Na dan, ko je vlada podaljšala veljavnost vseh dosedanjih protikoronskih omejitev in nad naše glave postavila semafor, pri katerem bomo veseli, ko bomo zapeljali v rdečo, je težko razmišljati o čem drugem kot o koronastrahu, koronatežavah in koronaskrbeh. Ob rednem delu in skrbi za zdravje moramo čez dan popravljati poslovne načrte, zvečer pa iz osebnega koledarja za prihodnje leto črtati želje in pričakovanja.
Številne omejitve nas prizadenejo različno: nekateri najbolj pogrešajo športne dvorane ali v tem času smučanje, spet drugi trgovine in gostilne, vsi pa več družabnih stikov. Med omejitvami, ki nas pestijo že nekaj časa - in nas očitno še nekaj časa bodo -, se prepoved prehajanja občinskih meja niti ne zdi tako grozna - vsaj na papirju. Avto je spet postal edino sredstvo osebne mobilnosti (če ne štejemo nog ali kolesa), a vsem tistim, ki nam je avto v resnici več kot le sredstvo mobilnosti, se zdijo občinske meje vse bolj tesnobno ozke. Svoboda gibanja, možnost, da greš kadarkoli lahko kamorkoli, ob koncu stoletja avtomobila kar naenkrat ni več samoumevna. Neka voznica je na enem od družabnih omrežij zapisala, da je v avto posedla otroke in so se šli malo peljat naokoli. Kar tako, da ne pozabijo, kako fino je. Jo povsem razumem.
Bo kmalu bolje? Srčno upam, da bomo čim prej premagali to krizo in da se v življenje vrnejo tiste “normalne” težave in skrbi. Da se bomo na primer lahko začeli ukvarjati z načrti in predlogi nenavadno aktivnega ministra za infrastrukturo, ki je napovedal, da bo znižal kazni za prometne prekrške, ker se niso izkazale za učinkovite; z zanimanjem bomo seveda spremljali, če bodo nižje kazni kaj učinkovitejše. Prav tako nas zelo zanima, kako se bo obnesla napovedana splošna prepoved prehitevanja tovornih vozil na avtocesti od Šentilja do Kopra; upam, da bomo na izvozih našli luknje v kilometrskih tovornih vlakih na desnem pasu. Pozorno bomo spremljali tudi, kako bosta novi zakon o davku na motorna vozila in ukinitev davka na “luksuzna vozila” vplivala na naš avtomobilski trg; se bodo avtomobili pocenili, bo zrasla prodaja električnih avtov, si bomo lahko privoščili boljše (in s tem varnejše) avtomobile?
Skratka, ob koncu tega nenavadnega leta vam v imenu uredništva Motorevije želim zares veliko zdravja in sreče v letu 2021 - in čimprejšnji povratek v normalnost!