Predvsem za lastnike starejših avtomobilov je obvezni tehnični pregled avtomobila, ki je osnova podaljšanja prometnega dovoljenja, lahko precej stresen opravek. Za razliko od novejših avtov, ki so praviloma brez tehničnih pomanjkljivosti ali napak, jo lahko starejši avtomobili voznikom zagodejo s kakšno manjšo pomanjkljivostjo ali napako, ki je med vožnjo niti ne zaznajo. A strah pred tehničnim pregledom je vendarle odveč: nanj se namreč lastniki avtov lahko pripravijo in kakšno pomanjkljivost odpravijo že sami, predvsem pa lahko izkoristijo znanje in nasvete preglednikov, ki ob ugotovljenih napakah strokovno svetujejo, kako jih čim hitreje odpraviti. Ne smemo namreč pozabiti, da namen tehničnega pregleda ni iskanje neskladnosti s številnimi tehničnimi predpisi, pač pa je opravljen tehnični pregled zagotovilo za varen avto - tako za voznika in njegove sopotnike kot za vse druge udeležence v prometu.
Kako poteka redni tehnični pregled avtomobila, pojasnjujemo v pregledni infografiki in v video animaciji. Velja ponoviti, da je tehnični pregled avtomobila sestavljen iz identifikacije vozila, pregleda zunanjosti in notranje opreme, preskusa zavor, pregleda podvozja, kontrole emisij izpušnih plinov, pregleda svetilk in kontrole nastavitve žarometov ter pregleda obvezne opreme.
Splača se pripraviti na tehnični pregled
Ena od točk tehničnega pregleda je na primer pregled zunanjosti in notranje opreme, kamor spada preverjanje stanja stekel, brisalnikov in vzvratnih ogledal, pa tudi pregled stanja karoserije. Če ima avto počena stekla, obrabljene brisalnike, razbiti vzvratni ogledali, ostre ter štrleče poškodbe karoserije, lahko že doma preverimo sami - in tudi pravočasno poskrbimo za zamenjavo oziroma popravilo. Sami lahko seveda preverimo tudi, če so sedeži v avtu čvrsto pritrjeni in varnostni pasovi brezhibno delujoči, kar je tudi ena od točk pregleda avta na tehničnem pregledu.
Ena od pomembnih točk tehničnega pregleda avta je tudi kontrola svetlobnih teles. Razen kontrole višine snopa žarometov, ki jo pregledniki naredijo s posebno napravo, lahko ostala svetila avta pregledamo sami doma: brezhibno delujejo zasenčene in dolge luči; delujejo zavorne luči; so vsi smerniki brezhibni? Če imamo še luči na klasične žarnice in te ne delujejo, jih lahko zamenjamo sami ali pa to uredijo v AMZS, kjer jih bodo zamenjali strokovnjaki; člani lahko pri tem izkoristijo 100-odstotni popust na nastavitev žarometov in menjavo žarnice (velja dvakrat po ena žarnica). Še na nekaj ne smemo pozabiti: če ima avto klasične žarnice, med obvezno opremo spada popoln komplet rezervnih žarnic. Tega lahko pregledamo že doma in ga dopolnimo, če smo pred tehničnim pregledom porabili katero od nadomestnih žarnic, pa na to pozabili.
Domača garaža ali parkirišče je ustrezno mesto tudi za pregled obvezne opreme v avtu: rezervnega kolesa ali sistema za krpanje pnevmatik, orodja za zamenjavo koles, kompleta prve pomoči (pozor: komplet prve pomoči ne sme imeti pretečenega roka veljavnosti, ki je pet let) in že omenjenega kompleta žarnic z žarilno nitko, v zimskem času pa mora biti avto opremljen tudi z zimsko opremo - tudi to se preverja na tehničnem pregledu, če je ta v zimskem času (med 15. novembrom in 15. marcem).
Še o nečem se lahko vozniki sami prepričajo, preden avto odpeljejo na tehnični pregled: če so pnevmatike na avtu še ustrezne za varno vožnjo. Ne gre samo za globino profila - poleti najmanj 1,6 milimetra, pozimi pa 3 milimetre -, pač pa tudi za neenakomerno obrabljenost, ki nam lahko pove, da ima avto napačno nastavljeno geometrijo podvozja.
Na servis pred tehničnim pregledom?
Ostalih točk tehničnega pregleda običajni vozniki ne bodo mogli opraviti doma, saj večina nima ustrezne opreme za to. Gre na primer za pregled podvozja ali krmilnega mehanizma, preskus zavor na zavornih valjih in seveda kontrolo emisij izpušnih plinov, ki jo pregledniki naredijo s posebno napravo.
A tudi pri teh elementih avtomobila lahko zmanjšamo možnost, da bo šlo kaj narobe, če avto redno vzdržujemo pri dobrih serviserjih. Zakaj ne bi bližajoči se tehnični pregled izkoristili kot opomnik, da pred tehničnim pregledom avto odpeljemo še na redni ali kontrolni servis? Na ta način bomo povsem zmanjšali možnost, da bi šlo na tehničnem pregledu kaj narobe.
Na 4, 2 in eno leto
Kdaj na obvezni tehnični pregled?
Osebna vozila za prevoz potnikov kategorije M1 z največ 8 sedeži poleg sedeža voznika morajo prvi tehnični pregled opraviti 4 leta po prvi registraciji, naslednji pregled vsaki 2 leti do 8. leta starosti, nato pa vsako leto. |
Na 23 lokacijah
Tehnični pregledi v AMZS centrih
V AMZS centrih lahko vozniki na enem mestu uredijo tehnični pregled, registracijo in zavarovanje vozila. Tehnične preglede na 23 lokacijah po celi Sloveniji opravljajo strokovno usposobljeni pregledniki, ki bodo vozilo temeljito pregledali in opozorili na pomanjkljivosti in morebitne napake. |
Enotne cene
Cene tehničnih pregledov
Pri vseh ponudnikih storitev tehničnih pregledov so cene tehničnega pregleda od 1. marca 2019 zakonsko določene. Cena tehničnega pregleda za osebni avtomobil z maso do 2500 kg znaša 36,74 evra, za osebni avtomobil z maso nad 2500 kg 46,28 evra, za motorno kolo pa 19,09 evra. |
AMZS - vse storitve za vaše vozilo na enem mestu!