Continentalova tovarna za obnovo izrabljenih pnevmatik za avtobuse in tovornjake

Avto-moto

Tehnika: Izrabljene pnevmatike v tovornem in potniškem cestnem prometu predstavljajo velik ekonomski in okoljski problem. Nič več ... Nov začetek!


Po evropskih cestah vozi več kot 6 milijonov tovornjakov, ki se jim na cestah vsak dan pridruži še skoraj 700.000 avtobusov. Skupaj vsako leto na velikih tovornih pnevmatikah prevozijo več sto milijard kilometrov. Izrabljene pnevmatike v tovornem in potniškem cestnem prometu predstavljajo velik ekonomski in okoljski problem. Pri nemškem izdelovalcu pnevmatik Continentalu imajo zato v Hannovru od leta 2013 tovarno, v kateri izrabljene tovorne pnevmatike celovito obnovijo do te mere, da svoj drugi življenjski cikel začnejo kot nove pnevmatike. Obnovo smo si ogledali od blizu …

Oglas
Oglas

Letos bodo v tovarni obnovili več kot sto tisoč izrabljenih pnevmatik. Z vsako obnovljeno pnevmatiko v primerjavi z izdelavo nove prihranijo kar 70 odstotkov surovin in energije ter tako za četrtino znižajo tovarniške izpuste. Pri Continentalu so že skoraj pred desetletjem postavili temelje trajnostnega, krožnega gospodarstva, ob pomoči katerega nameravajo ob sočasnem razvoju tehnologij in novih materialov do leta 2050 postati ogljično nevtralni izdelovalec. 

Ostružke tehnološko dodatno obdelajo v obratu za predelavo in pridobljeni gumijasti granulat kot recikliran material ponovno uporabijo pri izdelavi različnih zmesi za izdelavo novih avtomobilskih pnevmatik.

Struktura za 250.000 kilometrov: še neizkoriščen potencial za obnovo avtomobilskih pnevmatik  

Na podlagi izkušenj in tehnologij ter tržnega uspeha pri obnovi tovornih pnevmatik se že pripravljajo tudi na zagon projekta tovarniške obnove izrabljenih avtomobilskih pnevmatik. Pri Continentalu so ugotovili, da kakovostno izdelano ogrodje oziroma struktura njihovih avtomobilskih pnevmatik lahko prevozi kar 250.000 kilometrov. Tekalna plast s profilom se seveda izrablja hitreje: v povprečju po približno 50.000 kilometrih. Izrabljena avtomobilska pnevmatika ima torej približno 200.000 kilometrov neizkoriščenega potenciala, ki bi ga lahko izkoristili s tovarniško obnovo, kot to že uspešno počnejo pri tovornih pnevmatikah. S tovarniško obnovljenimi tovornimi pnevmatikami namreč zagotavljajo enake zmogljivosti in pričakovano življenjsko dobo kot s povsem novimi pnevmatikami, kar potrjujejo še z enakimi garancijskimi pogoji. Pri težkem cestnem transportu na dolgih razdaljah tako njihova obnovljena pnevmatika znova ponovi cikel, v katerem prevozi od 100 do 130 tisoč kilometrov. Pri gozdarskih in gradbenih tovornjakih je ta cikel seveda krajši, ker so pnevmatike izpostavljene bolj grobi podlagi in večji obrabi ter mehanskim poškodbam. Pri pnevmatikah visoke nosilnosti za tovornjake in avtobuse Continentalovi inženirji že raziskujejo možnost še enega procesa obnove, kar pomeni, da bi vsaka izdelana pnevmatika z dvema tovarniškima obnovama lahko prevozila med 300 in 400 tisoč kilometrov.

Pnevmatike na dan sprejema ne smejo biti starejše od osmih let. Ko smo hodili med velikimi jeklenimi transportnimi boksi sprejemnega kontrolnega skladišča, smo videli tudi zelo neenakomerno obrabljene pnevmatike in celo precej tako poškodovanih pnevmatik, da si nismo predstavljali, da jih je sploh mogoče obnoviti. Pa se jih da!

Samo letos bodo reciklirali kar 800 ton gumenih ostružkov

V procesu obnove tovorne pnevmatike v primerjavi z izdelavo nove, poleg prej omenjenega največjega prihranka energije in surovin, kot je naravni kavčuk, v tej tovarni porabijo za 19 odstotkov manj vode, v zrak izpustijo 24 odstotkov manj ogljikovega dioksida in za 21 odstotkov manj saj, za pridelavo osnovnih surovin pa je potrebnih 29 odstotkov manj obdelovalnih površin. Pri obnovi v povprečju iz vsake izrabljene tovorne ali avtobusne pnevmatike iz tekalne plasti ostružijo približno 8 kg gume. Ostružke tehnološko dodatno obdelajo v obratu za predelavo in pridobljeni gumijasti granulat kot recikliran material ponovno uporabijo pri izdelavi različnih zmesi za izdelavo novih avtomobilskih pnevmatik. V obratu Hannover Stöcken bodo stružnice samo letos pridelale kar 800 ton gumenih ostružkov, ki bodo pretopljeni v material za tekalno plast novih tovornih pnevmatik. Polna zmogljivost tovarne sicer omogoča do 300 tisoč obnovljenih pnevmatik v letu. 

