Goodyear eagle F1 asymmetric 3 SUV – nova športna pnevmatika za cestne terence

Pnevmatike

Za asfaltne kavboje - vozniki velikih cestnih terencev bi se na cesti radi vozili enako športno kot vozniki športnih limuzin ali kupejev.


Vozniki cestnih terencev se le redko zapeljejo s ceste na brezpotje – in zato tudi ne rabijo terenskih pnevmatik. To malce posplošeno, a vseeno veljavno dejstvo dobro poznajo tudi pri Goodyearu, zato so predstavili novo generacijo visokozmogljive pnevmatike za velike cestne terence eagle F1 asymmetric 3 SUV – ki je namenjena zgolj asfaltu.

Rast prodaje cestnih terencev na večini avtomobilskih trgov po svetu – in pri nas – zelo pozorno spremlja tudi gumarska industrija. Povečanje prodaje cestnih terencev seveda vidi kot priložnost – prav tako kot povečanje števila povsem novih avtomobilov na trgu. Po Goodyearovih podatkih je v zadnjih petih letih na ceste zapeljalo 64 povsem novih modelov cestnih terencev, do leta 2022 naj bi jih še 43.
S spreminjanjem podobe avtomobilskega trga se spreminjajo tudi potrebe po pnevmatikah; povpraševanje po manjših dimenzijah do 15 palcev upada, povečuje pa se povpraševanje po večjih pnevmatikah premera 18, 19, 20 in več palcev. Če k temu prištejemo še vozniške navade kupcev cestnih terencev, ki vse redkeje zapuščajo asfaltirane ceste, je pozornost gumarske industrije razumljiva.

Po Goodyearovih podatkih je v zadnjih petih letih na ceste zapeljalo 64 povsem novih modelov cestnih terencev, do leta 2022 naj bi jih še 43.

Športne pnevmatike za nešportne avte

Pnevmatike eagle F1 asymmetric so bile vselej Goodyearove pnevmatike za zmogljive športne avtomobile, že dve generaciji zapored pa tudi za cestne terence. A z novo, tretjo generacijo so pri Goodyearu naredili še korak dlje; športne lastnosti pnevmatik so prilagodili posebnostim in značilnostim velikih in težkih cestnih terencev, pri tem pa upoštevali želje voznikov tovrstnih avtomobilov. Po Goodyearovih raziskavah ti namreč od pnevmatik za svoje zmogljive, a velike in težke avtomobile želijo boljše zaviranje na mokrem in suhem, krajše zavorne poti pri zaviranju pri zelo visokih hitrostih, boljši oprijem tako na suhi kot na mokri cesti.

Odgovori izprašanih lastnikov velikih cestnih terencev prikimavajo trditvi iz uvoda: zmogljivi cestni terenci vse več časa preživijo na cesti in vse manj na kolovozih oziroma brezpotjih. Pnevmatike velikih premerov in nizkih presekov na cestnih terencih izpodrivajo udobne, vsestranske in trebušaste pnevmatike za vse priložnosti: vozniki velikih cestnih terencev bi se na cesti radi vozili enako športno kot vozniki športnih limuzin ali kupejev.

Težava je v značilnostih cestnih terencev ...

Ti  so namreč praviloma precej težki (2 toni praznega vozila je prej pravilo kot izjema), v primerjavi z ostalimi avtomobilskimi karoserijskimi zasnovami pa imajo tudi višje težišče. Vse to vpliva na vozne lastnosti, s tem pa tudi na obnašanje pnevmatik.

Pnevmatike velikih premerov in nizkih presekov na cestnih terencih izpodrivajo udobne, vsestranske in trebušaste pnevmatike za vse priložnosti

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Kakšno "obutev" pa po vašem mnenju potrebuje zmogljiv cestni terenec? Za kakšen pnevmatike bi se odločili, če bi bil vaš?

