, torej 2021. Žal se mi takrat ni uspelo uvrstiti v finale. Sprva so me vsekakor privabile dobre nagrade za vse finaliste v izboru za naj voznika, vendar sem kmalu spoznal, da je vsekakor bolj pomembna izkušnja. Zato sem se lansko leto udeležil tekmovanja veliko bolj sproščeno.

Ana in Matic sta se udeležila tudi FIA mednrodnega tekmovanja Best Young Driver na Dunaju.

Sta verjela, da lahko zmagata? Kakšna so bila vajina pričakovanja?

Ana: V tekmovanje nisem šla z mislijo na zmago. Odločila sem se sodelovati po najboljših močeh in se hkrati čim več naučiti. Želela sem se imeti lepo in spoznati, kje pri moji vožnji je še prostor za izboljšavo. Verjetno je ravno sproščenost pripomogla k dobremu rezultatu.

Matic: Sprva si zmage nisem mogel niti predstavljati. Ko pa sem po končanem polfinalu videl rezultate in ugotovil, da sem se od vseh 50 polfinalistov uvrstil prvi, sem vedel, da imam v finalu možnost zmage.

Kakšen nasvet ali morda celo recept za uspeh imata za letošnje polfinaliste?  

Ana: Najbolje je, da je voznik čim bolj sproščen in prepričan v svoje znanje. Pretirana živčnost je nepotrebna, naloge so zelo simpatične, AMZS ekipa pa še bolj.

Matic: Vsem, ki se bodo udeležili izbora za najboljšega mladega voznika, bi svetoval, da naj se sprostijo in uživajo skozi celotno tekmovanje, kakorkoli se bo razpletlo, bo na koncu izkušnja fenomenalna.

Zakaj bi moral po vajinem mnenju vsak mladi voznik sodelovati na izboru Najboljši za volanom?

Ana: Vsak voznik bi moral sodelovati na izboru, saj si lahko tako dokaže, da je dober voznik. Tisti, ki jim morda znanja malce primanjkuje, se lahko od tekmovanja veliko naučijo, tisti, ki pa svoje znanje dokažejo, pa lahko prejmejo zelo lepe nagrade. V vsakem primeru pa je izkušnja takega tekmovanja izjemno zabavna, sodelovala sem pri dobro sestavljenih nalogah, preizkušala svoje znanje in spoznala sem veliko novih ljudi, tako da se res izplača poizkusiti.

Matic: Vsak mladi voznik bi moral sodelovati na izboru Najboljši za volanom, ker je to super priložnost za izboljšanje voznih spretnosti in naučiti se več o varni vožnji. Dogodki, kot je ta, spodbujajo varno vožnjo in poudarjajo pomembnost prometne varnosti. Poleg tega lahko sodelovanje omogoči spoznavanje novih ljudi in izmenjavo izkušenj ter nasvetov, kar lahko pripomore k zmanjšanju prometnih nesreč med mladimi vozniki.

Najboljša za volanom 2023 Ana Menegalija: "Najbolje je, da je voznik čim bolj sproščen in prepričan v svoje znanje. Pretirana živčnost je nepotrebna, naloge so zelo simpatične, AMZS ekipa pa še bolj."

Kaj trenutno počneta in kakšne načrte imata za prihodnost? 

Ana: Trenutno še študiram in sodelujem pri veliko različnih projektih. V prihodnosti upam, da postanem še boljša voznica, hkrati pa se veselim vseh nadaljnjih tekmovanj, saj se mi osveščanje mladih o varnosti v prometu zdi zelo pomembno.

Matic: Trenutno sem zaposlen kot policist na Policijski upravi Novo mesto, zato sem tudi vsakodnevno v stiku s prometom in njim povezanimi dogodki. Konec leta začnem še z izrednim šolanjem na fakulteti v Ljubljani. Vsekakor pa bi nekje v prihodnosti rad postal inštruktor varne vožnje in se pridružil ekipi AMZS na Vranskem, ker je njihova energija pri delu res fenomenalna.