23-letni Klemen Pongarčič je študent strojne fakultete v Mariboru: z osredotočenostjo, zbranostjo in umirjenim pristopom je v letošnjem finalu izbora Najboljši za volanom pokazal, kako bi morali voziti po naših cestah. Kako razmišlja najboljši mladi voznik Slovenije?
Foto: Klemnova pot do laskavega, a odgovornega naslova
Premagati več kot 3700 tekmecev je velika stvar. Kaj je ključno sporočilo, ki ga nameravate širiti kot najboljši mladi voznik v državi?
Za začetek bi si želel, da bi za varno vožnjo navdušil tudi druge, da bi bili predvsem bolj pazljivi na cesti, da bi premislili, preden sedejo v avto in da ne bi tako zelo hiteli. Raje se na pot odpravim 10 minut prej in uživam v vožnji.
Kaj vas najbolj moti na slovenskih cestah?
Moram reči, da me nič pretirano ne moti. Najbolj navajen sem na vožnjo po ozkih lokalnih cestah, kjer se večinoma voziš sam, ko pa ti kdo pripelje nasproti, je pa vse stvar neverbalnega komuniciranja. Stvar vsakega posameznika je, kako se prilagodi oziroma strpno sporazumeva z ostalimi udeleženci v prometu.
Kaj pa so po vašem mnenju tri ključne vrline dobrega voznika?
Vrline dobrega voznika so vsekakor pazljivost, kako dobro lahko zaznavaš okolico oziroma si pozoren na vožnjo ter seveda tudi znanje predpisov in prve pomoči.
Katera vaja vas je v izboru najbolj presenetila oziroma katera se vam je zdela najbolj uporabna oziroma najtežja?
Tako v polfinalu kot tudi danes v finalu se mi je najbolj pomembna zdela vaja prve pomoči. Predvsem zato, ker smo v teoriji s postopki oživljanja ter nujne pomoči seznanjeni vsi, drugo pa je, ko moramo dejansko to izvajati tudi v praksi. Hkrati se mi je ta vaja zdela tudi najmanj predvidljiva in ste me resnično presenetili z nalogo.
Kot študent se ukvarjate tudi z razvojem mobilnosti. Kakšen je vaš pogled na razvoj mobilnosti?
Po mojem mnenju samovozeči avtomobili še nekaj časa ne bodo del vsakdana, predvsem zaradi še ne popolnoma dovršene tehnologije in zakonskih ureditev. Sicer se pa študenti mariborske fakultete že ukvarjajo z razvijanjem avtonomnega vozila in že same osnove so zelo zahtevne, predvsem kako odreagirati v nepredvidljivih situacijah, ki pa jih je v realnem prometu veliko.
Bi si upali napovedati, koliko izborov Najboljši za volanom bomo še speljali v AMZS, preden bo na cesti prvi avto brez volana in pedalov za plin ter zavoro?
Avtomobilu brez volana in pedalov že težko rečemo avtomobil, bolj kočija (smeh). Zato menim, da dokler si bodo vozniki še želeli voziti takšne avtomobile, kot jih poznamo danes, bomo videli še veliko izborov za najboljšega mladega voznika.
Katera je najlepša cesta po mnenju najboljšega mladega voznika v Sloveniji?
Osebno so mi najbolj pri srcu ozke ceste, ki se vijejo skozi vinograde, saj lahko takrat tudi kljub počasni vožnji uživaš v razgledu. Seveda pa ne sme manjkati gladek “asfalt” in ostri ovinki.
Kam pa boste najprej zapeljali novo ford fiesto, ki ste jo dobili “v varstvo” za celo leto?
Najprej bom doma presenetil domače, potem pa zagotovo ne uide kakšna testna vožnja po Sloveniji, za naprej bomo pa še videli.