Tim Gajser je z zmago na zadnji dirki v italijanski Pietramurati šampionsko sklenil letošnje svetovno prvenstvo v elitnem razredu motokrosa MXGP. Svoj drugi zaporedni naslov svetovnega prvaka, že tretji v najmočnejši kategoriji, je sicer osvojil že v sredo na drugi od treh dirk v osrčju italijanskih Dolomitov, a je z zmago tudi v nedeljo le potrdil, kar je nakazal v drugem delu letošnjega svetovnega prvenstva: da je letos najhitrejši motokrosist na svetu.
Zaradi epidemioloških razmer smo se morali s Timom sicer pogovoriti prek video klica, a se Tim tudi v digitalnem svetu odlično znajde. Kljub temu je v pogovoru izpostavil tudi najslabšo plat letošnje sezone: odsotnost gledalcev na dirkah. Kaj je še povedal za Motorevijo?
Tim, je bilo težje osvojiti naslov svetovnega prvaka lani ali ga letos ubraniti?
Že večkrat sem povedal, da je res težko osvojiti naslov svetovnega prvaka, a braniti ga je še težje. Pričakovanja in pritiski so precej večji, vsi pričakujejo, da boš kot svetovni prvak ubranil ta naslov, da boš vseskozi zmagoval in bil ves čas v ospredju, zato je branjenje naslova težje.
Letos je bila res posebna sezona, spremenil se je ritem dirk - po tri dirke v osmih dneh -, spremenil se je način dirkanja: vse v enem dnevu, brez kvalifikacijske dirke. Kako ste se prilagodili?
Res je bilo letos veliko sprememb, na katere smo se morali vsi navaditi in se jim prilagoditi. Za posamezno dirko se je vse zgodilo v enem samem dnevu, urnik je bil zelo natrpan. To je pomenilo manj časa za nastavitev motorja, manj časa na progi, vse se je dogajalo zelo na hitro. Morda je bil to vzrok, da sem se na prvih tekmah po tistem dolgem premoru malce lovil in nisem bil dovolj sproščen. So pa bile razmere za vse tekmovalce nove in tudi enake.
Video: Še četrtič na tron ...
Odpeljali ste odličen zadnji del sezone, dobro ste tudi začeli. Najslabše vam je šlo v Kegumsu, še zlasti na zadnjih dveh dirkah, pa na prvi dirki v Faenzi. Kaj je bil vzrok? Zgolj vaše napake, morda težave z motociklom, kaj drugega?
Kot sem že rekel, mi je ta novi format dirk na začetku delal kar nekaj težav, nisem se počutil najbolje na motorju. Verjetno tudi zato, ker v tem premoru kar pet mesecev nismo tekmovali. Ko smo prišli v Latvijo, se mi je zdelo, kot da se je začela nova sezona. Zdi se mi, da sem bil na začetku kar malo pretrd na motorju, premalo sproščen. Rabil sem nekaj dirk, da sem prišel nazaj v svoj ritem. Naredil sem tudi nekaj napak, za en odstop je bila kriva okvara … Svoje je naredil tudi ritem treh zaporednih dirk v nedeljo, sredo in spet nedeljo. Fizično sicer nisem imel težav, psihično oziroma s koncentracijo pa je bilo kar težko. A po prvi letošnji zmagi v Mantovi se je vse postavilo na svoje mesto, nato sem samo povečeval svojo prednost z dirke v dirko - in na koncu osvojil naslov prvaka.
Spremljevalci prvenstva smo hitro opazili, da ste na primer na mivki precej izboljšali tehniko vožnje. Kdo je zaslužen za to?
Zagotovo najprej trening. Letos smo ogromno treningov naredili prav na mivki oziroma na peščenih podlagah. Pa ne samo v letošnji pripravljalni sezoni, tudi že prej. Ob tem smo veliko truda namenili tudi pravim nastavitvam motorja za mivko, ki so povsem drugačne kot za trdo podlago. Veliko treninga, dobra fizična pripravljenost, na kateri sva veliko delala z mojim kondicijskim trenerjem in dobro nastavljen motor so potem prinesli rezultate tako v Belgiji kot na ostalih peščenih progah.
Na vseh dirkah ste bili zelo hitri, tako na treningu kot na dirkah, kjer ste dosegli sedem najboljših časov na krog. Imeli pa ste kar nekaj težav s štarti. Kaj je povzročilo te težave?
