V naslednjih desetih številkah Motorevije boste dobili veliko odgovorov o uporabnosti in učinkovitosti sodobnega avtomobila, ki združuje svet elektrike in bencina – v tej številki Motorevije namreč začenjamo z enoletnim preskusom Hyundaijevega ioniqa s priključno hibridno tehnologijo!
V uredništvu Motorevije podpiramo razvoj varčnih in učinkovitih pogonskih tehnologij, ki bodo omogočale mobilnost z manjšo porabo energije ter manjšim vplivom na okolje. Ob tem pa smo mnenja, da zelena mobilnost v realnem življenju doseže učinek in namen le takrat, ko eko avtomobil vozniku ponudi praktično uporabnost brez omejevanja svojega ključnega poslanstva – osebne mobilnosti. Menimo, da je prav tehnologija priključnih hibridov tisti pomemben most med mobilnostjo na osnovi fosilnih goriv in mobilnostjo ob pomoči elektrike. Tudi zato smo se odločili, da bomo leto dni podrobno preizkušali kako učinkovit – energijsko in stroškovno –, varčen in uporaben je sodoben priključni hibrid.
Natančno bomo preverili, za kakšne in katere kupce je tak avto dobra izbira. Pri tem nič ne bomo prepuščali naključju: natančno bomo spremljali porabo obeh energentov – elektrike in bencina – , polnilne čase akumulatorja na javnih polnilnicah in hišni vtičnici, preverjali meje električnega in skupnega dosega ter to počeli tako, kot bi to počel povprečen slovenski voznik v svojem vozniškem vsakdanu. Pri tem bomo vestno beležili lastniški stroškovnik in poročali o tem ali je naložba v malce manj kot 30 tisočakov vredno zeleno mobilnost že uravnotežena z vidika ekonomike družinske mobilnosti. V letu dni bomo dodobra preverili tudi dostopnost in predvsem uporabniško izkušnjo omrežja javnih polnilnic; kje, denimo, vtičnica vedno dela brez zapletov, kje je elektrika še vedno zastonj, kje poceni in kje (pre)draga.
Direktor podjetja Hyundai Auto Trade, Marko Kajfež predaja polnilni kabel in ključe ioniqa odgovornemu uredniku Motorevije, Blažu Poženelu.
Korejski “zeleni” trojček: trije avtomobili znotraj ene karoserije
Za supertest smo izbrali zanimiv avtomobil – hyundai ioniq kot priključni hibrid. Posebnost ioniqa je že v njegovi zasnovi, saj je to prvi avto, ki znotraj ene karoserije ponuja vse tri različice električne mobilnosti: hibrid, priključni hibrid in električni avto. Pri tem je zanimiva konstrukcijska prilagoditev karoserije za tri različno velike akumulatorske sklope: ioniq je energijski učinkovitosti prilagojen z aerodinamiko, saj ima precej nizek količnik zračnega upora 0,24 (Cd). V praksi to pomeni manj hrupa pri večjih hitrostih in manjši upor zraka ter posledično manj porabljene energija. V različici priključnega hibrida je ioniqov pogonski sklop sestavljen iz 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnega motorja (77,2 kW in 170 Nm), 3-faznega sinhronega elektromotorja (44,5 kW) in avtomatiziranega 6-stopenjskega menjalnika z dvema sklopka (DCT). Voznik ima na voljo dva vozna režima – varčnega (eco) in dinamičnega (sport). Po prvih uvodnih kilometrih pa že lahko zapišemo, da je avto vozniško zelo prijeten, dovolj zmogljiv in predvsem zelo nenaporen.
Ioniq plugin ima 1,6-litrskih bencinski štirivaljni motor z direktnim vbrizgom goriva pri katerem izgorevanje v valjih zaradi večjega izkoristka poteka po Millerjev ciklu. Ioniq tako kot Toyotin prius obljublja 40-odstotni termični izkoristek motorja. Trifazni sinhronski električni motor s stalnimi magneti ima za zmanjšanje izgub namesto okroglih pravokotne bakrene kable. Pri zasnovi 6-stopenjskega robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama so uporabili ležaje z izjemno majhnih koeficientom trenja in olje majhne viskoznosti. Inženirji trdijo, da ta menjalnik med tekmeci ponuja največjo učinkovitost prenosa navora. |
Hyundai Slovenija: želimo si konkretnih odgovorov
Ob predaji avtomobila na celoletni test smo poleg ključev od direktorja podjetja Hyundai Auto Trade Marka Kajfeža prejeli tudi električni kabel, kar je jasno sporočilo, da imajo pri slovenskem zastopniku tega korejskega velikana resne namene pri uvajanju zelene mobilnosti na naše ceste. Na slovenske ceste nameravajo letos poslati od 80 do 90 priključno-hibridnih ioniqov. “Verjetno se vsi zavedamo, da se svet okrog nas spreminja in tudi avtomobilistični svet se bo. Za sodelovanje na celoletnem testu smo se odločili, ker želimo nekomu, ki je strokoven na svojem področju, omogočiti test našega avtomobila in prek testa pogledati v prihodnost. Želimo si neodvisnih informacij iz prve roke, ki ne bodo služile samo nam, ampak vsem potencialnim kupcem oziroma uporabnikom.”