 

Tehnologija aktivnega zaviranja

Goodyearovi inženirji v Goodyearovem razvojnem centru v Luksemburgu so se naloge krajših zavornih poti lotili z uporabo nekaterih inovativnih tehnologij. V paket tehničnih novosti z oznako “Active Braking Technology” so vključili zaobljeno oblikovane gumene bloke, ki pri običajni vožnji ustvarjajo manj kotalnega upora in bolje odvajajo vodo izpod pnevmatike, pri zaviranju pa se pod vplivom nenadnega prenosa teže sploščijo in tako povečajo stično površino pnevmatike s cesto. Rezultat so krajše zavorne poti tako na mokrem kot na suhem, kar smo lahko preskusili in potrdili tudi sami na Goodyearovem poligonu v južni Franciji: z novo pnevmatiko smo se od hitrosti 80 km/h ustavljali najmanj meter prej kot s pnevmatiko tekmeca.

Z novo pnevmatiko smo se od hitrosti 80 km/h ustavljali najmanj meter prej kot s pnevmatiko tekmeca.

Ojačevalnik oprijema

Gumarji za svoje pnevmatike že dlje časa uporabljajo zmesi polimerov, silike in smol, pri Goodyearu pa so v zmes tekalne površine dodali posebno lepljivo smolo, ki na mikroskopski ravni poskrbi za boljše prileganje površini, s tem pa tudi za boljši oprijem. Na namočeni testni stezi so nove pnevmatike učinkovito krotile veliko maso zmogljivih cestnih terencev – tudi pri večjih hitrostih in pri nenadnih menjavah smeri.

Čvrsta zasnova

Veliki cestni terenci imajo vgrajene zmogljive motorje, s katerimi lahko dosegajo visoka hitrostna povprečja, med ovinki pa se takšni avti ne znajdejo najbolje: visoko težišče in veliki nagibi karoserije pomenijo precej večjo deformacijo pnevmatike kot pri športnih limuzinah ali kupejih – z deformacijo pa pnevmatike izgubljajo oprijem. Pnevmatika goodyear eagle F1 asymmetric 3 SUV te deformacije kroti z ojačano strukturo tekalne plasti: v eni od plasti so najlonske žice prepletli z aramidnimi (ogljikovimi) vlakni in tako prožnosti dodali večjo čvrstost, kar pomeni boljši oprijem pri večjih hitrostih.

Pnevmatika goodyear eagle F1 asymmetric 3 SUV ima neposredno pod tekalno površino tudi dodatno gumeno plast, ki zmanjšuje notranje trenje in s tem segrevanje pnevmatike, kar poskrbi za boljši oprijem in za manjši kotalni upor.

Pri dirkaško hitri vožnji se veliki cestni terenci – ne glede na moč motorja – sicer še vedno počutijo kot riba na suhem, a dobre pnevmatike na kolesih vsaj malo olajšajo borbo s karoserijskimi nagibi in premehkim vzmetenjem.

Od 17 do 22 palcev

Pnevmatika goodyear eagle F1 asymmetric 3 SUV je že na voljo pri Goodyearovih vulkanizerjih in trgovcih, prodajno paleto pa bodo širili postopoma. Nova pnevmatika je na voljo v premerih od 17 do 22 palcev in širine od 225 do kar 315 mm. Pnevmatiko lahko nataknemo tudi na kolesa najzmogljivejših cestnih oziroma športnih terencev: na voljo je namreč tudi v hitrostnem razredu Y (do 300 km). 

Goodyear eagle F1 asymmetric 3 SUV ima vgrajene dodatne plasti za večjo stabilnost.

Stelvio, E-pace in D7 crossback

Goodyear eagle F1 asymmetric 3 SUV za prvo vgradnjo

V nove Goodyearove športne pnevmatike za cestne terence sta serijsko obuta dva cestna terenca, ki ju lahko kupite pri nas: jaguar e-pace in alfa romeo stelvio (test). Kot tovarniško obutev pnevmatiko uporablja tudi DS D7 crossback, ki pa pri nas ni naprodaj.

Največ letnih pnevmatik

Globalna prodaja pnevmatik za cestne terence:
55 odstotkov vseh prodanih pnevmatik za cestne terence je letnih pnevmatik, 37 odstotkov je zimskih, 8 odstotkov pa celoletnih.
Pri Goodyearu pa so v zmes tekalne površine dodali posebno lepljivo smolo, ki na mikroskopski ravni poskrbi za boljše prileganje površini, s tem pa tudi za boljši oprijem.

 

Ključne besede


PnevmatikeTest pnevmatikGoodyearcestni terenecštirikolesni pogon