Primerjava kakovosti vgrajenih materialov in izdelave avtomobilov

Drugi testi

Stara slava in obledel sijaj?


Ali uveljavljeni vzorci in tradicija v avtomobilskem svetu še veljajo? Ali se morda leta in desetletja zakoreninjenja pravila in merila lomijo pri varčevanju in optimiziranju dobičkov? Pri našem partnerskem nemškem avtomobilskem klubu ADAC so pod drobnogled vzeli kakovost vgrajenih materialov in kakovost izdelave pri 580 avtomobilih, ki so jih testni vozniki nemškega avtomobilskega kluba preskusili v zadnjih letih. Rezultati niso povsem v skladu s pričakovanji - in lahko ovržejo kakšen predsodek in razdrejo kakšno prepričanje. Kateri avtomobili so razočarali - in kateri presenetili?

Oglas
Oglas

V zadnjih letih je tehnologija v avtomobilih naredila velik korak naprej, še zlasti na področju aktivne varnosti in digitalizacije oziroma povezljivosti. Danes znajo tudi najmanjši in najcenejši avtomobili sami zavirati pred oviro, imajo vgrajene na dotik občutljive zaslone in so povezani s svetovnim spletom. A takšen tehnični razvoj veliko stane, kar kupci avtomobilov lahko opazimo, če primerjamo današnje cene novih avtomobilov s cenami izpred nekaj let. 
Ob vsej tej napredni - in dragi - tehnologiji v novih avtih pa kupci hitro lahko spregledamo druge lastnosti avtomobilov, na primer kakovost vgrajenih materialov in izdelave, ki ne sledi tehničnemu razvoju, niti ne višanju cen. Po temeljitem preskusu več kot 500 avtomobilov je jasno, da mnogi avtomobilski izdelovalci pri obvladovanju stroškov varčujejo pri kakovosti materialov ter natančnosti izdelave. 

Pri ADAC tudi Audiju očitajo spanje na lovorikah. 

Zaspali na lovorikah?

Kakovost stane - to v avtomobilski industriji velja od nekdaj. Od nekdaj so se najdražji avtomobili vselej lahko pohvalili z najkakovostnejšimi vgrajenimi materiali in brezhibno izdelavo; kakovost se je odražala v visoki ceni avtomobilov. Dolga leta oziroma desetletja smo tako preživeli v nekakšnem ustaljenem avtomobilskem redu, kjer se je natanko vedelo, kateri avtomobili spadajo med prestižne, kateri so nekakšen srednji razred in kateri so ceneni.
A v zadnjih letih se stari avtomobilski vzorci podirajo. Dve uveljavljeni imeni med prestižnejšimi znamkami - Audi in Mercedes - sta očitno zaspali na lovorikah; predvsem pri svojih avtomobilih srednjega in nižjega srednjega razreda ne moremo več govoriti o najboljših vgrajenih materialih, kar je dokazal tudi ADAC-ov preskus. Novi mercedes razred C in najnovejši audi A3 si komaj še zaslužita predznak “prestižni”, vse skupaj pa pusti še slabši priokus, ker je cena obeh avtomobilov v zadnjih letih močno zrasla. 
Razveseljuje dejstvo, da pri obvladovanju stroškov ne nižajo kakovosti vsi avtomobilski izdelovalci. Pri japonski Mazdi, na primer, se iz generacijo v generacijo svojih avtomobilov trudijo izboljšati kakovost materialov in izdelave, kar na primer dokazuje njihova mazda 3, velikoserijski avto, ki ga doslej nismo uvrščali med prestižne, a se s kakovostjo vgrajenih materialov in izdelave lahko spopade z veliko dražjimi avtomobili. 

Pri japonski Mazdi, na primer, se iz generacijo v generacijo svojih avtomobilov trudijo izboljšati kakovost materialov in izdelave.

