Test: Ford ka+ 1.2 Ti VCT trend in mitsubishi space star 1.2 intense

Test

Nekaj majhnega in poceni? Primerjamo dva poceni in dostopna avtomobila.


Koliko med nami nas svoj novi avto izbira po načelu “glavno, da je majhen in poceni?” Glede na prodajne statistike vse manj, pa tudi ponudba “majhnih in poceni” avtov ni več tako bogata, kot je bila nekoč. A v slovenskih prodajnih salonih še vedno najdemo tudi takšne avte: mednje spadata novi ford ka+ in prenovljeni mitsubishi space star. Kaj zmoreta in – kateri ponuja več?

 

Zanimivosti in dejstva:

Primerjalni test dveh avtomobilov, ki skupaj staneta (22.240 evrov) manj kot malce bolj opremljena kombilimuzina “golfovega” razreda. Kaj ponuja mobilnost po načelu vrnitve h koreninam: korekten prevoz štirih odraslih potnikov, še vedno uporaben prtljažnik, osnovno, a delujočo povezljivost, varno karoserijsko zasnovo in odlično alternativo nakupu rabljenega, 2. vozila v družini.
Malce za šalo, malce za res, cena na kg avtomobila: mitsubishi space star 1.2 intense 12,48 EUR/kg, ford ka+ 1.2 Ti VCT trend 10,18 EUR/kg. 
Strošek goriva na 100 kilometrov: mitsubishi space star 1.2 - 7,168 EUR, ford ka+ 1.2 Ti - 7,808 EUR
Dosežek na varnostnem testu Euro NCAP: mitsubishi space star 1.2 - še ni ocenjen, ford ka+ 1.2 Ti - 3 zvezdice

 

Koliko med nami nas pri nakupu avtomobila sploh še razmišlja strogo racionalno in se odloči za avtomobil s katerim bo denarnica lahko živela brez pretresov.

Eden iz Indije…

Ka+ je najnovejši Fordov avto; izdelujejo ga v Indiji, postavljen je na fiestino platformo, s kajem iz Fordove bližnje preteklosti pa nima nič več skupnega. Novi ka (z dodatkom +) je petvratna kombilimuzina z 249-centimetrsko medosno razdaljo, prepoznavnim Fordovim videzom in s prostorom za štiri odrasle ter nekaj prtljage. Nič na avtu ni odveč ali samo sebi namen; skrbno odmerjene zunanje mere (v dolžino avto meri 393 cm) uokvirjajo presenetljivo prostoren avto, kamor v resnici lahko sedejo štirje odrasli,. Zasnova forda ka+ jim pri tem pomaga: malce višje zarisana karoserija jih prisili v bolj pokončno sedenje, to pa sprosti nekaj prostora za kolena. V prtljažniku pa ni prostorskih čudežev: 270 litrov prostora sicer ni malo, a je prtljažnik dokaj ozek, globok in z visokim nakladalnim robom. S prevračanjem asimetrično deljive zadnje klopi (pri čemer ostane nerodna stopnica) prtljažnik lahko povečamo na uporabnih 849 litrov.

Ford ka+ prtljažnik: 270 litrov

... drugi s Tajske

Tudi ime “space star” ima pri Mitsubishiju že zgodovino, a novi space star z enoprostornim avtom enakega imena izpred dobrih deset let nima nič več skupnega: gre za Mitsubishijevo majhno kombilimuzino, naslednico colta, ki jo izdelujejo v Mitsubishijevi tovarni na Tajskem. Za razliko od v višino potegnjenega Fordovega malčka so oblikovna in velikostna razmerja mitsubishija precej bolj običajna – oziroma takšna, kot pri majhnih avtomobilih generacijo ali dve nazaj. Tudi v mitsubishiju zadaj lahko sedita dva odrasla, le da morata kolena še malce bolj stisniti v naslonjali prednjih sedežev, nad glavami pa ostane manj prostora kot v fordu.

