Več kot 1500 sodelujočih mladih voznikov in voznic pomeni zelo dober odziv, saj pri naši akciji ni šlo samo za preprosto spletno prijavo, temveč ob prijavi tudi že za začetek reševanja spletnega testa. Vanj so morali mladi vložiti kar nekaj truda in pošteno napeti svoje možgane; vprašanja niso bila enostavna, predvsem pa so morali mladi nanje odgovarjati hitro. Za reševanje sklopa 20 vprašanj s področja avtomobilizma, cestno-prometnih predpisov, motoroznanstva, poznavanja AMZS in nudenja pomoči na cesti so imeli na voljo 250 sekund. Reševanje smo jim delno olajšali z izbiro enega od treh ponujenih odgovorov, a dobre 4 minute hitro minejo, če je treba o odgovorih vsaj malo razmišljati.
Bojazni, da bi bila vprašanja prenostavna ali da bi se ponavljala oziroma da bi si mladi med seboj lahko sporočali odgovore, so bila odveč. Kombinacija nabora več kot 600 različnih vprašanj z različnih področij in ustrezen računalniški algoritem, ki je vprašanja različnih sklopov zmešal med seboj, je bila dovolj učinkovita, da je bilo za uspešno reševanje spletnega testa res potrebno znanje.
Tudi zato smo bili pozitivno presenečeni – tako nad odzivom kot nad znanjem sodelujočih mladih. Od 1500 sodelujočih mladih jih je devet (9) pravilno in v času manj kot 250 sekund odgovorilo na vseh 20 vprašanj spletnega testa. Med temi devetimi so bila tri dekleta in šest fantov, kar se nam tudi zdi zanimiv rezultat – avtomobilizem očitno ni povsem moška oziroma fantovska zadeva, pač pa zanima tudi dekleta.
Če je bilo takšnih, ki so povsem pravilno odgovorili na vseh 20 vprašanj, le devet, pa je na 19 vprašanj pravilno odgovorilo 50 sodelujočih. Ostalih 41 mladih, ki so se uvrstili na praktični del tekmovanja, smo z žrebom izbrali med številnimi sodelujočimi, ki so pravilno in v razpoložljivem času odgovorili na 90 odstotkov oziroma na 18 vprašanj od dvajsetih – teh pa je bilo še precej več.
Meja za uvrstitev v praktični del tekmovanja je bila torej postavljena dokaj visoko – tisti z 20 in 19 pravilnimi odgovori (od dvajsetih) so se zagotovo uvrstili v nadaljevanje tekmovanja, med tistimi z 18 pravilnimi odgovori pa smo morali izžrebati sodelujoče.
Kako naprej?
100 mladih, ki je doseglo največ točk v spletnem preskusu, smo že obvestili, da so bili izbrani za nadaljevanje tekmovanja.
Vsa polfinalna tekmovanja bodo potekala na poligonu AMZS centra varne vožnje na Vranskem; po prvem polfinalu v torek 25. aprila še ob torkih na datume 9., 16., 23. in 30. 5. V vsakem polfinalu bo sodelovalo 20 mladih, ki jih bomo razporedili v skupine, te pa se bodo potem izmenično spopadale s šestimi zahtevnimi in ločenimi vajami na poligonu na Vranskem. Iz vsakega od petih polfinalnih tekmovanj se bosta v veliki finale uvrstila po dva najboljša; v petek 2. junija popoldan se bo tako na Vranskem med seboj pomerilo 10 najboljših iz polfinalnih tekmovanj. Po napornem popoldnevu, v katerem bo moralo 10 finalistov pokazati še več znanja in spretnosti kot na polfinalnih tekmovanjih, bomo tako končno dobili zmagovalca oziroma zmagovalko – in s tem tudi najboljšega mladega voznika ali voznico v Sloveniji.
Mlade polfinaliste zagotovo zanima, kaj bodo morali pokazati budnim očesom ocenjevalcev izbora, a o izzivih in nalogah seveda ne smemo govoriti. Lahko le napovemo, da bodo morali mladi pokazati veliko spretnosti pri vrtenju volana, veliko natančnosti pri oceni dimenzij avtomobila, dokazati bodo morali, da bi na cesti znali pomagati, pa tudi prepričati ocenjevalce, da poznajo avtomobile in tehniko.
Na Vranskem bo torej prihodnji mesec dni zanimivo in zabavno. Kdor si želi polfinale in finale ogledati od blizu, je seveda vabljen, dogajanje in rezultate pa lahko spremljate tudi prek naše spletne strani.
Stotim najboljšim po prvem delu izbora čestitamo za dosežen uspeh, hkrati pa jih opozarjamo: zdaj se začne zares!
Izziv tudi za izkušene voznike
Bi znali odgovoriti na nekaj vprašanj iz spletnega testa?
Ker je bil spletni test namenjen le mladim voznikom – za reševanje so se morali prijaviti s svojo letnico rojstva –, so bila vprašanja iz spletnega testa vidna le njim. A za pokušino, na kakšna vprašanja so morali znati odgovoriti mladi, tokrat objavljamo deset naključnih vprašanj iz spletnega testa. Bi nanje izkušeni oziroma starejši vozniki znali pravilno odgovoriti?
- Skupna dolžina osebnega vozila s prikolico je 16 m, največja dovoljena masa je 3.800 kg. Ali smete z vozniškim dovoljenjem kategorije B voziti to skupino vozil? (Pravilen odgovor: Ne, ker vozilo presega maso 3500 kg.)
- Kaj omogoča trapezna oblika krmiljenja sprednje preme? (Pravilen odgovor: Različen zasuk prednjih koles med zavijanjem.)
- Kaj je naloga DPF filtra? (Pravilen odgovor: Čiščenje trdih sajastih delcev v izpuhu.)
- S povprečno hitrostjo 90 km/h v 20 minutah prevozim … (Pravilen odgovor: 30 kilometrov.)
- Heimlichov prijem izvajamo pri … (Pravilen odgovor: Pri popolni zapori dihalne poti.)
- “Katrca” je bilo ljudsko ime za avto … (Pravilen odgovor: Renault 4.)
- Od katerega leta morajo imeti avtomobili, homologirani v EU, obvezno vgrajen protiblokirni zavorni sistem ABS? (Pravilen odgovor: Od leta 2004.)
- Zakaj so avtomobilske pnevmatike črne? (Pravilen odgovor: Zaradi vsebnosti saj v gumeni zmesi.)
- Kdo je lastnik avtomobilskega izdelovalca oziroma blagovne znamke Volvo? (Pravilen odgovor: Kitajska korporacija Geely.)
- Po kateri živali je ime dobil Porschejev športni terenec macan? (Pravilen odgovor: Po indonezijskem tigru.)