Ostružena pnevmatika pripravljena za popravilo mehanskih poškodb. 

Približno 30 odstotkov pnevmatik je preveč poškodovanih za obnovo

V tovarno vozijo izrabljene tovorne pnevmatike iz vse Evrope. Sprejemajo le pnevmatike blagovnih znamk koncerna Continental, saj le tako lahko zagotovijo pričakovano kakovost. Pnevmatike na dan sprejema ne smejo biti starejše od osmih let. Ko smo hodili med velikimi jeklenimi transportnimi boksi sprejemnega kontrolnega skladišča, smo videli tudi zelo neenakomerno obrabljene pnevmatike in celo precej tako poškodovanih pnevmatik, da si nismo predstavljali, da jih je sploh mogoče obnoviti. Tehnični vodja tovarne nam je razložil, da vsako pnevmatiko natančno pregledajo in jo glede na poškodbe oziroma obrabo ustrezno označijo, da je v procesu obnove deležna tovarniško predpisanih postopkov. Poleg natančnega vizualnega pregleda izvedejo tudi posebni laserski pregled jedrne strukture. Tudi na pogled neobičajno velike luknje naj ne bi bile težava, kljub vsemu pa Continental nič ne prepušča naključju, kar pomeni, da kar približno 30 odstotkov vseh pripeljanih pnevmatik ob strogem pregledu izločijo. V procesu obnove po postopku vroče obnove vsaka pnevmatika dobi približno 40 odstotkov novega materiala. To torej ni pnevmatika z “nalitim” profilom, ampak praktično na novo izdelana pnevmatika, ki je zadržala le osnovno strukturo. 

V tovarni pnevmatike obnavljajo po sistemu vroče in hladne obnove. Vroče obnovljene pnevmatike nosijo oznako ContiRe, ki pomeni, da je pnevmatika v procesu vulkanizacije dobila povsem nove plasti gumene zmesi na tekalni površini in bočnicah. Tovrstno popolno obnovo opravljajo samo v tej tovarni. 
Hladno obnovljene pnevmatike nosijo oznako ContiTread. Pri teh novo tekalno plast pritrdijo na nedotaknjeno strukturno jedro obnovljene pnevmatike. Tovrstno obnovo poleg nemške tovarne izvajajo tudi v mreži specializiranih delavnic po vsem svetu - tudi v Sloveniji, kjer Continentalove tovorne pnevmatike obnavlja podjetje Protect trade.

Continental tudi pri povsem novih pnevmatikah na bočnicah že označuje, da je strukturno jedro pnevmatike dovolj vzdržljivo, da je pripravljeno na obnovo in nov cikel uporabe. 

Oglas
Oglas

Ko poči, se strese cela tovarna!

Vsako obnovljeno pnevmatiko po koncu celotnega tovarniškega procesa še dodatno pregledajo zaradi morebitnih skritih strukturnih napak, ki jih ni mogoče odkriti drugače kot z visokotlačno obremenitvijo med vrtenjem pnevmatike. Na dan obnovijo približno 450 pnevmatik, v tlačni kontrolni komori pa v povprečju vsak dan raznese eno pnevmatiko. Vodja izmene v smehu pove, da taka skrita napaka v trenutku postane zelo glasna, saj se ob eksploziji strese cela tovarna.

Obnovljena pnevmatika občutno cenejša

Vroče obnovljene Continetalove tovorne pnevmatike z oznako ContiRe, so od 15 do 20 odstotkov cenejše kot nove, a imajo enako življenjsko dobo in garancijske pogoje. Na zahtevo jih je mogoče kupiti tudi pri nas. Hladno obnovljene pnevmatike oznake ContiTread so pri nas v povprečju cenejše za 30 odstotkov. 

Hladno obnovljene pnevmatike nosijo oznako ContiTread. Pri teh novo tekalno plast pritrdijo na nedotaknjeno strukturno jedro obnovljene pnevmatike. Tovrstno obnovo poleg nemške tovarne izvajajo tudi v mreži specializiranih delavnic po vsem svetu - tudi v Sloveniji, kjer Continentalove tovorne pnevmatike obnavlja podjetje  Protect trade.

 

Ključne besede


PnevmatikeTehnikaContinentalContinental Driving Experience