Tudi mitsubishijev prtljažnik je manj prostoren kot prtljažnik v fordu – razlika je 35 litrov –, pestita pa ga enaki uporabniški težavi; ozka nakladalna odprtina in visok nakladalni rob. Zanimivo rešitev ponuja premično prtljažno dno v mitsubishiju – gre pravzaprav za škatlo, v kateri je nekaj prostora za manjše kose prtljage in ki jo lahko vzamemo iz avta. Če naslonjalo asimetrično deljive zadnje klopi prekucnemo naprej, v mitsubishiju dobimo 912 litrov prostora.

Mitsubishijev prtljažnik je manj prostoren kot prtljažnik v fordu – razlika je 35 litrov.

Zrelost proti funkcionalnosti

Ka+ in space star sta podobno velika in zasnovana avta, a so razlike v notranjosti občutne in opazne. Ka+ je zrelejši, bolj odrasel – in po občutkih tudi bližje uglajeni fiesti. Ima temeljiteje izolirano potniško kabino, na grobi cesti manj glasno vzmetenje in na otip kakovostnejše materiale armaturne plošče. Mitsubishi space star je bolj neposreden, grob in glasen avto – plastika notranjosti se zdi še malce trša, kakovost izdelave za odtenek slabša. Nobeden od preskušenih malčkov nima na dotik občutljivega zaslona in podobnih novodobnih bombončkov avtomobilske opreme – a to ne pomeni, da nista opremljena za multimedijske zahteve sodobnega kupca. Pri obeh lahko telefon povežemo s prostoročno napravo (pri mitsubishiju je to zapleten opravek, ki poteka prek glasovnih ukazov), oba avtoradia lovita tudi radijske postaje na DAB+ kanalih. Ob potovalnem računalniku, možnosti nastavljanja nekaterih funkcij prek uporabniškega vmesnika in samodejni kimatski napravi avta ne delujeta zastarelo ali ceneno.

Pravzaprav vse deluje kot mora in trša plastika je manj občutljiva na sledi vsakdanje uporabe in lažja za čiščenje. Občutek, da avta ni škoda, da obema avtomobiloma oziroma lastnikom pomembno psihološko prednost. Ta občutek so mnogi vozniki že izgubili.

Tri ali štri?

Majhen avto, majhen motor? To pravilo velja za oba preskušena avtomobila, čeprav sta si motorja obeh avtov precej različna. Ford je iz svoje široke palete različnih motorjev – tudi trivaljnih – za ka+ izbral 1,2-litrski štirivaljnik, katerega tehnična zasnova sega že precej let nazaj. Ustrezno posodobljen in pomlajen štirivaljnik v ka+ zmore 63 kW in ima 112 Nm navora, po značaju in značilnostih pa je klasičen majhen štirivaljnik: skromen pri nižjih motornih vrtjajih, precej živahen v visokih in ustrezno tih ter miren. Mitsubishijev 1,2-litrski motor je pravo nasprotje Fordovemu: ima le tri valje in zato povsem drugačen zvok ter občutno več tresljajev. Je pa prožnejši in učinkovitejši v srednjem vrtljajskem območju, kar pomeni, da ga ni treba priganjati visoko. Ima nekaj manj moči (59 kW) in navora (106 Nm), a je bolj živahen in radoživ – le s precej večjim truščem se je treba sprijazniti. Večja učinkovitost pri nižjih vrtljajih je tudi zaslužna, da je za odtenek bolj varčen; med preskusom smo dosegli povprečje 5,6 litra, kar je pol litra manj kot pri fordu.

