Ko je že vse kazalo, da se bosta za naslov svetovnega prvaka v motokrosu borila zgolj Tim Gajser in Antonio Cairoli, je na dirki v Kegumsu v Latviji prišlo do pretresa – Gajser je na dirki grdo padel, tekmeci pa so to izkoristili in skoraj izničili vso prednost, ki si jo je lanski svetovni prvak privozil na uvodnih štirih dirkah.
Prednost je bila po petih dirkah res velika, saj je imel Gajser 18 točk prednosti pred Cairolijem in kar 50 pred tretjeuvrščenim Desallom. Na dirki v Valkenswaardu na mivknati progi je imel Gajser kar nekaj težav, a podobno se je godilo tudi tekmecem. V prvi vožnji je Gajser nekaj časa vozil na drugem mestu, nato pa naredil napako in zdrsnil na šesto mesto, a bil kljub vsemu mesto pred Desallom in tri pred Cairolijem. V drugi vožnji je Cairoli pokazal vse svoje mojstrstvo in ugnal vse tekmece, Gajser pa se je uvrstil na četrto mesto, kar je pomenilo, da je bil še vedno vodilni v svetovnem prvenstvu, le njegova prednost se je zmanjšala na 14 točk pred Cairolijem. V Valkenswaardu je nastopil tudi Klemen Gerčar, a ostal brez točk.
Štirje slovenski vozniki
Dirka v Kegumsu bo ostala v spominu slovenskih ljubiteljev motokrosa. Prvič zato, ker so na dirki elitnega razreda MXGP nastopili kar štirje slovenski vozniki – vsi seveda tekmujejo s tekmovalnimi licencami AMZS, kar pomeni, da je imela Slovenija desetino vseh predstavnikov na dirki v tem razredu! Ob Gajserju sta nastopila še brata Peter in Jernej Irt ter Klemen Gerčar. Drugič pa zato, ker je imel Tim Gajser obilo težav in je izgubil vodstvo v letošnjem svetovnem prvenstvu. V prvi vožnji je namreč dobro začel dirko, a ko je prehiteval Španca Butrona, mu je ta zapeljal v nogo. Gajser je padel, zdrsnil povsem v ozadje – po prvem krogu je bil predzadnji, od koder se je prebijal naprej, a več kot do 14. mesta ni mogel. V delno uteho mu je bilo, da je imel tudi Cairoli nekaj težav in je osvojil šele peto mesto.
Pravi šok pa so vsi navijači Tima Gajserja in tudi vsi ljubitelji motokrosa doživeli v drugi vožnji. Gajser je dobro štartal, bil prvih šest krogov na tretjem mestu, nato je prehitel Jasikonisa in do desetega kroga vozil na drugem mestu: za vodilnim Herlingsom in pred Cairolijem. V enajstem krogu je Tim v globokih kolesnicah naredil napako s tem, ko se je v nepravem trenutku usedel na motor, ki ga je katapultiral prek krmila. Gajser je za nekaj trenutkov nezavesten obležal na progi in jasno je bilo, da je dirka v Kegumsu zanj končana. Še več: vprašanje je bilo, če so njegove kosti ostale cele. Pozneje se je izkazalo, da so, bil pa je močno potolčen in tako pretresen, da je imel velike težave z gibanjem. Cairoli je z drugim mestom – za Herlingsom – prišel do vodilnega mesta v skupnem seštevku svetovnega prvenstva.
Prvi točki za Petra Irta
Zelo dobro je drugo vožnjo odpeljal Peter Irt in osvojil prvi točki v letošnjem svetovnem prvenstvu. Klemen Gerčar je padel že v prvi vožnji in si poškodoval koleno, ki so mu ga morali pozneje operirati, njegova rehabilitacija pa bo trajala več mesecev, tako da je letošnja sezona zanj praktično izgubljena. Jernej Irt, ki je nastopil še ne povsem pripravljen po poškodbi, je ostal brez uvrstitve v prvo dvajseterico.
Dobrodošel premor
Med dirko v Kegumsu in naslednjo v nemškem Teutschenthalu je bilo dva tedna premora, kar je zelo prav prišlo Timu Gajserju, da je vsaj za silo pozdravil svoje poškodbe. Njegov nastop v Nemčiji je dolgo visel v zraku, a na koncu se je počutil dovolj sposobnega za nastop. Na treningih je bil hiter, prav tako v uvodnih krogih na kvalifikacijski dirk. A potlej mu je za trenutek popustila koncentracija, naredil je napako in spet tako grdo padel. Zdravnik mu je v nedeljo vseeno dovolil nastop na dirki, a videlo se je, da to ni Tim Gajser, kot smo ga poznali na prejšnjih dirkah. Kako bi tudi bil, ko pa je pred vsako vožnjo dobil po dve injekciji proti bolečinam, še zlasti v rami. V prvi vožnji je imel zelo slab štartni položaj in je osvojil 12. mesto. V drugi vožnji je imel boljši štartni položaj, a več kot deseto mesto ni bilo dosegljivo. Cairoli je z drugim in prvim mestom v posamičnih vožnjah močno povečal – kar na 44 točk prednosti – svoje vodstvo pred Gajserjem, ki ima le še točko prednosti pred Paulinom, ki je zelo dobro odpeljal dirki v Valkenswaardu, kjer je zmagal, in v Nemčiji. Četrti je Desalle, ki za Gajserjem zaostaja 15 točk, sledita pa Van Horebeek in Herlings, ki je bil zelo prepričljiv na zadnjih treh dirkah, na katerih je osvojil kar 137 točk (od 150 možnih). Zgolj za primerjavo: Gajser jih je osvojil 60. Kako hitro lahko pride do velikega preobrata, je na svoji koži občutil Gajserjev moštveni tovariš Jevgenij Bobrišev. Na treningu v Nemčiji je namreč padel in si zlomil ključnico, tako da na dirki ni mogel nastopiti. Honda je tako v boju za točke izdelovalcev motorjev lahko računala le na Gajserja, zato je bil njegov nastop v Nemčiji pomemben tudi za Hondo.
V Nemčiji je od slovenskih voznikov nastopil le še Jernej Irt, kajti Peter Irt je moral nastop odpovedati zaradi poškodbe, ki jo je staknil na treningu. A tudi Jernej ni imel sreče: v prvi vožnji je padel in si izpahnil ramo, tako da v drugi vožnji ni mogel nastopiti. Naslednja, deveta dirka od dvajsetih, je bila zadnjo majsko nedeljo v Erneeju v Franciji – že po koncu redakcije te številke Motorevije.
K.F.