Nihanja v kakovosti

Kakovost materialov in trud za brezhibno izdelavo sta pogosto podvržena cikličnim nihanjem - pri avtomobilih istega izdelovalca lahko opazujemo razlike v kakovosti iz generacije v generacijo avtomobila. Kdor pozna ustroj avtomobilske industrije, pozna tudi večni boj med razvojniki in finančniki. Oblikovalci in inženirji se vseskozi trudijo za čim boljšo kakovost materialov, a jih pogosto preglasijo nadzorniki stroškov, ki imajo nalogo privarčevati vsak cent. Pogosto o zmagovalcih tega večnega boja odločajo vodstva podjetij. Najboljši primer za to je nemški BMW, ki je bil pred časom za kakovost izdelave in povprečno kakovostne materiale v svojih manjših avtomobilih deležen številnih kritik. Očitno so bile kritike dovolj glasne, da so pri BMW-ju v najnovejših generacijah svojih avtomobilov občutno izboljšali tako materiale kot izdelavo
Skupina Volkswagen se za razliko od BMW-ja trenutno nahaja na drugi strani krivulje kakovosti. Dolga leta so audiji veljali za brezhibno izdelane in kakovostne avtomobile; nekdanji predsednik uprave Ferdinand Piëch je bil znan kot izjemno pikolovski direktor, ki se je rad pohvalil z minimalnimi karoserijskimi režami, ki so nekoč veljale za znak kakovostne izdelave. Pred dvema letoma umrli Ferdinand Piëch je vodstvo VW zapustil leta 2015, od leta 2018 do letošnjega julija pa je koncern vodil Herbert Diess, ki je v VW prišel iz BMW-ja. Diess je bil znan po čvrstem nadzoru stroškov, pod njim pa so imeli pri razvoju avtomobilov nadzorniki stroškov velik vpliv. Rezultat takšne politike je znan: kakovost materialov in izdelave Volkswagnovih avtomobilov je kljub višanju cen padla - pri nekaterih avtomobilih celo pod povprečno raven.  

Oblikovalci in inženirji se vseskozi trudijo za čim boljšo kakovost materialov, a jih pogosto preglasijo nadzorniki stroškov, ki imajo nalogo privarčevati vsak cent. BMW je po kritikah dviginil raven kakovosti. 

Kako so pri ADAC-u preskušali avtomobile?

ADAC-ov preskus kakovosti materialov in izdelave temelji na 34 merilih, po katerih natančno pregledajo vsak avto. Med pogostimi napakami in pomanjkljivostmi so:

- kakovost izdelave karoserije in prtljažnika: širina karoserijskih rež, slabo zatesnjeni oziroma zaključeni kovinski robovi, okviri vrat iz več delov, manjkajoče obloge vratnih okvirjev, manjkajoča gumena tesnila vrat, šklepetajoča vrata ob spuščenem oknu, neurejen motorni prostor, nakladalni robovi brez obloge, na praske občutljiva plastika, nekakovostno prtljažno dno, 
- kakovost izdelave v notranjosti: vidni vijaki, slabo pritrjeni plastični deli, škripajoči plastični deli, ostri robovi v notranjosti, majajoča sredinska konzola, majajoči senčniki, nelakirani kovinski deli, majajoči gumbi in stikala, 
- kakovost izdelave v notranjosti: trda plastika gornjega in spodnjega dela armaturne plošče, trda plastika na notranjih delih vrat, prednji in srednji podporni stebrički brez oblog iz blaga, senčniki brez oblog, nekakovostna stropna obloga, nekakovostne preproge, ceneni gumbi in stikala …
Porsche taycan je zelo drag, a tudi zelo kakovostno izdelan. 

Najboljših in najslabših pet v razredu manjših avtomobilov

Med manjšimi avtomobili po kakovosti izdelave izstopata dva avta koncerna BMW  - BMW i3 in mini. Oba avtomobila imata tudi visoko ceno, a glede na kakovost upravičeno. Tudi honda e na tretjem mestu je precej draga. Cenejša, a vseeno dobro izdelana, sta škoda kamiq in VW polo. 

Med petimi najslabše ocenjenimi avtomobili glede kakovosti izdelave so štirje azijski in na Slovaškem izdelan volkswagen up. Pri najslabše ocenjeni toyoti aygo je najbolj viden stroškovni pritisk: kovinski notranji okviri vrat, ceneno oblazinjenje hrbtišč sedežnih naslonjal, cenene stropne obloge in nezaščiteno karoserijsko dno …

Najboljših in najslabših pet v nižjem srednjem razredu

Na vrhu po kakovosti izdelave je volvo XC 40, ki je - podobno kot ostali Volvovi avti - izdelan zelo kakovostno, uporabljeni pa so dobri materiali. Sledijo mu trije nemški avti: BMW serije 3, audi Q3 in mercedes EQA, peterico pa zaokrožuje mazda CX-5. 

