Astra pred vsemi!
V že 24. izboru Slovenski avto leta, tokrat z letnico 2016, ste tudi tokrat najprej bralci, poslušalci, gledalci slovenskih medijev iz sedmih medijskih hiš – med njimi je bila seveda tudi Motorevija, ki je soustanoviteljica izbora – izmed 31 modelov avtomobilov, ki so lani zapeljali na slovenski trg, izbrali pet finalistov. Največ točk – 31 – pri glasovanju je zbrala škoda superb, na drugo mesto se je uvrstila opel astra, ki je zaostala le za točko, na tretje mesto se je uvrstila mazda CX-3.
Kako ste glasovali bralci Motorevije?
V uredništvo Motorevije smo dobili 2287 tiskanih in elektronskih glasovnic, bralci Motorevije pa sta na prvo mesto postavili opel astro – prejela je 404 glasove, na drugo mesto škodo superb – prejela je 384 glasov, na tretje audi A4 – prejel je 229 glasov, na četrto renault kadjar s 150 in na peto mesto mazdo CX-3 s 129 glasovi.
Pet finalistov
Pet avtomobilov, ki se je uvrstilo v finale, je s tem dobilo prve točke za končni seštevek: škoda superb je, ker je zbrala največ točk, v finale prišla s 6 točkami, opel astra s štirimi, mazda CX-5 s tremi, audi A4 z dvema in renault kadjar z eno točko.
Finale izbora
Na finalu izbora, ki je tokrat potekal v studiu TV oddaje Avtomobilnost, ki je finale tudi posredovala gledalcem nacionalne televizije, smo imeli odločilno besedo avtomobilski novinarji vseh sedmih medijskih hiš, ki sodelujemo v izboru (Avto magazin, Delo in Slovenske novice, Dnevnik in Nedeljski, Motorevija, Planet Siol net, Radio Val 202 in TV oddaja Avtomobilnost, Večer in Evo magazin), pri tem pa upoštevamo vsa merila, ki jih upoštevamo pri ocenjevanju avtomobilov, ob tem pa še posebno merilo primernost za slovenski avtomobilski trg. Seštevek njihovih glasov je odločil, da je prvo mesto osvojila opel astra pred škodo superbom. Glasovanje v vseh redakcijah si lahko ogledate v na prejšnji strani objavljeni tabeli.
Prepričljiva zmaga za astro
Astra je zmagala zelo prepričljivo, saj smo jo kar v petih uredništvih uvrstili na prvo mesto. Njen najhujši tekmec je bila škoda superb, ki je na koncu zaostala za sedem točk. Na tretje mesto se je suvereno uvrstila mazda CX-3, četrti je bil audi A4, peti pa renault kadjar. ob tem seveda ne gre spregledati, da je bila že uvrstitev v finale zelo zahtevna in zato tudi lep uspeh, ki potrjuje kakovost finalistov.
Glasovanje Motorevije
V uredništvu Motorevije smo na prvo mesto (tudi) uvrstili opel astro, ker menimo, da je nova astra naredila velik korak naprej tako pri voznih lastnostih, opremi, še zlasti z asistenčnimi sistemi, varnosti, na izbiro ponuja sodobne motorje in menjalnike, prostornost avtomobila – še zlasti ob upoštevanju dejstva, da je že bila predstavljena tudi karavanska različica – pa je primerna za različno uporabo, saj je dovolj velika tudi za zmerno velike družine. Upoštevali smo, da vse to ponuja za zelo sprejem-ljivo ceno – astra je v osnovni različici najcenejša med vsemi finalisti. Na drugo mesto smo uvrstili mazdo CX-3, ki je resda najmanj prostorna med vsemi finalisti, a veliko uporabnikov ne potrebuje zelo prostornega avta. Mazda CX-3 sodi med tudi pri nas vse bolj priljubljene cestne terence, a od njih izstopa z nekoliko nižjo karoserijo, kar omogoča, da ima zelo dobre vozne lastnosti. Mazda CX-3 ponuja sodobno tehniko, lahko tudi štirikolesni pogon in samodejni menjalnik, pa tudi vrsto sodobnih asistenčnih sistemov. Cena je seveda odvisna od opreme, a osnovna cena je zelo sprejemljiva.
Na tretje mesto smo uvrstili škodo superb, velik in izjemno prostoren avto s preverjeno, že dobro znano tehniko, ponudba pa se začne – vsaj za razmere na slovenskem trgu – precej visoki ceni.
Na četrto mesto smo uvrstili renault kadjar, ki tudi sodi med cestne terence, a razen oblike ne prinaša posebnih novosti, saj ponuja že znano tehniko.
Audi A4 je tehnološko zelo napreden avto, še zlasti s ponudbo povezljivosti in možnosti, ki jih ta omogoča pri vgradnji izjemno sodobnih asistenčnih sistemov, ki so res v pomoč vozniku, a je delovanje nekaterih pri nas omejeno, predvsem pa je za njihov nakup treba globoko seči v denarnico. Ob tem je tudi osnovna cena audija A4 najvišja med vsemi finalisti in postavljena tako visoko, da je avto dostopen dokaj ozkemu krogu slovenskih kupcev.
Ker je finale tokrat potekal zgolj pred lečami televizijskih kamer, je veliko prehodno skulpturo Slovenski avto leta, na kateri so zapisani vsi dosedanji zmagovalci, direktor Opla v Sloveniji Borut Gazvoda skupaj s svojimi sodelavci prejel na posebni slovesnosti v Oplovem salonu Avtotehne VIS v Ljubljani. To je bila druga zmaga Opla v izboru Slovenski avto leta: prvo zmago je Oplu zagotovila corsa leta 2007. 6
Kako je odločil žreb? Nagrade za glasovalce
- Vsi, ki so v skladu s pravili glasovali ali s papirnatimi ali elektronskimi glasovnicami v izboru Slovenki avto leta 2016 in so pravilno odgovorili na vprašanje, da je izbor tokrat potekal že štiriindvajsetič, so sodelovali v žrebanju za tri lepe nagrade. Nagrade sta – tudi pred lečami TV kamer – izžrebala Davorin Smodiš, predstavnik Petrola in Jure Mohorič, direktor Garmina Slovenija. Žreb je nagrade namenil:
- prvo nagrado: Petrol klub kartico z dobroimetjem 1500 evrov bo dobila: Jožica Gomboc, Ivanovci 45/c, 9208 Fokovci,
- drugo nagrado: navigator s kamero Garmin NüviCam LMT-D bo prejela: Andreja Krže, Žlebič 38, 1310 Ribnica,
- tretjo nagrado: štiri pnevmatike Nokian bo prejel: Franjo Kebrič, Borštnikova ul. 37, 2000 Maribor.