Kot sem že rekel, sem se na prvih dirkah po ponovnem zagonu sezone malce lovil, ni bilo tiste konstantnosti v vožnjah in tudi ne na štartih. Uspela mi je na primer ena dobra vožnja, naslednja vožnja pa je bila slabša. Trdo smo delali, da bi bil bolj konstanten v vožnjah, kar nam je potem v drugi polovici sezone tudi uspelo. Začel sem nizati dobre štarte in potem je bilo tudi lažje segati po prvih mestih.
Kar nekajkrat ste padli. Ste jo res vedno odnesli brez poškodb ali pa ste jih le dobro skrivali in o njih niste govorili?
Tudi letos sem naredil kar nekaj napak, bili so tudi padci, ki so bili povsem nepotrebni. Na teh padcih sem dobil tudi nekaj manjših poškodb, a tega nisem javno omenjal. Nerad jamram o poškodbah ali bolečinah pred kamerami. Padci in poškodbe so sestavni del športa, skozi sezono pa sem se trudil, da bi jih bilo čim manj oziroma, da sem napake v naslednjih vožnjah odpravljal.
Letos smo pri spremljanju dirk opazili, da ste vozili malce bolj preudarno kot v prejšnjih sezonah. Zdi se, da ste postali bolj preračunljivi in da ste imeli pred očmi glavni cilj - končno uvrstitev v svetovnem prvenstvu.
Starejši kot sem, več izkušenj imam in več sezon imam za seboj. Začel sem se zavedati, da se prvenstva ne dobi na eni dirki, ampak na vseh dirkah v dolgi sezoni. Pomembno je, da si zdrav in nepoškodovan, treba je biti konstanten in treba je biti na štartu vseh dirk. Z leti in izkušnjami očitno postajam bolj zrel voznik, več uporabljam glavo. V preteklih letih je bilo drugače, na progi sem šel vedno na zmago in včasih tudi z glavo skozi zid. Vse bolj se učim na lastnih napakah. Trudim se, da jih ne ponavljam.
Kako je sploh potekalo prvenstvo v korona času? Kako ste potovali na dirke, kje ste stanovali, kako ste se izogibali stikom, ki vas bi lahko okužili s koronavirusom? Kako ste sodelovali s člani vašega moštva, ki so se tudi morali izogibati okužbi? Vas je bilo strah, da bi se okužili? Potovali ste tudi v Madrid, ko je bila tam praktično karantena.
Zelo naporna in težka sezona je za mano. Na večino tekem sva z mojim dekletom Špelo potovala sama z avtom. Le v Španijo in iz Španije v Belgijo sva potovala z letalom. Veliko časa sem preživel v avtu in ves čas smo se družili le z našo ekipo, s katero smo bili v svojem mehurčku. Med sezono smo opravili tudi veliko testiranj na prisotnost koronavirusa, mislim da jih je bilo kar 18 ali 20. Doma nisem bil že mesec in pol, saj smo potovali le s tekme na tekmo. Zares posebna sezona.
Kako je bilo dirkati pred praznimi tribunami? Vas je to kaj motilo? Ste dirkali drugače?
Zelo sem pogrešal svoje navijače! V lanski sezoni so bili slovenski navijači prisotni prav na vseh evropskih dirkah, še posebej glasni in vidni so bili prav na dirkah v Italiji. Tudi med dirko sem videl in slišal tisto neverjetno navijaško vzdušje, zato sem ga letos seveda pogrešal. A vemo, zakaj letos ni bilo navijačev in srčno upam, da bo prihodnjo sezono spet vse po starem in da bomo spet dirkali pred polnimi tribunami.
Podpisali ste novo pogodbo s Hondo? Lahko kaj več poveste o njej, predvsem koliko časa traja: več let ali dve leti, kot se tudi govori. Vodja moštva HRC Gariboldi je izjavil - do konca s Hondo. Je to res?
Moram poudariti, da sem izredno zadovoljen z mojo ekipo in s Hondo. Vsi trdno delamo, ti napori ter ure in ure testiranj pa so na koncu tudi poplačani z uspehi. Zato nisem okleval pri podpisu nove pogodbe: podpisal sem za dve leti in še za nekaj dodatnih let. Če bo šlo vse v pravo smer, mogoče ostanem pri Hondi do konca kariere …
Je z novo pogodbo odpisan superkros in nastopi v ZDA?
Neke sanje so še prisotne, še me malce vleče čez lužo, a ne več tako močno kot pred tremi ali štirimi leti. V mojem moštvu sem našel svoj tekmovalni dom in ne čutim potrebe, da bi ga zamenjal. Rad tekmujem, v dirkah in v druženju s člani svojega moštva pa zelo uživam. Zato sem tudi podaljšal pogodbo.
