42 let, 14 milijonov avtov; kljub senci večjega in prodajno še uspešnejšega golfa je polo za VW pomemben avto. Polo nove, že šeste generacije po številnih lastnostih uspešno stopa iz golfove sence – in znova leze na vrh svojega razreda.
Dejstva: |
Polo želi stopiti iz sence golfa: Pri Volkswagnu pravijo, da so naredili avto, ki si ga bodo ljudje želeli kot prvo izbiro in ne kot cenejši nadomestek golfa. |
Delno samodejna vožnja z asistenčnimi sistemi iz golfa in passata: serijski sistem proti naletu (Front assist) s funkcijo samodejnega zaviranja in prepoznavanjem pešcev, opcijski aktivni radarski tempomat (do 210 km/h) v kombinaciji z DSG menjalnikom ponuja funkcijo ustavi in spelji, sistem nadzora mrtvih kotov, nadzor prečnega prometa za vozilom (Rear traffic alert), sistem za ohranjene smeri znotraj pasu, aktivni parkirni pomočnik. |
Digitalizacij: spletne storitve aplikacije Car-net z vmesniki za povezljivost s pametnimi telefoni (MirrorLink – preslikava zaslona telefona, Android auto, Apple carplay), ki jih je mogoče tudi brezžično polniti na indukcijskem polnilcu. |
Oblikovalci so izkoristili prilagodljivo platformo (MQB A0), namenjeno novemu rodu kompaktnih avtomobilov koncerna. Polo je prostornejši. V dolžino meri dobre štiri metre (4053 mm), 8,1 centimetra več kot prej. Širši je za 6,9 centimetra. Največji prirastek, ki ima neposredni vpliv na prostor kabini, pa je 9,4 centimetra daljša medosna razdalja. Ta po novem presega 2,5 metra (2564 mm). |
Nova modularna platforma z daljšo medosno razdaljo in širšima kolotekoma polu zagotavlja zelo suverene vozne lastnosti in vozno udobje.
Novi polo je – kot smo že vajeni – znova večji od predhodnika, zrasel pa je ravno za toliko, da je premagal čarobno mejo štirih metrov. Nič posebnega, bi rekli, a to velja postaviti v perspektivo: novi polo je le nekaj milimetrov krajši od golfa pete generacije (ki se ga je dalo novega dobiti še leta 2006), po medosni razdalji – in notranji prostornosti – pa ga krepko prekaša. Medosje namreč meri 256 cm, kar se od zunaj vidi po zelo kratkih karoserijskih previsih čez oba kolesna para, v kabini pa po takoj opazni prostornosti spredaj, zadaj in v prtljažniku.
Pola so Volkswagnovi inženirji postavili na modularno prečno platformo (različico za manjše avte), na kateri je že narejena nova Seatova ibiza. Širša koloteka in daljša medosna razdalja zagotavljajo prostornost, motorji, podvozje, varnostni pripomočki in informacijski sistemi pa sodobnost in varnost, ki v tem avtomobilskem razredu ni vselej običajna.
Doplačilo za digitalne merilnike sploh ni tako drago (kot bi pričakovali od nemškega ponudnika) – sega od 180 do 340 evrov.
Eden od takšnih sodobnih elementov je zagotovo digitalna armaturna plošča (Active Info Display), ki smo jo sicer že videli v drugih avtih koncerna VW, v tako majhnem pa še ne. Digitalna armaturna plošča sicer spada v tehnološke bombončke za digitalne navdušence, a v agresivno tekmovalnem razredu majhnih avtov šteje vsaka unikatna in odstopajoča malenkost. Še najboljše: doplačilo za digitalne merilnike sploh ni tako drago (kot bi pričakovali od nemškega ponudnika) – sega od 180 do 340 evrov. Notranjo prostornost smo že omenili – še zlasti impresivna je na sedežih spredaj, ki ponujajo tolikšen odmik nazaj, da nanju brez težav sedejo tudi košarkaši. Tudi zadaj je prostora za kolena presenetljivo veliko za avto tega razreda, prtljažnik pa je s 351 litri (kar je 71 litrov več kot prej) precej bolj uporaben.
Pri motorjih polo ponuja široko paleto pogonskih možnosti, a pri kupcih naj bi bil vendarle najbolj priljubljen litrski bencinski trivaljnik s turbo polnilnikom, ki bo na voljo v dveh različicah – s 70 in 85 kW. Motor poznamo že iz drugih avtov koncerna VW, v polu pa pusti zelo dober vtis – še zlasti, če je združen z avtomatiziranim DSG menjalnikom. Bolj skromnim zahtevam je namenjen litrski trivaljnik MPI v različicah z 48 in 55 kW, športne ambicije pa bo – ko bo z manjšo zamudo na voljo tudi pri nas – potešil 1,5-litrski TSI bencinski štirivaljnik s 110 kW. Še več bo zmogel polo GTI z 2-litrskim TSI motorjem in 147 kW, ki bo na naše ceste zapeljal proti koncu letošnjega leta. Kljub neugodni dizelski klimi lahko kupite tudi pola z dizelskim motorjem – a namesto robatega 1,4-litrskega trivaljnika je v polu sodoben 1,6-litrski štirivaljnik z vgrajenim SCR sistemom za čiščenje izpušnih plinov (in dodatno posodo za dodatek adblue) – motor je na voljo z 59 in 70 kW.
Nova modularna platforma z daljšo medosno razdaljo in širšima kolotekoma polu zagotavlja zelo suverene vozne lastnosti in vozno udobje; lahkoten volanski mehanizem je natančen, lega na cesti na zares visoki ravni, vzmetenje zelo učinkovito – tudi pri teh lastnostih polo prerašča svoj razred. Če prištejemo še sodobne varnostne in vozne pripomočke – na primer sistem za samodejno zaviranje v sili (tudi pred pešci), radarski tempomat, sistem za opozarjanje na ovire za avtom in celo pripomoček za upravljanje priklopnika – je polo zares močno napredoval. Večina dodatkov bo na voljo v paketih dodatne opreme, a pri Porsche Slovenija obljubljajo, da bo z nekaterimi serijsko opremljen že osnovni paket opreme trendline.
Na naše ceste bo novi polo pripeljal že v začetku oktobra – s ceno 12.500 evrov za osnovno različico. Za enega od zmogljivejših motorjev, več opreme, digitalne merilnike in bogatejši nabor varnostnih pripomočkov bo treba seveda globlje seči v žep, a tega smo pri Volkswagnovih avtih že vajeni. Novi polo ne bo najcenejši v svojem razredu, bo pa zagotovo med najboljšimi …
Pod črto: |
prepoznavna, a skladna oblika |
prostorna notranjost |
prvi avto tega razreda z digitalnimi merilniki |
izbira tri- in štirivaljnih motorjev |
naprodaj za najmanj 12.500 evrov |