Enakopravnost - mobilnost za vse

Avto-moto

Vozniki paraplegiki so v AMZS center varne vožnje prišli po novo vozniško znanje


Za volanom vsi sedimo. Načeloma smo “hodeči” vozniki v povsem enakem položaju kot “sedeči” vozniki, ki jim je usoda namenila “hojo” z rokami na obročih koles invalidskega vozička. Pa imamo res vsi enake možnosti postati dober voznik?

Video: Mobilnost za vse odpre tisoč novih poti

Invalidski voziček lahko doleti vsakogar. Proti temu ni nihče od nas imun. Ko je prizadeta svoboda gibanja, je treba vsak dan skleniti veliko kompromisov. Eden takih je vožnja.

Zveza paraplegikov Slovenije je zato v sodelovanju z AMZS in Toyoto Slovenija ob svoji 49. obletnici v Centru varne vožnje na Vranskem organizirala dan mobilnosti invalidov, na katerem je predsednik Zveze paraplegikov Dane Kastelic poudaril, da se ljudje na vozičkih še vedno srečujejo z različnimi težavami na poti do osebne mobilnosti: od birokratskih zamud zaradi dolgotrajnosti postopkov za sofinanciranje opreme za prilagoditev vozila gibalno oviranim invalidom do dejstva, da se zaplete že pri pridobivanju vozniškega izpita. Kandidati, ki še nimajo svojega avtomobila, si morajo avto s prilagojeno opremo sposojati v Ljubljani na Zvezi paraplegikov. Dane Kastelic pravi, da se invalidi še kako zavedajo pomena varne vožnje, saj je 33 odstotkov članov zveze na voziček postavila prometna nesreča. Tudi voznik invalid zato mora dobiti možnost, da se nauči obvladovati avto v kritičnih razmerah. Med 1050 člani zveze paraplegikov je več kot 500 aktivnih voznikov, ki se vsak dan vozijo v službo, po opravkih, po otroke …

V AMZS bo invalid lahko naredil vozniški izpit, opremil avto in opravil tečaj varne vožnje

“AMZS je že pooblaščeni partner za vgradnjo BDF ročice za upravljanje vozila na roke, a smo prepričani, da je naša naloga kot partnerja tega družbeno odgovornega projekta še veliko večja. Prizadevali si bomo, da pripomoremo k uveljavljanju varnostnih standardov na področju vgradnje tovrstne opreme, saj je kakovostna in tehnično brezhibna oprema vozil eden od predpogojev zagotavljanja varnosti voznika in drugih udeležencev v prometu. V našem centru varne vožnje na Vranskem omogočamo celostno vozniško izkušnjo s treningom vozniških spretnosti, s simulatorjem pa ponujamo tudi možnost usposabljanja za pravilno uporabo opreme. Kot prvi v Sloveniji bomo v naši šoli vožnje invalidom, ki bodo želeli opraviti vozniški izpit, zagotovili avtomobil z opremo,” je aktivnosti AMZS pri zagotavljanju mobilnosti za vse predstavila Lucija Živec, direktorica AMZS d.d.

Tudi invalidi morajo znati obvladovati avto v kritičnih razmerah.

 

Bi kupili avto na zaupanje, brez možnosti testne vožnje?

Dane Kastelic je izpostavil še eno težavo, ki voznike invalide postavlja v neenakovreden položaj:

“Invalid ne more preskusiti novega avta pred nakupom. Prav tako doslej praktično nihče izmed invalidov ob okvari ali nesreči ni mogel dobiti nadomestnega vozila iz naslova tovarniške ali zavarovalniške asistence. Pri nas nimajo nadomestnih vozil, ki bi bila prilagojena tako, da bi jih lahko vozili invalidi, a avto kupimo in zavarujemo kot vsi ostali.”


Direktor podjetja Toyota Slovenija Primož Tiringar zagotavalja, da bo v Toyotinih salonih po Sloveniji za testne vožnje kmalu na voljo 5 do 6 avtomobilov s prilagojeno opremo:

“Voznikom invalidom želimo omogočiti enako storitev kot vsem ostalim strankam – da imajo pred odločitvijo o nakupu možnost preizkusiti vozilo, ki ga bodo pozneje tudi kupili. Prek naših pooblaščenih trgovcev, ki imajo na voljo vsaj eno hibridno vozilo opremljeno tudi z BDF ročico, jim kot prva avtomobilska blagovna znamka v Sloveniji to tudi omogočamo."

Poleg tega bodo pri Toyoti za za gibalno ovirane stranke zagotovili še ustrezno prilagojeno nadomestno vozilo.

Mateja Pintar Pustovrh, paraolimpijska prvakinja na igrah v Atenah leta 2004 in nosilka bronaste medalje na igrah v Pekingu leta 2008: “Vožnja mi je odprla svet in nova obzorja.”

Gibalno ovirani so enakopravni vozniki

Gibalno ovirani vozniki so seveda enakopravni udeleženci v prometu in drugi udeleženci ne vedo, da za volanom sedi voznik, ki avto upravlja zgolj z rokama. Čeprav so gibalno ovirani vozniki zelo spretni, pa imajo v določenih situacijah lahko tudi manjše težave, za katere ostali udeleženci v prometu niti ne vedo. Prav zato je dobro, če tedaj, ko se morda jezimo nad ravnanjem kakšnega voznika, pomislimo, da je morda za volanom človek, ki avto upravlja zgolj z rokama. V takšnem primeru je strpnost še toliko bolj potrebna!

Ključne besede


AMZS Center varne vožnjeToyotaBDF ročicaMobilnost za vse