Cena testnega vozila:
29.080 evrov (2000 evrov popusta in 4500 evrov subvencije)
Hyundai ioniq 1,6 GDI PHEV premium je kot priključni hibrid upravičen do 4500 evrov subvencije Eko sklada, ki za nakup tovrstnih vozil nudi tudi zelo ugodne kredite.
Osnovna cena po ceniku: 33.490 evrov.
Cena testnega vozila z dodatno opremo po ceniku: 35.580 evrov
Cena dodatne opreme: paket varnost II: sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem za opozarjanje na prečni promet, parkirni senzorji spredaj in zadaj z vizualnim prikazom med merilniki – 680 evrov; zima II: ogrevan volanski obroč, tristopenjsko gretje prednjih sedežev in dvostopenjsko gretje zadnjih sedežev – 370 evrov, električna, spominska nastavitev voznikovega sedeža – 450 evrov; kovinska barva – 450 evrov; priprava in prevoz vozila – 140 evrov. Skupaj: 2090 evrov.
Polimerni litij-ionski akumulatorski sklop s kapaciteto 8,9 kWh je razdeljen na dva dela: glavnega in pomožnega. Glavni je nameščen pod zadnjo klopjo, pomožni pa pod dno prtljažnika. Tako so zagotovili družinsko uporabno prostornino prtljažnika - 550 litrov. |
Pomembni lastniški postavki: tovarniška garancija in vzdrževanje
Hyundaijeva tovarniška garancija: 5 let brez omejitve kilometrov na celotno vozilo. Za litij-ionsko polimerno baterijo (8,9 kWh) pa velja še dodatna garancija: 8 let oziroma 200.000 prevoženih kilometrov.
Tabela rednih servisov:
15.000 km 1. leto | 86,35 EUR |
30.000 km 2. leto | 153,64 EUR |
45.000 km 3. leto | 114,62 EUR |
60.000 km 4. leto | 267,45 EUR |
75.000 km 5. leto | 86,35 EUR |
90.000 km 6. leto | 189,23 EUR |
105.000 km 7. leto | 86,35 EUR |
120.000 km 8. leto | 267,45 EUR |
Reciklažna izdelava - Hyundai se pri izdelavi ioniqa poslužuje okolju prijaznejšim materialom, kar pomni manj plastike na osnovi nafte. Obloge vrat so denimo izdelane iz bolj “naravne” plastike v katero je kot gradnik vdelan lesni in vulkanski prah. Obloge poda potniške kabine pa so iz surovin predelave sladkornega trsa. Barva karoserije vsebuje obnovljive sestavine sojinega olja. |
S ceste...
V vsakem članku bomo zanimiva opažanja in ugotovitve izza volana ioniqa izpostavili v odstavku “S ceste”. Tokrat začenjamo s podatkom, da smo na umirjeni relacijski vožnji dosegli povprečno porabo goriva 2,8 l/100 km, pri tem pa smo zgolj na elektriko prevozili 51 km. Opravili pa smo tudi že prvo daljšo vožnjo, kjer pa je svoje energijske obljube o prednostih delovanja Millerjevega cikla oziroma 40-odstotnega termičnega izkoristka moral dokazati 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva. Pot v Nemčijo in nazaj je dala že prvi odgovor o gospodarnosti bencinskega motorja: povprečna poraba goriva 4,99 l/100 km je ob dokaj visoki povprečni hitrosti 95,7 km (vključno s premikanjem v zastojih) zelo dober podatek.
Tehnika: pametno upravlja z energijo ...
Ioniq je opremljen s sistemom za pametno upravljanje energije. To je napreden sistem za nadzor delovanje akumulatorjev med vožnjo. Vseskozi zbira in obdeluje podatke o poteku vožnje, značilnosti prevožene poti, vozniškemu slogu in navadah voznika. Na podlagi podatkov poskrbi za optimizacijo energije pri vsakem prevoženem kilometru. Če voznik pot vnese v navigacijo, pa na osnovi pridobljenih podatkov o slogu vožnje in novih parametrov nastavljene poti sistem vseskozi gleda dva kilometra vnaprej ter porabo energije čim bolj učinkovito razporedi glede na vzpone, spuste, hitrostne omejitve … Pri tem se izmenjujeta električni in bencinski pogon na način, da so prehodi čim bolj učinkoviti ter, da se izkoriti vsaka priložnost za obnavljanje energije s pomočjo zaviranja.