Okretnost in obvladljivost

Z manj kot štiri metre dolžine ka+ in space star spadata med najmanjše avte na cesti, kar prinese tudi marsikatero prednost. Avta sta okretna, živahna pri menjavi smeri in obvladljiva pri tesnih manevrih – parkiranje je vselej enostavno, tudi zato, ker izza volana ni težko s pogledom zajeti zunanjih meja karoserije. K temu velja dodati še dobro odzivnost in zadovoljivo natančnost vodenja, ki pri obeh avtih dovoljuje tudi nekaj vozniškega veselja in užitkov. Z lego na cesti nimata težav, z udobjem pa oba sledita siceršnjim lastnostim: ka+ udobneje blaži cestne neravnine, space star pa zna na izrazito slabi cesti kar občutno pretresti potnike.
Za sodobnimi varnostnimi in voznimi pripomočki – če ne štejemo sistema za pomoč pri speljevanju v klanec – boste zaman brskali, pri pasivni varnostni opremi pa kompromisov ni: oba avta premoreta prednja in stranska varnostna meha ter zračni zavesi – in tudi po dve isofix sidrišči za otroška sedeža na zadnji klopi.

Ka+ prepričljivejši – in tudi malce cenejši

Cena je pri takšnih avtih zagotovo eden od odločilnih dejavnikov nakupa – in oba avta spadata med najcenejše na našem trgu. Z upoštevanimi popusti v ceniku je treba za forda ka+ odšteti 10.750 evrov, za mitsubishija space stara pa 11.490 evrov. Če pri fordu upoštevamo še doplačilo 190 evrov za multimedijski sistem sync 1, se razlika v ceni malce zmanjša, a ne spremeni dejstva, da je ka+ cenejši. Ker je tudi za odtenek prostornejši, bolj uglajen in bolj udoben, se zdi odločitev zanj jasna in logična. A pri Mitsubishiju imajo v rokavu asa: medtem ko Ford kupcem ponuja le eno različico ka+ (natanko takšno, kakršno smo preskusili), Mitsubishi space stara ponuja v več različicah – tudi kot različico “100th edition” s šibkejšim litrskim trivaljnikom in nekaj manj opreme, a za ustrezno nižjo ceno – le za 7990 evrov. Koliko opreme in zmogljivosti torej rabimo, da si zagotovimo osebno mobilnost? 

Tehnični podatki:

Ford ka+ 1.2 Ti VCT trend

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni,, prostornina: 1196 cm3, največja moč: 63 kW (85 KM) pri 6300 vrt./min, največji navor: 112 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 5-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 392,9 cm, širina: 169,5 cm, višina: 152,4 cm, medosna razdalja: 248,9 cm, masa praznega vozila: 1055 kg, dovoljena skupna masa: 1530 kg, prtljažnik: 270 – 849 l, posoda za gorivo: 42 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 169 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 13,3 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,0/6,6/5,0 l/100 km, izpust CO2: 114 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km.
Cena: Summit motors: 10.750 EUR
oblika in prostornost 4/5
zmogljivost in poraba 3/5
vozne lastnosti in udobje 4/5
varnost in oprema 3/5
vrednost glede na ceno 5/5

Mitsubishi space star 1.2 intense

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1193 cm3, največja moč: 59 kW (80 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 106 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 5-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 379,5 cm, širina: 166,5 cm, višina: 150,5 cm, medosna razdalja: 245 cm, masa praznega vozila: 920 kg, dovoljena skupna masa: 1340 kg, prtljažnik: 235 – 912 l, posoda za gorivo: 35 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,9/5,1/4,3 l/100 km, izpust CO2: 100 g/km, poraba na testu: 5,6 l/100 km.
Cena: AC Mobil: 11.490 EUR
oblika in prostornost 3/5
zmogljivost in poraba 3/5
vozne lastnosti in udobje 3/5
varnost in oprema 4/5
vrednost glede na ceno 4/5

 

 #NeSpreglejte: primerjamo

Alfa samici - 47 let tehnične zapuščine: alfa romeo giulia QV in alfa romeo giulia 1600 Ti super

Japonski alternativi - Mitsubishi outlander 2.2 DI-D 4WD instyle+ in nissan x-trail 1.6 dCi 4WD tekna

 

Ključne besede


ford ka+mitsubishi spacestar