Z našim hibridnim ioniqom smo v skoraj osmih mesecih brez kakršnihkoli težav prevozili več kot 20.000 kilometrov. A večino teh kilometrov je ioniq za seboj pustil v blagih in prijetnih spomladanskih, poletnih in jesenskih voznih razmerah. Zdaj je pred njim precej težji izziv: kako se bo spopadel z zimskimi voznimi razmerami in z za elektriko neugodnimi nizkimi temperaturami?
Snega na cestah sicer še ni, a ioniq je nanj pripravljen: na kolesih ima namreč komplet zimskih pnevmatik, brez katerih nobene avto ne bi smel prevoziti zime. To velja tudi za priključne hibride ali električne avte, ki so praviloma tovarniško opremljeni z bolj “ekološkimi” letnimi pnevmatikami, pri katerih ima ponavadi majhen kotalni upor prednost pred dobrim oprijemom.
Varčne “michelinke” proti energijsko zahtevnješem zimskem profilu
Tudi pri supertestnem ioniqu je bilo tako; 20.000 kilometrov je naš ioniq prevozil s pnevmatikami michelin energy saver, ki so namenjene avtomobilom, pri katerih je pomembna majhna poraba goriva, ki jih takšne pnevmatike zagotovijo z manjšim kotalnim uporom. V spomladanskih in poletnih voznih razmerah so se “michelinke” izkazale za dovolj zanesljive in oprijemljive pnevmatike; kako varčne so bile v resnici, pa bomo videli, ko bomo nekajkrat izmerili porabo goriva ioniqa z zimskimi pnevmatikahi in primerjali oba podatka.
Obstajajo seveda tudi zimske pnevmatike s poudarjeno majhnim kotalnim uporom in zato majhno porabo goriva, a Kumhove zimske pnevmatike, ki so jih v začetku novembra na Hyundaijevem servisu na Brnčičevi ulici v Ljubljani nataknili na kolesa našega ioniqa, zagotovo ne spadajo v to kategorijo. Še več: kot smo ugotovili na letošnjem AMZS testu zimskih pnevmatik, so se pnevmatike kumho wintercontact WP51 med vsemi pnevmatikami te dimenzije odrezala najslabše prav pri porabi goriva - dobile so oceno 2,6, najboljše tri pnevmatike na testu pa so za porabo goriva dobile oceno 1,7.
Kako bo to vplivalo na porabo goriva v zimskih mesecih, bomo lahko povedali po nekajkratnem točenju goriva. Po približno dveh tednih uporabe se razlika še ne občuti, prav tako še nismo opazili dovolj velikih razlik pri električnem dosegu, da bi jih lahko pripisali novim pnevmatikam.
Čakamo sneg ...
Na pravo prometno zimo z zasneženimi in poledenelimi cestami bo treba pri nas očitno še malo počakati, se pa snega že veselimo. Ne samo zato, ker so se Kumhove zimske pnevmatike na našem testu izkazale prav z lastnostmi na snegu, pač pa tudi zato, ker nas zanima, kako se bo z zimskimi voznimi razmerami spoprijel naš ioniq. Pogonska zasnova, pri kateri bencinskemu motorju pri prenosu moči na prednji kolesi pomaga še električni motor, bo predstavljala kar zanimiv izziv: zaradi velikega navora bo treba vsekakor malce previdneje in nežneje speljevati na spolzki podlagi, sicer bo imela elektronika veliko dela s krotenjem v prazno vrtečih se prednjih koles.
Akumulatorski sklop in mraz?
Veselimo pa se še enega vidika zimskih voznih razmer - nizkih temperatur. Kot zagotovo veste, te lahko precej zmanjšajo zmogljivost akumulatorjev in skoraj z gotovostjo lahko napovemo, da se bo v naslednjih mesecih električni doseg, torej razdalja, ki jo lahko prevozimo zgolj na električni pogon, zmanjšal. Akumulatorski sklop v ioniqu še nima tako natančnega termalnega nadzora kot najnovejši električni avtomobili (na primer Hyundaijeva kona electric), zato bodo nizke temperature in zimska temperaturna nihanja bolj vplivala na zmogljivosti akumulatorjev. Svoje bo zagotovo dodalo tudi vklapljanje gretja volanskega obroča, ki je tako udobna in prijetna funkcija, da se ji zgolj zaradi nekaj dodatnih električnih kilometrov dosega zagotovo ne bomo odrekli - uporabljali bomo seveda tudi gretje prednjih in zadnjih sedežev, s katerim je opremljen avto.