Dober kilometer dolga steza za karting v sodobnem AMZS Karting in motošportnem centru v Slovenji vasi pri Ptuju v novi sezoni ponuja tehnološko povsem prenovljeno signalizacijo in povsem nov vozni park. Vodja centra in nekdanji trikratni državni prvak v kartingu Domen Kerman je zasnoval tudi povsem nov program dirkaške šole za vsakogar, v kateri se bo individualno posvetil vsakemu udeležencu in ga med 13 atraktivnih ovinkov poslal za volanom čisto pravega karting dirkalnika - s katerim se dirka na svetovnih prvenstvih.
Spomnimo, da so ob kanalu Drave pred šestimi leti 6,5 hektara veliko površino spremenili v sodoben center kartinga in moto športa, ki je med drugim tudi dragocena učilnica veščin varne vožnje.
Čez avstralski in turški F1 ovinek
Osrednja točka tega čudovitega dirkališča, ki vsako leto pridobi kakšno pomembno novost, je seveda tehnično zahtevna in predvsem zanimiva 1005 metrov dolga in od 8 do 10 metrov široka dirkalna steza s 13 ovinki. Zapriseženi kartist in ambiciozni vodja centra Domen Kerman je na to “pisto” še posebej ponosen: “Je zelo lepa, dovolj zahtevna in posebna, saj se vozi v nasprotni smeri urinega kazalca. To pomeni, da se vozi levi krog. Od vseh karting stez na svetu je samo tri odstotke takih, kot je v Slovenji vasi. Imamo dva izjemno zanimiva ovinka, ki sta kopiji dveh legendarnih ovinkov iz F1 dirkališč v Avstraliji in Turčiji. Prvi na koncu ciljne ravnine je pomanjšana različica enega najhitrejših ovinkov v Melbournu. Vanj pripelješ s skoraj polno hitrostjo, sledi le hipni zavorni interval, potem pa po idealni liniji odpelješ s polnim plinom. Naš osmi ovinek je kopija sedmega ovinka dirkališča v Istanbulu in je eden najzahtevnejših ovinkov na naši stezi, ker je tako dolg in se na koncu še zapira. Pri nas je pravkar treniral odličen belgijski kartist Xen De Ruwe, ki dirka pod slovensko zastavo v svetovnem ter evropskem prvenstvu." Povedal je, da je naša “pista” res zanimiva in zahtevna in da po 15 odpeljanih krogih na polno komaj še drži glavo pokonci.
15 novih rekreativnih in 5 novih dirkalnih kartov iz svetovnega prvenstva
Domen Kerman se je kot nekdanji dirkač in novi vodja AMZS Karting in motošportnega centra z velikim navdihom lotil dela. Odločen je, da želi nezamenljive občutke popolno odpeljanega kroga in predvsem znanje ter dragocene dirkaške izkušnje športnika približati vsakomur, ki bo prišel na stezo v Slovenijo vas. Ne skriva navdušenja ob pogledu na čisto nov vozni park, ki je premišljeno izbran: “Ponujamo 15 novih, najhitrejših amaterskih oziroma rekreativnih kartov v Sloveniji. Imajo 390-kubične motorje s precej več navora kot stari karti, so precej tišji in se odlično peljejo. Vožnja z njimi je precej bolj uglajena, hkrati pa hitrejša in natančnejša. V takšnem kartu prej osvojiš pravilno tehniko vožnje in prave občutke, kar se pozna tudi na boljšem času kroga …”
A Domen je želel še več neposrednosti in je za najzahtevnejše obiskovalce pripravil poseben individualni dirkaški paket, kjer za 300 evrov obiskovalec dobi celodnevno izkušnjo v dirkalniku: “V dirkalnem programu smo za polno mero dirkaškega doživetja pripravili pet dirkalnih kartov rotax DD2. Gre za dirkalnike s 125-kubičnim motorjem in 2-stopenjskim sekvenčnim menjalnikom, ki so tehnično enaki najboljšim dirkalnikom, s katerimi dirkajo na svetovnih in evropskih prvenstvih. To so dirkalniki s polno močjo in so opremljeni z dirkalnimi pnevmatikami in kolutnimi zavorami spredaj. To je najbolj originalen in doživet približek resnega začetka dirkaške poti na na štirih kolesih.”
“Zalepljena usta, široko odprte oči in dihanje na polna pljuča!"
Tako Domen Kerman opiše hitri krog v Slovenji vasi za volanom dirkalnega rotaxa DD2. Ob tem poudarja, da je dirkalnik na voljo vsakomur, ki ima željo doživeti ta šport na varen način, ob tem pa izostriti svoje reflekse in nadgraditi vozniško znanje. Domen pojasni, da v tako resen dirkalnik ne moreš kar sesti in z njim odpeljati nekaj krogov: “Gre za celodneven program, kjer udeležence pripravimo na vožnjo, jih naučimo tehnike vožnje in spoznamo s stezo. Začnemo s pregledom ovinkov, naučimo vožnjo po dirkalni liniji in najprej v amaterskem kartu določimo motorične in vozniške meje posameznega voznika. Nato sledi priprava dirkalnika, ki ga nastavimo povsem po meri voznika. Nastavitve vključujejo prilagajanje volana, sedeža, stopalk zavor in plina, kar je v pravem dirkalniku nujno, da ne pride do poškodb. Potem sledi ponovno spoznavanje steze z dirkaškim kartom, ki seveda zahteva povsem nove točke zaviranja, pospeševanja … Nato sledi prva analiza vožnje, kjer vidimo, kaj je mogoče izboljšati pri tehniki vožnje, kje prestaviti prej in kako bolje loviti idealno liniji. V celem paketu tako udeleženci dobijo približno štiri dirkaške vožnje dolge od 10 do 12 minut, kar se je po preskusu s prvimi udeleženci izkazalo za pravo mero vožnje, da ne pride do prevelike utrujenosti in padca osredotočenosti na stezi.”
Domen pri tem izpostavlja celovito izkušnjo, saj takšen dirkaški paket vključuje tudi vso ustrezno opremo, od čelade in kombinezona,do rokavic in zaščite prsnega koša:
Udeleženec doživi podobno izkušnjo, kot da bi nastopil v ekipi, ki dirka v svetovnem prvenstvu. Udeleženec dirkaške izkušnje na stezi doseže hitrost tudi 130 km/h.
Nova merilna tehnika in signalizacija
Takšen dirkaški krog užitkov, v katerem je mogoče na varen način spoznati fizikalne meje, meje vozniškega znanja in hitrost reakcij, pospremi še povsem nov merilni sistem, da je lov na stotinke čim bolj transparenten in motiv še večji. Novi so tudi LED zasloni in zaščitne ograje. Domen pravi, da je bilo pred sezono v AMZS Karting in motošportnega centra narejeno veliko dela in da zdaj center ponuja zelo kakovostno moto športno infrastrukturo za vsakogar - od rekreacijskih voženj do resnega dirkanja na najvišji ravni. Kilometer dirkaškega asfalta s 13 ovinki ponuja zanimivo druženje tudi zaključenim skupinam in podjetjem.
Na koncu velja spomniti, da vsak krog na karting stezi v Slovenji vasi pomeni tudi več varnosti na cesti …