Ko je Renault leta 2010 začel s prodajo električnih vozil, je bil zoe kot eden prvih namensko razvitih električnih avtomobilov brez pravih tekmecev.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Leta ga izdajo pri porabi in tudi pri podrobnostih
Danes pa se navkljub prenovi, ki je prinesla zmogljivejši akumulatorski sklop (41 kWh) in močnejši električni motor (80 kW), veteranu sodobne elektromobilnosti leta poznajo predvsem pri porabi energije in pomanjkljivi varnostni opremi. Pri nižjih, a ne zares zimsko nizkih temperaturah ob vključenem gretju kabine s porabo nikakor nismo prišli pod 20 kWh na 100 kilometrov. Prav visoka poraba energije je tisto dejstvo, zaradi katerega je zoe v primerjavi z najsodobnejšimi tekmeci najmanj konkurenčen. Leta ga izdajo tudi pri podrobnostih; cesto osvetljuje z energijsko potratnimi halogenskimi žarometi, zadaj ima bobnaste zavore, voznik pa ne more nastavljati stopnje rekuperacije zavorne energije. Pri njegovi ceni oziroma ekonomiji elektromobilnosti je treba upoštevati dejstvo, da je ugodna cena 21.609 evrov (upoštevajoč eko subvencijo) pogojena z mesečnim najemom akumulatorskega sklopa. Ta znaša od 69 do 119 evrov na mesec, odvisno od zakupljene letne kilometrine. Brez najema električne shrambe pa zoe za ponujeno - predvsem v luči aktivne varnostne opreme - ni več poceni avto.
Vožnja v njem pa je še vedno prijetna. Močnejši elektromotor ga naredi še bolj poskočnega, avto je dobro vodljiv, pregleden in prostorsko uporaben. Sedežni položaj je visok in udoben, zadaj se sedi bolje kot v cliu, 338-litrskemu prtljažniku pa glede na dimenzije avta ni kaj očitati. Multimedijski vmesnik R-link ima slovenske izbrnike in navigacijo, ki ima vnesene javne polnilnice v Sloveniji. Večji 305-kilogramski akumulatorski sklop je z 41 kilovatnimi urami tako kot pri tekmecih izziv za domačo vtičnico. Če ga domov pripeljete s povsem prazno baterijo in priklopite na navadno vtičnico, bo treba akumulatorje do polnega polniti več kot cel dan - 25 ali 26 ur. Pri uporabi trifazne polnilnice je zmožen polniti z 22 kilovati, kar pomeni dobro uro za 100 km vožnje.
Pod črto ...
Kdor ima natančno izračunane postavke svoje poslovne ali osebne mobilnosti, mu bo ta veteran lahko ponudil zanimivo alternativo, za povprečno družinsko uporabo pa je prilagajanj še vedno preveč, da bi zoe konkuriral cliu kot edini avto v garaži.
Všeč nam je +
všečna oblika, odzivnost pogona, slovenski vmesnik
Ni nam všeč -
velika poraba, nepopolna varnostna oprema, cena z nakupom akumulatorja
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | sinhronski električni motor, največja moč: 80kW (108KM) pri 3395 vrt./min, največji navor: 225 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 404,8 cm, širina: 173 cm, višina: 142,6 cm, medosna razdalja: 258,8 cm, masa praznega vozila: 1480 kg, dovoljena skupna masa: 1996 kg, prtljažnik: 338 – 1225 l, kapaciteta akumulatorja: 41 kWh. |
Zmogljivosti in doseg: | najv. hitrost: 135 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,4 s, največji doseg po NEDC: 403 km, povprečni doseg v realnem prometu: 200 km (zimske temperature) ali 300 km (višje temperature), v izpust CO2: 0 g/km, največji doseg na testu: 196 km, poraba na testu: 20,7 kWh /100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 28.490 EUR (najem akumulatorjev) ali 36.990 (nakup akumulatorjev) |