Na elektriko: Nakup rabljenega električnega avtomobila

Avto-moto

Je zdaj pravi trenutek? Kaj se dogaja na trgu rabljenih električnih avtomobilov?


Ponudba rabljenih električnih avtomobilov je vse pestrejša in marsikateremu kupcu tudi cenovno vse bolj zanimiva. Danes dober rabljen električni avto dobimo že za približno 10.000 evrov. A kljub temu je trg rabljenih električnih avtomobilov v primerjavi s trgom rabljenih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje v Sloveniji zelo majhen. Nič drugače ni drugod po Evropi; v Nemčiji, ki velja za največji trg rabljenih vozil, je lani lastnika zamenjalo manj kot 100.000 rabljenih električnih avtomobilov, kar je le 1,6 odstotka celotnega trga rabljenih avtomobilov. Kje iskati vzroke za takšno stanje?
 
Prodajalci rabljenih vozil po Evropi so si enotni, da na trgu rabljenih električnih vozil vlada zmeda in negotovost. Na eni strani imamo okrnjeno ponudbo rabljenih električnih vozil in previsoke cene zanje, na drugi strani pa strah kupcev pred tehničnim stanjem akumulatorskih sklopov oziroma bojazen pred enormnimi stroški menjave akumulatorskih sklopov

Na portalu DoberAvto.si je trenutno na voljo 236 električnih avtomobilov. Najcenejši stane 9.480 evrov. 

Prav strah pred omejenim dosegom je ena od glavnih bojazni pri nakupu rabljenega električnega avta. Tudi če je zunanjost avta v odličnem stanju, ob pogledu nanj ne morete ugotoviti, kako je prejšnji lastnik ravnal z akumulatorskim sklopom (več o tem, kako se lahko sami prepričate o pravem stanju akumulatorskega sklopa, objavljamo v posebnem okvirju). Čeprav večina izdelovalcev ponuja osemletno garancijo za akumulatorski sklop, pri čemer jamčijo, da v tem času zmogljivost akumulatorskega sklopa ne bo padla pod 70 odstotkov, verjetno za marsikoga to ni dovolj čvrsto zagotovilo, da bo vse v redu tudi na daljši rok.
Eden od razlogov za omejeno dogajanje na trgu rabljenih električnih avtomobilov so zagotovo tudi razmeroma visoke cene. Po podatkih nemškega spletnega portala Autoscout24 je povprečna cena rabljenega električnega avta nekaj manj kot 30.000 evrov. Povprečna cena v zadnjih nekaj letih sicer pada, a zares poceni rabljenih električnih avtomobilov še ni na trgu.
Omejena ponudba rabljenih električnih avtomobilov pomeni tudi, da med avti na trgu le težko najdemo takšnega, ki nam je všeč - denimo z zaželeno barvo in opremo …

Med cenješimi rabljenimi električnimi avtomobili je Renaultov ZOE.

Ponudba v Sloveniji vse pestrejša, previdnost kupcev ostaja

V ponudbi električnih avtomobilov na AMZS portalu za transparenten nakup in prodajo rabljenih avtomobilov www.DoberAvto.si lahko najdemo kar nekaj zanimivih in cenovno ugodnih električnih avtomobilov. Če izpostavimo le nekaj primerov avtomobilov, ki so zelo primerni za drugi avto pri hiši: za ceno dobrih 9 tisočakov boste že našli denimo lepo ohranjen renault zoe letnik 2017 s približno 100.000 prevoženimi kilometri. Če dodate še kakšna dva tisočaka več, se ponudba še poveča. Rabljen volkswagen e-golf boste dobili od dobrih 12.000 evrov naprej. Med 13.000 in 15.000 evri je ponudbe še nekaj več - za to ceno najdete tudi že kakšnega BMW i3, ki je spada med prodajne uspešnice na trgu rabljenih električnih avtov. Za dobrih 20 tisočakov boste našli tudi že malo rabljen VW ID.3 in peugeot e-2008. Za še nekaj več denarja pa tudi cupro borna in hyundaija kono. Cene za Tesline rabljene avtomobile se začnejo pri 25.000 evrih.  
Kdor si ogleduje rabljene električne avtomobile višjega cenovnega in velikostnega razreda, ima še več izbire, cene takšnih rabljenih avtov pa so - v primerjavi z lanskimi -  padle za 20 do 30 odstotkov. Razloge za takšen padec cen poznamo: v tujini so za rast prodaje novih električnih vozil poskrbele predvsem subvencije, ki pa so na marsikaterem tujem trgu usahnile, z ukinitvijo subvencij pa se je močno upočasnila tudi prodaja. Prodajalci so se odzvali z nižanjem cen novih električnih vozil, znižanja pa so se prenesla tudi na trg rabljenih. V zahodni Evropi, od koder na naš trg pride večina rabljenih avtomobilov, so v zadnje pol leta cene električnih avtomobilov precej padle. 