Kitajski MG ZS EV razočara s šklepetajočimi vrati pri spuščenem oknu, nenatančno izdelanimi okviri vrat, plastiko, ki je občutljiva na praske in - neznačilno za električni avto - s skoraj povsem nezaščitenim karoserijskim dnom. Korejski ssang-yong korando ima neurejen motorni prostor, na praske občutljivo bočno zaščito karoserije in kar nekaj golih vijakov v notranjosti. V Braziliji izdelan jeep compass je razočaral z golim karoserijskim dnom, majavimi plastičnimi deli v notranjosti in slabo prilegajočimi se gumenimi tesnili. Pri Daciinem dusterju verjetno nihče ne pričakuje vrhunskih materialov, a vseeno ima preveč ceneno oblazinjenje prtljažnega dna, škripajoče plastične dele v notranjosti in z majavimi plastičnimi oblogami oblečeno sredinsko konzolo. 

Najboljših in najslabših pet v srednjem razredu

Audi A4/A5 se se z majhno razliko povzpel na vrh pred BMW serijo 3 oziroma 4 in Porschejevim macanom. Sledita mu mercedes GLC/EQC in volvo V60, vsi prestižni avtomobili pa navdušijo s kakovostjo materialov in zelo natančno izdelavo, kar je pričakovano glede na visoke cene avtomobilov. 

Zanimivo, da so se v tem razredu najslabše odrezali japonski avtomobili - honda HR-V, subaru outback, mitsubishi outlander in toyota RAV4 (s Suzukijevo različico across) -, ki so bili razviti predvsem za ameriški trg, kjer so tržno tudi zelo uspešni. To je znak, da za ameriške kupce kakovost materialov in izdelave očitno ni med najpomembnejšimi nakupnimi delavniki. Tudi tesla 3 ne slovi s kakovostjo izdelave, kar potrjuje z različno širokimi karoserijskimi režami, barvo, ki se lušči na robovih in neenakomerno pritrjenimi gumijastimi tesnili. 

Najboljših in najslabših pet v višjem in luksuznem razredu

V najvišjih avtomobilskih razredih kupci pričakujejo brezhibno izdelavo in najboljše materiale, saj je treba za takšne avtomobile odšteti veliko denarja. Z najboljšo možno oceno 1.0 se odlikujeta porsche taycan in panamera, blizu so jima tudi BMW serije 5 in 7, mercedes razred E, audi Q7 in volvo CX 90. 

Tudi v najvišjem razredu so se najslabše odrezali avtomobili, ki so uspešni na ameriškem trgu, na evropskem pa so skoraj nepomembni. Edini nemški avto med njimi je Volkswagnov potniški dostavnik T6.1 (npr. multivan), ki s cenenimi materiali v notranjosti in varjenimi okviri vrat ne more skriti tovornega porekla. Težava je v tem, da pri Volkswagnu zanj zahtevajo visoko ceno, ki ne odraža kakovosti izdelave.  

Med ljudskimi avtomobili je v kakovosti očitno napredovala Škodina fabia. 
Oglas
Oglas

Kdo je napredoval in kdo nazadoval?

Pri ADAC-u so med seboj primerjali tudi prejšnje in aktualne različice istih modelov, pri čemer so ugotavljali, pri kateri znamki s kakovostjo materialov in kakovostjo izdelave napredujejo in pri kateri nazadujejo. Tako so pri kakovosti izdelave največji korak naprej naredili avtomobili, kot so BMW serija 3, fiat 500, škoda fabia in toyota yaris, slabše kot pri predhodnikih pa je ocenjena kakovost izdelave v novih različicah audija A3 sportbacka, hyundaija i20, VW golfa 8 in hyundaija i10. 
S kakovostjo vgrajenih materialov so največji napredek pokazali renault zoe, mazda 3, nissan leaf, BMW serije 3 in VW T-roc. Na drugi strani kakovostnega spektra - med avtomobili, pri katerih so opazili slabše vgrajene materiale - so mercedes razred C, audi A3 sportback, hyundai i20, opel mokka in peugeot 308. 

Pri ADAC pravijo, da si novi mercedes C komaj še zasluži predznak “prestižni”.

 

Ključne besede


AMZS testAMZSAudiHyundaiMercedesBMWŠkodaPorscheVolkswagen