Lani je ford fiesta izpadla iz deseterice najbolje prodajanih majhnih avtov na slovenskem trgu, kjer je bila vrsto let. Z novim modelom, ki je v (pred)prodaji od začetka avgusta, si pri Fordovem slovenskem zastopniku obetajo boljše čase. Upravičeno?
Fiesta je avto, ki zlasti prepričuje s svojimi voznimi lastnostmi, seveda pa tudi z obliko. Pri snovanju nove fieste so zadržali osnovno silhueto, prav tako podvozje, saj je medosna razdalja ostala praktično enaka – daljša je za vsega 4 milimetre, pa čeprav je avto v dolžino zrasel za 7 cm na 403 cm. Večino prirastka v dolžino je v prednjem delu avta, ki so ga podaljšali, da so lahko vgradili naprave za delovanje asistenčnih sistemov, prostornost potniške kabine pa je ostala praktično nespremenjena. Malce več –1,7 cm – prostora je le za kolena potnikov na zadnji klopi, ki so ga pridobili z drugače oblikovanim naslonom prednjih sedežev. Prostor po višini je ostal nespremenjen, zato se na fiestini zadnji klopi dobro počutijo le tisti, ki ne presegajo povprečne telesne višine. Drugače je na prednjih sedežih, kjer je prostora dovolj. Zelo dobra je voznikova ergonomija, h kateri ob nastavljivem sedežu pripomore tudi izdatno dvojno nastavljiv volan. Premalo prostora je le za nastavljanje naslona sedežev, saj je vrtljiv gumb preblizu srednjemu (B) stebričku. Klimatska naprava ima tri prednastavljene možnosti jakosti delovanja – pohvalno.
Kljub podobni silhueti se nova fiesta močno loči od svoje predhodnice, v prednjem delu še zlasti po drugače oblikovanih žarometih z vgrajenimi LED dnevnimi lučmi, po novi maski in odbijaču. Maska in odbijač se razlikujeta glede na opremo: od najprestižnejše vignale prek ST do titaniuma: pač glede na lastnosti, ki jih poudarja določena oprema. Še bolj poudarjena je razlika v zadnjem delu avta, kjer so se oblikovalci odločili za poudarjene horizontalne linije vključno s podolgovatimi lučmi, ki sedaj segajo tudi na pokrov prtljažnika. Ta meri 291 litrov, lahko ima dvojno dno in je povečljiv s preklopom naslona zadnje klopi. Pri prostornosti – tudi prtljažnika – fiesta torej ni naredili večjega preskoka, zato pa ga je pri voznikovem okolju. Osrednje mesto na armaturni plošči ima sredinski zaslon, ki je na voljo v treh velikostih – odvisno od opreme – postavljen pa je dovolj visoko, da vozniku ni treba prav veliko spreminjati pogleda in da je gib roke z volana do zaslona na dotik kratek. Multimedijski sistem sync3 je znan že iz drugih Fordovih avtov, njegovo upravljanje je enostavno. Instrumentna plošča je dobro pregledna.
Tudi nova fiesta želi kupce prepričevati z dinamičnimi voznimi lastnostmi, ki so sedaj še bolj poudarjene z nekaterimi manjšimi spremembami na podvozju in z dodanim sistemom za zaviranje notranjega kolesa v ovinku. Nova fiesta je zelo natančno vodljiv avto, lega na cesti je predvidljiva, nagibanje karoserije v ovinkih majhno, vzmetenje ni pretrdo, potniška kabina je zvočno dobro zatesnjena. To je še zlasti občutno pri 1,5-litrskem dizelskem motorju, ki je na voljo v dveh različicah, pa tudi pri bencinskem litrskem trivaljnem motorju, ki je oziroma bo na voljo v treh različicah od 74 do 103 kW, kupci pa pa bodo lahko posegli tudi po 1,1-litrskem bencinskem štirivaljniku.
Nova fiesta ponuja številne asistenčne sisteme, ki temeljijo na dveh kamerah, treh radarjih in 12 parkirnih tipalih. V fiesti je na voljo tudi radarski tempomat, sistem za prepoznavanje pešcev (tudi ponoči), za samodejno zaviranje, za samodejno parkiranje – tudi s samodejnim zaviranjem…
Fordovi slovenski trgovci novo fiesto ponujajo v tri in petvratni različici z opremami trend, style in titanium s tremi bencinskimi motorji (1,1-litrski z 51 in 63 kW, 1-litrski s 74 kW) in 1,5-litrskim dizelskim motorjem s 63 kW. Ponudba se začne pri 10.740 evrih, kolikor stane najcenejša fiesta z opremo trend, ki pa je z ročnim menjalnikom in brez klimatske naprave. Za dobro opremljeno fiesto titanium, ki ima tudi serijsko vgrajen radarski tempomat, pa je treba odšteti najmanj 14.270 evrov. A kdor bo želel imeti v novi fiesti še kakšno asistenčno napravo ali pripomoček, bo moral dodatno seči v žep, pri čemer zaradi ugodnejše cene velja poseči po paketih. Enako velja za multimedijske sisteme. Fiesta z opremami vignale in ST bo na voljo pozneje.
Nova ford fiesta |
- različen izgled pri različnih opremah - dinamične vozne lastnosti - bogata ponudba asistenčnih sistemov - že na voljo za najmanj 10.740 evrov |