Cene za Tesline rabljene avtomobile se začnejo pri 25.000 evrih.  

Z uvozom iz tujine in subvencijo do cenejšega rabljenega avtomobila?

Subvencijo lahko pridobite za rabljena električna vozila, ki so bila po 1. novembru 2020 prvič registrirana v eni od držav Evropske unije. Za električne avte, ki stanejo do 30.000 evrov, je mogoče dobiti subvencijo v višini 3000 evrov, za dražje rabljene električne avte, ki stanejo od 30.000 do 65.000 evrov, pa subvencija znaša 2000 evrov.
 

Število polnilnih ciklov je pri električnem avtu veliko bolj pomembno od števila prevoženih kilometrov.

Ko kupujete rabljen električni avto, pazite na tri stvari

Prva je ustrezno servisiranje: avto na električni pogon ima manj mehanskih delov, ki bi se lahko pokvarili, zato je vzdrževanje manj zahtevo in cenejše. Vseeno pa je treba paziti na to, v kakšnem stanju so zavore (težava v zablokiranih sklopih mehanizma in rjavenje) in podvozje (posledica večje mase). Pomembno je, da so avtomobili redno servisirani in tehnično pregledani.
Drugo področje, na katero moramo bili pozorni, so okvare računalnikov in polnilnih sklopov. Če se avto noče polniti ali če javlja napake, je lahko popravilo drago in lahko stane tudi nekaj tisoč evrov. Zato preverite, če je bil avto deležen vseh morebitnih popravil v okviru tovarniških vpoklicev. Tudi pogonski električni motor ni povsem brez morebitnih napak. Težave se običajno začnejo od 150.000 prevoženih kilometrov naprej. Popravilo električnega motorja  lahko stane od 1000 do 2000 evrov, menjava pa je bistveno dražja.
Tretji dejavnik, pomemben pri nakupu rabljenega električnega avta, je že omenjeno stanje akumulatorskega sklopa. Po dosedanjih ugotovitvah akumulatorski sklopi povzročajo manj težav, kot jih je marsikdo pričakoval ob začetku prihoda električnih avtov na trg. Vseeno svetujemo previdnost, predvsem pa neodvisno preverjanje zmogljivosti akumulatorskega sklopa, o katerem pišemo v spodnjem okvirju. 

Tudi trg novih električnih avtomobilov se ohlaja.

Trg novih električnih avtov se ohlaja

Uradna prodajna statistika novih avtomobilov kaže na to, da se trg novih električnih avtomobilov ohlaja. Če je bil delež električnih avtov v skupni prodaji konec lanskega leta že 10 odstotkov, je v prvih petih mesecih letošnjega leta le še 6 odstotkov. Nov zagon lahko pričakujemo s prihodom cenejših in manjših električnih avtomobilov, ki bodo poskrbeli predvsem za mobilnost v mestih in njihovi okolici - kjer imajo električni avti tudi največ smisla. Če bo prihod manjših in cenejših novih električnih avtov spodbudil tudi trg rabljenih električnih avtomobilov, bomo lahko ugotovili že konec letošnjega leta … 

Ocena realnega stanja pogonskega akumulatorja je eden ključnih podatkov pri nakupu rabljenega električnega avtomobila. 

Preverite stanje akumulatorskega sklopa

AMZS že nekaj časa ponuja storitev neodvisnega testiranja akumulatorskega sklopa, o čemer smo v Motoreviji že obširneje pisali. Na test se je - zaradi razpoložljivosti merilne naprave - treba predhodno naročiti prek informacijskega centra na telefonski številki 0802820. Redna cena testa znaša 150 evrov (za člane AMZS 120 evrov). Test poteka ob polnem akumulatorskem sklopu skozi celoten cikel praznjenja med vožnjo, dokler raven energije ne pade pod 10 odstotkov. Ob vrnitvi testne naprave prejmete uradni certifikat o stanju akumulatorskega sklopa v avtu. 

 

Ključne besede


ElektrikaElektrični avtielektrikaDober avtoNa elektrikoDoberAvto.si