V začetku prihodnjega leta bo znan že 31. slovenski avto leta (z letnico 2023), kar pomeni, da je izbor Slovenski avto leta zakorakal že v četrto desetletje. Zadnji izbor, v katerem je laskavi naslov osvojila toyota yaris cross, je v mnogočem krojilo nepredvidljivo dogajanje na slovenskem avtomobilskem trgu, letos pa se je dogajanje vendarle malce umirilo. Tudi zato je v tokratnem izboru kar 27 avtomobilov. Kateri od teh bo osvojil naslov Slovenski avto leta 2023, je naprej odvisno od vas - bralcev, gledalcev in poslušalcev osmih najpomembnejših avtomobilskih medijev v Sloveniji …
GLASUJTE! Finaliste izberete bralci, poslušalci in gledalci
Med prispelimi glasovnicami bomo izžrebali lepe nagrade. Seznam in opis nagrad bomo objavili v prihodnji številki Motorevije, za sodelovanje v žrebanju za nagrade pa morate pravilno odgovoriti na vprašanje na glasovnici - tiskani ali elektronski.
Za veliki finale oziroma vaše glasove se letos poteguje kar 27 avtomobilov!
Peberite kaj smo o kandidatih že zapisali mi?
Kliknite in preberite
Prodajo novih avtomobilov sicer še vedno krojijo dolgi dobavni roki zaradi pomanjkanja sestavnih delov, a avtomobilski izdelovalci so letos vseeno predstavili precej novosti. Na letošnjem kar dolgem seznamu novosti je tudi nekaj avtomobilov, ki bi morali na slovenske ceste zapeljati že lani, pa je njihov prihod v letošnje leto zamaknila kriza s polprevodniki. Tako je v letošnjem izboru 27 novih modelov avtomobilov - pa še kakšen več bi bil, če ne bi bile še vedno okrnjene dobave avtomobilov.
Na zgornji glasovnci so zato vmeščeni tudi trije novi kandidati: honda civic, ford mustang mach-E in ford tourneo connect!
V primerjavi s seznamom - na zgornji zloženki - je seznam kandidatov bogatejši za tri avtomobile. Hitre spremembe v avtomobilskih dobaviteljskih verigah so zaslužne, da so vsi trije avtomobili malce nenapovedano zapeljali na slovenske ceste, kar pomeni, da so si privozili tudi sodelovanje v letošnjem izboru.
Je končno napočil čas za električni Slovenski avto leta?
Na letošnjem seznamu kandidatov je po novem torej 27 novih avtomobilov (le za te avtomobile lahko glasujete) različnih razredov - in tudi različnih pogonskih zasnov; med njimi so tako dizelski kot bencinski motorji, blagi, polni in priključni hibridi, pa tudi največ električnih avtov doslej. Zgolj električnih je namreč kar 7 avtomobilov na seznamu: BMW i4, cupra born, dacia spring, ford mustang mach-E, hyundai ioniq 5, renault megane e-tech in VW ID.5. Ima kateri od teh dovolj privržencev, da bo z njihovimi glasovi prišel v finale? To bomo izvedeli že 1. decembra, ko bo vodstvo izbora preštelo glasove, ki bodo v naše redakcije prišli po pošti ali prek spletnih glasovnic.
Alfa romeo tonale
BMW serija 2
BMW i4
Cupra born
Dacia jogger
Dacia spring
DS 4
Honda HR-V
Hyundai ioniq 5
Jeep gladiator
Kia sportage
Mazda CX-60
Mercedes razred T/citan
Opel astra
Peugeot 308
Renault megane E-tech
Suzuki S-cross
Škoda fabia
VW taigo
VW multivan
VW ID.5
Bi preskusili finaliste?
Na finalno testno vožnjo vabimo 5 bralcev Motorevije
Tudi letos bomo sodelujoči mediji v izboru priredili preskus petih finalistov v AMZS centru varne vožnje na Vranskem. Če vas zanima, kaj ponujajo finalisti tokratnega izbora in če bi se z nami radi pogovorili o tehničnih lastnostih, novostih in zanimivostih, vas vabimo, da se prijavite na finalno prireditev izbora Slovenski avto leta 2023, ki bo v začetku decembra na Vranskem. Na preskus finalistov se lahko na elektronski naslov motorevija@amzs.si. V prijavi navedite vašo člansko številko AMZS, telefonsko številko in naslov elektronske pošte. Prijave sprejemamo do 1. decembra, med prispelimi prijavami pa bomo izžrebali 5 finalistov. |
Kakšna so pravila izbora Slovenski avto leta?
Pravila izbora Slovenski avto leta (v celoti so objavljena na spletni strani www.slovenskiavtoleta.si, so znana že dolga leta: v izboru lahko sodelujejo vsi novi modeli avtomobilov, ki so prišli na trg konec lanskega leta ali v letošnjem letu in jih bo do 30. novembra registriranih vsaj 25.
V prvem delu imate glavno besedo bralci, gledalci in poslušalci, saj boste s svojimi glasovi izbrali pet finalistov in jim zagotovili prve točke za končni izbor. Glasovanje bralcev, gledalcev in poslušalcev traja do vključno srede 30. novembra 2022 do polnoči.
Po pravilih izbora se v finale uvrstijo avtomobili, ki od gledalcev, poslušalcev in obiskovalcev spletnih strani dobijo največ točk. V končnem izboru oziroma finalu izbora najboljšega izmed finalistov izberemo še avtomobilski novinarji sodelujočih medijev, skupni seštevek točk pa določi zmagovalca.
Sistem točkovanja v finalu je znan: avtomobil, ki v glasovanju bralcev, gledalcev in poslušalcev zbere največ točk, začne svoj boj v finalu s šestimi točkami, drugouvrščeni s štirimi, tretjeuvrščeni s tremi, četrtouvrščeni z dvema in petouvrščeni z eno točko.
Po enakem točkovnem sistemu bomo v finalu glasovali tudi novinarji sodelujočih medijev: avto, ki bo v finalu januarja 2023 zbral največ točk, bo osvojil naslov Slovenski avto leta 2023.
Izbor prireja osem najpomembnejših slovenskih avtomobilističnih medijev
Leta 1993, ko smo izbrali prvi Slovenski avto leta, so v izboru sodelovali trije slovenski avtomobilistični mediji - Motorevija, Val 202 in revija Avto in šport, danes pa v najprestižnejšem in najbolj odmevnem avtomobilskem izboru v Sloveniji sodeluje osem najpomembnejših slovenskih avtomobilističnih medijev: ob Motoreviji še časnik Delo s Slovenskimi novicami, časnik Dnevnik z Nedeljskim, časnik Večer, revija Avto magazin, RTV Slovenija z radiom Val 202 in TV oddajo Avtomobilnost, spletni portal siol.net in avtomobilski vlog oziroma video blog Komotar minuta.