Kako Slovenci kupujemo rabljene avtomobile? Kaj nam je najpomembnejše pri nakupnih odločitvah? Kje iščemo ponudbe? Kaj nas pred nakupom najbolj skrbi? Na ta in še nekatera vprašanja je v anketi AMZS odgovorilo skoraj 2000 anketirancev …
Lani smo Slovenci pokupili približno 54.000 novih avtomobilov (v resnici malo manj, ker jih je šlo nekaj v izvoz), a hkrati je lastnika zamenjalo tudi malce več kot 200.000 rabljenih vozil. Trg rabljenih avtomobilov torej tudi v koronskem času ostaja živahen, čeprav so omejitve in spremenjene mobilnostne navade vplivale tudi na povpraševanje in ponudbo.
Nakup rabljenega avtomobila zagotovo ni tako preprost kot nakup kakšne druge dobrine manjše vrednosti. Avto je že sam po sebi zapleten sklop mehanskih delov, na katerega delovanje močno vpliva obraba, zato se pri rabljenih avtomobilih vse vrti okoli tehnične brezhibnosti ali napak, okoli prevoženih kilometrov, pa seveda tudi okoli cene.
A našo anketo, na katero je odgovorilo 1978 ljudi, od katerih je bilo 82 odstotkov moških, smo vendarle začeli z vprašanjem, zakaj se sploh odločamo za nakup rabljenega avtomobila - in ne za nakup novega? 66 odstotkov vprašanih je izbralo odgovor “zaradi nižje cene v primerjavi z novim”, kar je logično in pričakovano. A hkrati 29 odstotkov vprašanih tako skrbi izguba vrednosti novih vozil, da bi zaradi tega raje izbrali rabljenega.
Prevladujoč položaj spletnih oglasov
Slovenci se pri pregledovanju ponudbe oziroma pri iskanju rabljenega avtomobila najbolj zanašamo na spletno stran avto.net; tam ponudbo pregleduje kar 87 odstotkov vprašanih. S 5 odstotki ji sledijo tuje spletne strani oziroma spletni oglasniki, 4 odstotki vprašanih avto izbere na priporočilo prijatelja, 2,1 odstotka vprašanih pa rabljene avtomobile išče po spletnih straneh naših avtomobilskih trgovcev. Ostali spletni ponudniki rabljenih avtomobilov imajo zelo majhen delež.
Najraje od lastnika
Zanimiv se nam zdi odgovor na vprašanje, od koga bi najraje kupili rabljen avto: 45 odstotkov vprašanih pravi, da najraje od fizične osebe oziroma neposredno od lastnika avta. Od pravne osebe, torej od registriranega trgovca z rabljenimi avtomobili, bi avto kupilo 23 odstotkov vprašanih, ostalim pa to ni pomembno. Je pa kar 63 odstotkov vprašanih odgovorilo, da nakupni proces opravijo sami, 33 odstotkov pa, da si pri tem pomagajo z znanci in prijatelji.
Dobra ohranjenost in število kilometrov
Pri nakupu rabljenega avtomobila je vprašanim najpomembnejša dobra ohranjenost (40,5 odstotka), nato pa število prevoženih kilometrov (39,1 odstotka). Za 7,1 odstotka vprašanih je pomembno, da gre za nakup od prvega lastnika, za 6,9 odstotka vprašanih, pa da ima avto potrjeno servisno knjižico.
Skrite napake?
Med največjimi neznankami pri nakupu rabljenega avta je zagotovo njegovo tehnično stanje. To skrbi tudi naše anketirance: 33,8 odstotka jih najbolj skrbi, da ima avto skrite napake, 28,3 odstotka, da ni bil ustrezno servisiran in 25,4 odstotka, da nima realnega stanja kilometrov.
Realne kilometre in tehnično stanje 34 odstotkov anketirancev preveri tako, da na ogled pridejo s strokovnjakom oziroma z mehanikom, 27 odstotkov jih pred nakupom zahteva preventivni tehnični pregled, 26 odstotkov pa meni, da imajo sami dovolj znanja in izkušenj, da ocenijo avto.
Odgovori, ki smo jih dobili na naša vprašanja, kar natančno orisujejo dogajanje na trgu rabljenih vozil, kjer letno lastnika zamenja več kot 200.000 vozil. Na koncu smo v anketi zastavili še vprašanje, kateri avto bi izbrali: rabljen avto z več kot 100.000 kilometri, ki je opremljen z naprednimi asistenčnimi sistemi, ali nov avto brez naprednih asistenčnih sistemov. Odgovor je pomenljiv predvsem za prodajalce novih avtomobilov: 68 odstotkov vprašanih bi raje izbralo rabljen, a varnostno dobro opremljen avto!
Slovenski trg rabljenih avtomobilov v številkah
V letu 2020 je pri nas zamenjalo lastnika približno 202.000 rabljenih vozil. V letu 2018 je bil trg rabljenih velik približno 215.000 vozil, kar pomeni, da se je trg rabljenih vozil v dveh letih nekoliko skrčil. |
V letu 2020 je bilo uvoženih 27.352 rabljenih vozil. Uničenih ali izvoženih je bilo 73.201 vozil, kar je 7000 vozil manj kot v letu 2010. |
Prirast novih in uvoženih rabljenih vozil je bil v 2020 za 26.000 vozil manjši kot v letu 2019 - predvsem zaradi manjše prodaje novih avtomobilov. To pomeni, da se je zaradi manjšega prirastka novih oziroma novejših vozil naš vozni park še bolj postaral. |