Pogodbo s Hondo je podaljšal tudi Mitch Evans in ob tem dejal, da upa, da bo svetovni prvak. Ali takšna ambicioznost kaj spreminja odnose znotraj moštva, kjer ste vi povsem jasno prvi voznik?
Mitch je še mlad voznik, dve leti mlajši od mene. Je zelo dober in še zlasti na začetku sezone, ko ni bil poškodovan, je pokazal odlične vožnje. Dobro se razumeva kot tekmovalca istega moštva in ostala bova sotekmovalca še najmanj dve leti. To je dobro, saj je hiter sotekmovalec zelo dobrodošel. V preteklih sezonah sem bil bolj ali manj sam pri razvoju dirkalnika, zdaj pa imam ob sebi Mitcha, ki tudi lahko veliko pripomore k razvoju motorja.
Imata z Mitchom Evansom enak material oziroma enako dobra motocikla?
Oba voziva enako dobra motorja, se pa najina motorja zelo razlikujeta zaradi različnih nastavitev. Z Mitchem imava zelo različni tehniki vožnje, on je tudi večji in težji, a pri Hondi nama nudijo vse, kar si želiva in zahtevava. Razlika je le v nastavitvah, vsak tekmovalec ima motor nastavljen po svojih željah. Meni Mitchev motor ne ustreza, njemu pa ne moj.
Po zadnji dirki v Pietramurati se niste vrnili domov, temveč ste ostali v Italiji na testiranjih. Koliko bo sploh časa za počitek? Kaj boste počeli?
Časa za počitek ne bo veliko. Po nedeljski zmagi sem bil en dan prost, v torek in sredo pa smo že testirali material za naslednjo sezono. Hondini inženirji so pripeljali kar nekaj novosti in z novim materialom sem zelo zadovoljen. Konec tedna (op. avt.: s Timom smo se pogovarjali v četrtek 12. novembra) gremo na testiranja v Mantovo, prihodnji teden pa se odpravljamo na testiranja v Ottobiano blizu Milana. Potem pa grem končno domov, na zaslužen dopust. Bolj malo ga bo, ker bomo potem kmalu odpotovali na nove priprave za naslednjo sezono.
Idealna linija: Pregled izjemne sezone in pot Tima Gajserja do četrtega naslova svetovnega prvaka
Vam je kaj žal, ker bodo letos odpadle razne proglasitve najboljših športnikov, saj boste tako ostali brez soja žarometov?
Ja, letos bo kar nekaj manjkalo, saj so te prireditve običajno konec novembra in decembra. A če sem povsem iskren, bo kar prijalo več časa preživeti doma.
Najboljši slovenski športniki vozite na dveh kolesih. Kako gledate na glavna tekmeca v izboru za najboljšega športnika Slovenije v letu 2020?
Veliko vrhunskih športnikov v Sloveniji dosega vrhunske rezultate v svetovnem merilu. Sam izbor za najboljšega športnika Slovenije mi ne pomeni prav veliko, je sicer lep in velik dosežek, a vsi slovenski športniki, ki dosegamo svetovni vrh, se med seboj zelo spoštujemo. Vemo namreč, koliko dela, truda in odrekanj je treba za takšen uspeh. Ne čutim tekmovalnosti med nami, saj smo vsi v različnih panogah. Sem pa izredno vesel vseh naših uspehov, tako v kolesarstvu in zimskih športih kot v košarki, odbojki in v drugih športih.
Prvenstvo se bo prihodnjo leto začelo predvidoma v začetku aprila z dirko v Omanu. O cilju verjetno ni treba spraševati?
Glavni cilj je ubranitev naslova, to je jasno. A poleg tega si želim uživati na tekmah in v vožnjah, želim si sproščenosti, saj vem, da če na motorju uživam, potem pridejo tudi rezultati.
Ste morda spremljali nastope Jana Pancarja? Mu kaj svetujete ali pomagate?
Z Janom se veliko pogovarjava, saj sva nenazadnje po deset dni skupaj na istem prizorišču, vsaj tako je bilo letos. Pokomentirava progo, dirkaške linije … Jan je letos naredil velik korak naprej, vozi se zelo dobro. Morda mu manjka še nekaj konstantnosti, a če bo tako trdo delal tudi v prihodnosti, bo zagotovo še boljši. Sam ve, kaj mora še izboljšati, jaz pa mu od srca želim čim boljše uspehe. Je voznik za v prvo deseterico, le vztrajati mora.